VESELIN JEVROSIMOVIĆ: Da li će ovako izgledati budućnost davanja krvi?

- Naime, jedna mlada kompanija osmislila je sistem prema kome bi prostorije za dobrovoljno davanje krvi mogle biti pretvorene u igraonice računarskih igara. Ideja je da svaki put kada junak u virtuelnom svetu bude povređen, aparat uzme odgovarajuću količinu stvarne krvi iz tela igrača - napisao je Veselin Jevrosimović u svojoj kolumni za "Informer"

  • 0
Veselin Jevrosimović Foto: Milena Đorđević, Kickstarter/Brand and Grotesque

Veselin Jevrosimović u svojoj kolumni u dnevnom listu "Informer" svake nedelje ima neku interesantnu temu iz IT sveta. Ove nedelje reč je o gemifikaciji, odnosno uvođenju takmičarskog duha iz video igrica, i u oblastima koje nisu obavezno vezane za zabavu, kao što je na primer davanje krvi.

Ovonedeljnu kolumnu možete pročitati u nastavku.

"Srbija nije jedina država sa hroničnim problemom nedostatka zaliha krvi, toliko potrebne za spašavanje života bolesnih i povređenih ljudi. Naprotiv, mnogo zemalja je primorano da sprovodi aktivne kampanje za promovisanje dobrovoljnog davanja krvi, dok zavodi za transfuziju pokušavaju na razne načine da pojednostave postupak, uključujući i odlaske direktno do zainteresovanih donora. Ovih dana pročitao sam vest koja otvara zanimljivu temu za diskusiju i razmišljanje.

Naime, jedna mlada kompanija osmislila je sistem prema kome bi prostorije za dobrovoljno davanje krvi mogle biti pretvorene u igraonice računarskih igara. Ideja je da svaki put kada junak u virtuelnom svetu bude povređen, aparat uzme odgovarajuću količinu stvarne krvi iz tela igrača. Naravno, sve se odvija pod nadzorom stručnih lica, a aparati poseduju mehanizme koji sprečavaju uzimanje veće količine nego što je dozvoljeno. Prikupljanje sredstava za ovaj projekat trenutno je stopirano pošto postoje brojne moralne i formalno-pravne implikacije, ali ostaje činjenica da gemifikacija (eng. gamification) u digitalnom svetu povezanom na internet daje odlične rezultate u mnogim oblastima.

Gemifikacija je uvođenje takmičarskog duha, slično kao u video igricama, i u oblastima koje nisu obavezno vezane za zabavu, bilo da se radi o poslovnom softveru ili aktivnostima iz fizičkog sveta. To je ono kada dobijate nagradne poene, bedževe i druge povlastice ukoliko obavite neku radnju na odgovarajući način. Dodatni motiv je mogućnost da se pohvalite prijateljima na društvenim mrežama i uporedite svoje rezultate sa njihovima. E sad, kako ovaj fenomen iskoristiti za motivisanje ljudi na dobrovoljno davanje krvi i spašavanje života?"

(Telegraf.rs / Izvor: Informer)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA