0

PRVI KORAK U USPEŠNOM POSLOVANJU: Poslušajte ove savete i uspećete

Ako ste marketinški menadžer ili želite to da postanete, pred vama su vrlo korisni saveti

Prvi korak u pokretanju uspešnog poslovanja najčešće je istraživanje potencijalnih tržišta. Diona Mekfeter je stručnjak upravo za pronalaženje i tumačenje takvih podataka. Mekfeterova je suosnivač marketinške agencije Stratedži kolektiv (The Strategy Collective) sa sedištem u Njujorku, koja po narudžbini pravi analitičke platforme zarad boljeg razumevanja potrošača i uticaja na poslovne odluke. Pre ovog posla, Mekfeterova je bila zadužena za otkrivanje podataka za britansku kompaniju RB (nekada Rekit-Benkiser) i za njihov asortiman globalnih zdravstvenih i kućnih brendova, kao što su Ervik (Airwic) i Lajsol (Lysol).

Mekfeterova je za magazin „Antrprener” (Enterpreneur) otkrila kako malo istraživanje tržišta može da bude od koristi kompanijama. Ako ste marketinški menadžer ili želite da to postanete,  pred vama su neki od vrlo korisnih saveta.

Jedna od najvećih zabluda jeste da je istraživanje nepotrebno. Novi preduzetnici često misle da  ako izgradiš brend, potrošači će doći sami, pretpostavljajući da je sama inovacija dovoljna da posao napreduje. Ja ohrabrujem menadžere da podatke posmatraju kao GPS. On vam pomaže samo ako se krećete ulicama u kojima niste prethodno bili. Na isti način, istraživanje bi zapravo trebalo da vam otkrije stvari koje ne znate, a koje će vam pomoći da brže stignete tamo kuda ste se uputili.

Na kakvu vrstu podataka bi firme trebalo da obrate pažnju?

Ako imate inspirativan proizvod i poznajete svoje korisnike, počnite sa studijom problematičnog mesta. To se tradicionalno naziva „put do kupovine“, ali je ovo zastareo izraz, jer put do odanog potrošača više nije linearan. On je pun smetnji.

Foto: pixabay.com

Foto: pixabay.com

Vaš cilj treba da bude otkrivanje smetnje koja najviše utiče na potrošača. Lajsol je otkrio da je jedan od načina da to uradi tako što objavi podatke o gripu. Stab hab (Stub Hub) se pojavljuje kao oglas na Tiketmasteru, čim su karte koje tražite rasprodate. Ako nađete probleme, vaš brend može da ponudi rešenje, smiri situaciju i tako privuče potrošače.

Koje metode mogu da koriste preduzetnici da povoljno prikupljaju podatke?

Digitalni svet je vaš najveći izvor. Koristite Gugl trends da otkrijete reči za pretragu koje upućuju na vaše konkretno rešenje. Kako danas ljudi ispunjavaju tu potrebu? Prionite na posao i dobro se upoznajte sa vašim korisnicima. Koristite vaše mreže. Na primer, ako niste majka, ali su majke vaša ciljna grupa, onda treba da gledate šta one gledaju, čitajte blogove koje one čitaju. Idite među njih i naprosto slušajte. Ne pokušavajte ništa da im prodate.

Ako je toliko informacija besplatno dostupno, zašto bi preduzetnici unajmili stručnjaka?

Foto: Profimedia/Panthermedia

Foto: Profimedia/Panthermedia

Jedini način da poboljšate svoje poslovanje jeste da istražujete urođeno ponašanje ljudi. Nažalost, istraživanje pokazuje da u desetominutnom razgovoru većina ljudi bar jednom slaže. Potrošač će, možda, reći da je čitao onlajn kritike da bi napravio pametan izbor, a u stvari je odabrao proizvod koji je njegove omiljene boje. Potrebni su vam ipak određene veštine i znanja,  vešte oči i uši da to osetite i da tražite „kroz maglu“ kako biste otkrili istinsku motivaciju za ponašanje potrošača.

