0

ŽELITE USPEŠAN MARKETING? U ovim trikovima se krije tajna!

Ako želite uspešno da se bavite marketingom, važno je da znate da odredite u koju vrstu spada vaš brend, to jest robna marka za koju radite

Postoje mnogi uspešni brendovi, ali se, zapravo, svi mogu podeliti u dve grupe, na: one koji su okrenuti potrošačima (consumer focused) i one koji se prvenstveno bave proizvodom (product- focused).  

Ako želite uspešno da se bavite marketingom, važno je da znate da odredite u koju vrstu spada vaš brend, to jest robna marka za koju radite. Za ove dve grupe važe potpuno različita pravila oglašavanja, a primenjuju se i različiti pristupi u razvoju novih usluga.

Možda će se mnogi zapitati: Zar nisu podjednako važni i potrošač i proizvod?

Naravno da jesu, ali je takođe važno da odredite na šta ćete usredsrediti pažnju u marketinškoj kampanji i kako to utiče na razvijanje svih aspekata strategije. Sledeći primeri uspešnih brendova mogu vam pomoći da lakše odredite u koju grupu spada vaš brend.

Brend usmeren ka potrošačima

Foto-ilustracija: Profimedia/Alamy

Foto-ilustracija: Profimedia/Alamy

U stvaranju brenda usmerenog na potrošače identifikuje se kakav je ključni tip korisnika te robne marke, a zatim se kreiraju i prilagođavaju proizvodi koji zadovoljavaju potrebe tih potrošača.

Najbolji primeri za to su Najki, Epl, BMW.

Cela filozofija brenda Najki zasnovana je na potrebama sportista. Najki usmerava svu svoju pažnju na potrošača – sportistu i one koji vole sport ili se bave sportom – rekreativno ili profesionalno. Iako su postali popularni po sportskoj obući, Najki pruža svojim potrošačima  mnogo više od toga. U njihovoj kolekciji mogu se naći svi proizvodi  koji sportistima mogu biti potrebni. Na primer, u opremi za košarku, Najki prodaje patike, znojnice, šortseve, dresove, trake za glavu, flašice za vodu, atletske torbe, lopte. Skoro sve što je potrebno za bavljenje sportom, osim košarkaškog terena.

Činjenica da oni imaju sve što može zatrebati jednom košarkašu možda ne izgleda kao nešto posebno i inovativno, ali je to zapravo vrlo bitno. To je ono što Najki čini uspešnim brendom koji je usmeren na potrošače. Da bi zadovoljli potrebe svog potrošača, oni su proširili asortiman svojih proizvoda. Tako su, osim patika, počeli da proizvode i sve ostale rekvizite, uveli nove linije proizvoda, otvorili nove fabrike i uveli nove tehnologije. Sve to kako bi svom potrošaču – sportisti pružili maksimalno prijatno iskustvo dok se bavi onim što voli.

Po tom principu funkcioniše i ceo marketing Najkija. U marketinškim kampanjama uvek su zastupljeni sportisti ili oni koji se bave sportom, a Najki ih ohrabruje da postižu još bolje rezultate. Dugogodišnji slogan – „Just do it“ takođe se ne odnosi na određeni proizvod Najkija nego na ohrabrivanje potrošača da se pokrenu.

Foto: Profimedia

Foto: Profimedia

Brend usmeren na proizvod

U razvijanju brendova usmerenih na prozvod identifikuje se ključna vrsta problema, a onda se donose rešenja koja su pogodna za bilo koju grupu korisnika koji su vezani za  taj problem.

U takve brendove spadaju Koka-Kola, Mekdonalds, Marlboro, Gugl.

Koka-Kola je ceo pristup marketinškom predstavljanju svog brenda zasnovala na rešavanju jednostavnog problema – žeđi i na pružanju zadovoljstva različitim vrstama potrošača. Ova kompanija ne pravi ništa drugo osim koka-kole, ali ovu robnu marku pruža korisnicima na razne načine.

U proizvodnji su promenili samo nekoliko sastojaka (šećer i kofein) i metod isporuke (fontana, flaša ili limenka), a posledica toga jeste da imaju najrazličitije vrste potrošača.

Nekoliko primera različitih ponuda: za porodicu – flaša od dva litra; za osobe u pokretu koje vode računa o telesnoj težini – limenka dijetalne koka-kole, za restorane brze hrane – beskrajne fontane koka-kole; za hotelske barove – staklena flaša.

Isti proizvod zadovoljava različite vrste kupaca i njihove raznorodne potrebe. Ako pogledate razne reklamne kampanje Koka-Kole, primetićete da su sve usmerene na radost koju pruža ovaj proizvod. U kampanjama se pojavljuju razni ljudi, različitih uzrasta, ali ih jedan proizvod sve čini srećnim.

Kako da odredite kojoj kategoriji pripada vaš brend?

Foto: Foter/Victor 1558

Foto: Foter/Victor 1558

Postoji jednostavan test za određivanje vrste brenda sa kojim radite. Ako ste marketinški stručnjak, veoma je važno, pre svega, da znate šta ne treba da radite.

Grant Lang, koji se godinama bavi brendiranjem i marketingom i sarađivao je sa mnogim velikim i malim kompanijama, savetuje da se držite pravila: „Ne menjajte potrošače ako imate brend koji je usmeren na potrošače. I ne menjajte proizvod, ako je vaš brend usmeren na njega.“

Možda zvuči banalno, ali primeri iz života dokazuju da nije tako. Lang navodi Ferari kao primer brenda koji je u jednom trenutku izgubio fokus.

