0

ŽELITE USPEŠAN MARKETING? U ovim trikovima se krije tajna!

Ako želite uspešno da se bavite marketingom, važno je da znate da odredite u koju vrstu spada vaš brend, to jest robna marka za koju radite

Postoje mnogi uspešni brendovi, ali se, zapravo, svi mogu podeliti u dve grupe, na: one koji su okrenuti potrošačima (consumer focused) i one koji se prvenstveno bave proizvodom (product- focused).  

Ako želite uspešno da se bavite marketingom, važno je da znate da odredite u koju vrstu spada vaš brend, to jest robna marka za koju radite. Za ove dve grupe važe potpuno različita pravila oglašavanja, a primenjuju se i različiti pristupi u razvoju novih usluga.

Možda će se mnogi zapitati: Zar nisu podjednako važni i potrošač i proizvod?

Naravno da jesu, ali je takođe važno da odredite na šta ćete usredsrediti pažnju u marketinškoj kampanji i kako to utiče na razvijanje svih aspekata strategije. Sledeći primeri uspešnih brendova mogu vam pomoći da lakše odredite u koju grupu spada vaš brend.

Brend usmeren ka potrošačima

Foto-ilustracija: Profimedia/Alamy

Foto-ilustracija: Profimedia/Alamy

U stvaranju brenda usmerenog na potrošače identifikuje se kakav je ključni tip korisnika te robne marke, a zatim se kreiraju i prilagođavaju proizvodi koji zadovoljavaju potrebe tih potrošača.

Najbolji primeri za to su Najki, Epl, BMW.

Cela filozofija brenda Najki zasnovana je na potrebama sportista. Najki usmerava svu svoju pažnju na potrošača – sportistu i one koji vole sport ili se bave sportom – rekreativno ili profesionalno. Iako su postali popularni po sportskoj obući, Najki pruža svojim potrošačima  mnogo više od toga. U njihovoj kolekciji mogu se naći svi proizvodi  koji sportistima mogu biti potrebni. Na primer, u opremi za košarku, Najki prodaje patike, znojnice, šortseve, dresove, trake za glavu, flašice za vodu, atletske torbe, lopte. Skoro sve što je potrebno za bavljenje sportom, osim košarkaškog terena.

Činjenica da oni imaju sve što može zatrebati jednom košarkašu možda ne izgleda kao nešto posebno i inovativno, ali je to zapravo vrlo bitno. To je ono što Najki čini uspešnim brendom koji je usmeren na potrošače. Da bi zadovoljli potrebe svog potrošača, oni su proširili asortiman svojih proizvoda. Tako su, osim patika, počeli da proizvode i sve ostale rekvizite, uveli nove linije proizvoda, otvorili nove fabrike i uveli nove tehnologije. Sve to kako bi svom potrošaču – sportisti pružili maksimalno prijatno iskustvo dok se bavi onim što voli.

Po tom principu funkcioniše i ceo marketing Najkija. U marketinškim kampanjama uvek su zastupljeni sportisti ili oni koji se bave sportom, a Najki ih ohrabruje da postižu još bolje rezultate. Dugogodišnji slogan – „Just do it“ takođe se ne odnosi na određeni proizvod Najkija nego na ohrabrivanje potrošača da se pokrenu.

Foto: Profimedia

Foto: Profimedia

Brend usmeren na proizvod

U razvijanju brendova usmerenih na prozvod identifikuje se ključna vrsta problema, a onda se donose rešenja koja su pogodna za bilo koju grupu korisnika koji su vezani za  taj problem.

U takve brendove spadaju Koka-Kola, Mekdonalds, Marlboro, Gugl.

Koka-Kola je ceo pristup marketinškom predstavljanju svog brenda zasnovala na rešavanju jednostavnog problema – žeđi i na pružanju zadovoljstva različitim vrstama potrošača. Ova kompanija ne pravi ništa drugo osim koka-kole, ali ovu robnu marku pruža korisnicima na razne načine.

U proizvodnji su promenili samo nekoliko sastojaka (šećer i kofein) i metod isporuke (fontana, flaša ili limenka), a posledica toga jeste da imaju najrazličitije vrste potrošača.

Nekoliko primera različitih ponuda: za porodicu – flaša od dva litra; za osobe u pokretu koje vode računa o telesnoj težini – limenka dijetalne koka-kole, za restorane brze hrane – beskrajne fontane koka-kole; za hotelske barove – staklena flaša.

Isti proizvod zadovoljava različite vrste kupaca i njihove raznorodne potrebe. Ako pogledate razne reklamne kampanje Koka-Kole, primetićete da su sve usmerene na radost koju pruža ovaj proizvod. U kampanjama se pojavljuju razni ljudi, različitih uzrasta, ali ih jedan proizvod sve čini srećnim.

Kako da odredite kojoj kategoriji pripada vaš brend?

Foto: Foter/Victor 1558

Foto: Foter/Victor 1558

Postoji jednostavan test za određivanje vrste brenda sa kojim radite. Ako ste marketinški stručnjak, veoma je važno, pre svega, da znate šta ne treba da radite.

Grant Lang, koji se godinama bavi brendiranjem i marketingom i sarađivao je sa mnogim velikim i malim kompanijama, savetuje da se držite pravila: „Ne menjajte potrošače ako imate brend koji je usmeren na potrošače. I ne menjajte proizvod, ako je vaš brend usmeren na njega.“

Možda zvuči banalno, ali primeri iz života dokazuju da nije tako. Lang navodi Ferari kao primer brenda koji je u jednom trenutku izgubio fokus.