„Ferari ima svog idealnog kupca – to je mačo tip koji voli brzinu. A onda su rešili da uvedu novi model za bogate majke. Sve zato što ne razumeju svoj fokus.“

Lang predlaže i „lakmus test“ koji vam može pomoći u određivanju fokusa.

Foto: Profimedia

Foto: Profimedia

Šta je lakmus test?

Vrlo je jednostavno. Ako imate brend čiji logo želite da stavite negde na svoje telo, ili kao nalepnicu na svoj automobil, to je brend koji je usmeren na potrošače.

Ako imate visoko mišljenje o brendu, ali ne želite da ga nosite na sebi ili na sličan način ističete, to je brend usmeren na proizvod.

Ako ne želite da nosite brend i nemate visoko mišljenje o njemu, to je samo loš brend.

Da biste pridobili i zadržali veliki broj kupaca sa tržišta, poznavanje robne marke i pravilno usmeravanje marketinga neizmerno su važni. Ako želite da saznate više o tehnikama i alatima za razumevanje kupaca i brenda, načinima kako da to znanje povežete sa kreiranjem odgovarajućih proizvoda, servisa i ponuda, kao i s metodama odabira najboljeg načina da prenesete poruku, dobijete pažnju i isporučite realnu vrednost klijentima, onda je marketinški menadžment idealna karijera za vas. Više o obrazovnom programu iz ove oblasti možete saznati ovde.

(Telegraf.rs)

Tagovi: Brendiranje, kampanja, Korisnici, Marketing, menadžer, Menadžeri, Oglašavanje, Potrošači, Reklame

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Velika rođendanska akcija na ITAcademy: 40% popusta + BONUS paket

6 veština koje mora da ima svaki stručnjak za optimizaciju sajta (SEO)

3 koraka koja morate da prođete ako želite da postanete softverski inženjer

Evo šta vam sve digitalne agencije naplaćuju

Loše navike koje morate da izbegavate u postavljanju digitalne marketinške strategije

Konkurišete za posao prvi put? Ovo su greške koje ne smete da napravite

Postanite programer za 12 meseci: Ovaj programski jezik se najbrže uči

Fast Charge, Quick Charge, Turbo Charge: Sve što morate da znate o brzom punjenju baterije

Ovi gedžeti će vas motivisati da se bavite 3D dizajnom - a ne koštaju milione

Prva zvanična Google akademija u Srbiji: Steknite sertifikate za najtraženija zanimanja na internetu

Šta se sve u marketingu promenilo od 2018. godine, a da niste primetili

5 saveta za uspešnu karijeru u razvoju softvera

Visoka škola strukovnih studija za informacione tehnologije ITS uručila diplome studentima, a najboljima dodeljene i nagrade

ITS i ITHS slave Dan škole i poklanjaju velike popuste za upis na najtraženije IT profile

SAVREMENA GIMNAZIJA SLAVI ROĐENDAN: Upišite svoje dete u najsavremeniju Kembridž gimnaziju uz 40% popusta!

Najlakši način kako da smislite ime za firmu koje će svi zapamtiti

Pogledajte kako je protekao prvi Mapaton u regionu - trajao je 30 sati, a najbolji putuju u Poljsku

Gmail je spremio novu platformu – pogledajte šta je sve drugačije

Odbrana doktorskog umetničkog projekta na Fakultetu savremenih umetnosti

Devojke, neophodne ste u IT-ju – dođite na BESPLATAN IT događaj koji organizuje ITAcademy

Kako digitalni novčanici funkcionišu i koliko su bezbedni?

Najsavremenija Kembridž bilingvalna gimnazija domaćin internacionalne edu konferencije #LIEC2018

Code centar za IT specijalizaciju kompanije Comtrade dodelio je sertifikate prvoj grupi polaznika (VIDEO)

Da li je 4K UHD marketing, ili realna potreba?

Odgovorite na ova pitanja i saznaćete da li ste dobar menadžer

Ova pravila bi trebalo da zna svaki programer, a pogotovo početnik!

Ove PR taktike će vam omogućiti da vas svi mediji primete i postanete viralni

4 trenda u digitalnom marketingu koja će promeniti sve

Pojmovi koje svaki web dizajner mora da zna

Milica (26) je upravo dobila nagradu kao jedan od najboljih studenata na svetu: Za nju se otimaju mnoge kompanije, a sada je traži i Gugl (FOTO)

Odgovorite na ova pitanja i saznaćete da li ste dobar menadžer

Blockchain i kriptovalute – priča po kojoj ćemo pamtiti 2017. godinu – zapravo tek počinje

Dosta vam je neuspešnih prijava za posao? Dođite 4. maja na LINK2job sajam zapošljavanja i promenite svoju karijeru

Ovog 1. maja izborite se za ODLIČNO PLAĆEN POSAO!

Saveti uspešnih koje svaki dizajner mora da usvoji ako želi da bude najbolji u svom poslu

Međunarodni dan devojaka u IT-u: ITHS najboljoj učenici u takmičenju "Moja omiljena mesta u Srbiji" dodelio stipendiju

Posetite besplatnu konferenciju „Budućnost počinje u učionici”

Evo kako izgleda razgovor za posao u korisničkoj podršci

Potražnja za ovim poslom porasla je 600 odsto - za samo 60 dana ovladajte blockchain tehnologijom i dobro naplatite svoje znanje

Šta nam donosi nova generacija čipova za rudarenje bitcoina?

Potpuno besplatno od najvećih stručnjaka saznajte zašto je dvojezično obrazovanje toliko važno!

Svaki osmak mora da vidi ovo: BESPLATNA priprema za polaganje MALE MATURE