„Ferari ima svog idealnog kupca – to je mačo tip koji voli brzinu. A onda su rešili da uvedu novi model za bogate majke. Sve zato što ne razumeju svoj fokus.“

Lang predlaže i „lakmus test“ koji vam može pomoći u određivanju fokusa.

Foto: Profimedia

Foto: Profimedia

Šta je lakmus test?

Vrlo je jednostavno. Ako imate brend čiji logo želite da stavite negde na svoje telo, ili kao nalepnicu na svoj automobil, to je brend koji je usmeren na potrošače.

Ako imate visoko mišljenje o brendu, ali ne želite da ga nosite na sebi ili na sličan način ističete, to je brend usmeren na proizvod.

Ako ne želite da nosite brend i nemate visoko mišljenje o njemu, to je samo loš brend.

Da biste pridobili i zadržali veliki broj kupaca sa tržišta, poznavanje robne marke i pravilno usmeravanje marketinga neizmerno su važni. Ako želite da saznate više o tehnikama i alatima za razumevanje kupaca i brenda, načinima kako da to znanje povežete sa kreiranjem odgovarajućih proizvoda, servisa i ponuda, kao i s metodama odabira najboljeg načina da prenesete poruku, dobijete pažnju i isporučite realnu vrednost klijentima, onda je marketinški menadžment idealna karijera za vas. Više o obrazovnom programu iz ove oblasti možete saznati ovde.

(Telegraf.rs)

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Tagovi: brendiranje kampanja korisnici marketing-2 menadzer menadzeri oglasavanje potrosaci reklame

8 stručnjaka od kojih ćete naučiti sve što morate da znate o marketingu - potpuno besplatno

Birate novog kolegu? Evo Kako da napravite najbolji izbor

3 greške koje web dizajneri moraju da prestanu da prave

Stručnjaci otkrivaju kako će izgledati budućnost bitcoina (VIDEO)

Srednjoškolci, pokažite svoj umetnički talenat i osvojite vredne nagrade!

Džefri Vernik je ulagao u Uber i Airbnb, a sada otkriva zašto treba kupovati bitcoin - i koje su najveće mane drugih digitalnih valuta (VIDEO)

Želite da se bavite kompjuterskim crtanjem? OVAJ SERTIFIKAT će vam omogućiti da od toga ODLIČNO ZARAĐUJETE

Saveti za HR menadžere: Kako da stvorite pobednički tim

coDEsign2018 Live stream: Pratite besplatno prenos Zimske škole programiranja i dizajna za srednjoškolce

Napravite plan za uspešnu IT karijeru u 4 koraka

Iskoristite zimski raspust na najbolji način: Prijavite se za besplatnu školu programiranja i dizajna coDesign2018

Da li ste znali? Mozak više voli kratkoročne ciljeve, evo i zašto

Adobe sertifikati sa ITAcademy – sigurna preporuka za najplaćenije dizajn poslove

Sve veći broj škola uvodi bilingvalnu nastavu i traži PROFESORE SA OVIM VEŠTINAMA

Obezbedite školarcu mesec dana online matematike po ceni jednog privatnog časa

Kako će izgledati internet u 2018. godini? Otkrijte najnovije trendove u web dizajnu

Vaš poslodavac zna da želite da dignete sidro! Evo kakve nove trendove u zapošljavanju i vođenju ljudskih resursa u 2018. donose nove tehnologije

Novogodišnje odluke svetski poznatih dizajnera!

Ovo su četiri smera kojima će ove godine krenuti razvoj mobilnih aplikacija

Želite da u 2018. godini naučite da programirate? Uz ove savete, to i možete

Evo šta nas očekuje u dizajnu korisničkog interfejsa u 2018. godini

Šta 2018. godina donosi od noviteta menadžerima ljudskih resursa?

Kako da vaš školarac dobije BOLJU OCENU IZ MATEMATIKE?

Trend koji je obeležio decembar u web dizajnu i kako da ga iskoristite

Poslovni trendovi: Šta 2018. godina donosi menadžerima u prodaji

Ova 3 programa premošćuju jaz između programera i dizajnera. Isprobajte ih!

Poslušajte ovih 10 stručnih saveta uspešnih web dizajnera

Zapamtite kako da pamtite: Poboljšajte pamćenje u 2018. uz pomoć ovih nekoliko saveta

Donesite svoju najbolju novogodišnju odluku i promenite život u 2018!

Počnite godinu s elanom! Ovi citati će vas inspirisati da unapredite svoju karijeru u 2018.

Novogodišnja čarolija: Običaji, verovanja i zanimljivosti o omiljenom prazniku

Poklonite svom detetu najbolji novogodišnji poklon: Kembridž obrazovanje za sigurnu budućnost

Za ovih 8 važnih koncepata web dizajna verovatno još niste čuli

Evo kako da postanete Java programer ako ste potpuni početnik

Pišite bolje: Evo kako da poboljšate poslovnu komunikaciju u pisanoj formi

Otkrivamo: Koji programski jezici će biti najpopularniji u 2018. godini i zašto?

Početnik ste u programiranju i pitate se kako da vas vreme ne pregazi? Čitajte dalje

Sedam stvari koje treba da znate pre nego što počnete da kreirate web sajt

Kako se piše uspešan poslovni plan? Poslušajte savete stručnjaka

Zaljubljenost nije put do trajne sreće – otkrivaju psihoterapeuti na eduTV-u

Svi samouki programeri ovo treba da znaju: Ako već imate posao, evo kako možete da imate još veću platu!

Future Ready škola na Future Parku: Pogledajte kako izgleda Savremena gimnazija u malom