Šta treba startap kompanije da rade sa podacima kada ih nađu?

Podaci uvek pričaju priču. Vaš posao je da nađete glavne likove priče – merenja koja su najvažnija za vaš posao. Ali zapamtite, najznačajniji deo priče je veza između likova – „zašto“ koje objašnjava radnju i njen rezultat. Do toga možete doći samo ako razumete fizičke, društvene i emotivne niti koje otkrivaju kako ljudi stvarno misle i osećaju. Zatim, reagujte na osnovu onoga što otkrijete. Najgori podaci su oni koji vas ne inspirišu da delate.

Više o  vođenju istraživanja i analizi tržišta, kao i o uspešnim metodama oglašavanja možete naučiti na profesionalnoj obuci u domenu marketinga.

(Telegraf.rs)

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Tagovi: biznis marketing-2 oglasavanje potrosaci preduzetnistvo prodaja saveti-2 trziste

8 stručnjaka od kojih ćete naučiti sve što morate da znate o marketingu - potpuno besplatno

Birate novog kolegu? Evo Kako da napravite najbolji izbor

3 greške koje web dizajneri moraju da prestanu da prave

Stručnjaci otkrivaju kako će izgledati budućnost bitcoina (VIDEO)

Srednjoškolci, pokažite svoj umetnički talenat i osvojite vredne nagrade!

Džefri Vernik je ulagao u Uber i Airbnb, a sada otkriva zašto treba kupovati bitcoin - i koje su najveće mane drugih digitalnih valuta (VIDEO)

Želite da se bavite kompjuterskim crtanjem? OVAJ SERTIFIKAT će vam omogućiti da od toga ODLIČNO ZARAĐUJETE

Saveti za HR menadžere: Kako da stvorite pobednički tim

coDEsign2018 Live stream: Pratite besplatno prenos Zimske škole programiranja i dizajna za srednjoškolce

Napravite plan za uspešnu IT karijeru u 4 koraka

Iskoristite zimski raspust na najbolji način: Prijavite se za besplatnu školu programiranja i dizajna coDesign2018

Da li ste znali? Mozak više voli kratkoročne ciljeve, evo i zašto

Adobe sertifikati sa ITAcademy – sigurna preporuka za najplaćenije dizajn poslove

Sve veći broj škola uvodi bilingvalnu nastavu i traži PROFESORE SA OVIM VEŠTINAMA

Obezbedite školarcu mesec dana online matematike po ceni jednog privatnog časa

Kako će izgledati internet u 2018. godini? Otkrijte najnovije trendove u web dizajnu

Vaš poslodavac zna da želite da dignete sidro! Evo kakve nove trendove u zapošljavanju i vođenju ljudskih resursa u 2018. donose nove tehnologije

Novogodišnje odluke svetski poznatih dizajnera!

Ovo su četiri smera kojima će ove godine krenuti razvoj mobilnih aplikacija

Želite da u 2018. godini naučite da programirate? Uz ove savete, to i možete

Evo šta nas očekuje u dizajnu korisničkog interfejsa u 2018. godini

Šta 2018. godina donosi od noviteta menadžerima ljudskih resursa?

Kako da vaš školarac dobije BOLJU OCENU IZ MATEMATIKE?

Trend koji je obeležio decembar u web dizajnu i kako da ga iskoristite

Poslovni trendovi: Šta 2018. godina donosi menadžerima u prodaji

Ova 3 programa premošćuju jaz između programera i dizajnera. Isprobajte ih!

Poslušajte ovih 10 stručnih saveta uspešnih web dizajnera

Zapamtite kako da pamtite: Poboljšajte pamćenje u 2018. uz pomoć ovih nekoliko saveta

Donesite svoju najbolju novogodišnju odluku i promenite život u 2018!

Počnite godinu s elanom! Ovi citati će vas inspirisati da unapredite svoju karijeru u 2018.

Novogodišnja čarolija: Običaji, verovanja i zanimljivosti o omiljenom prazniku

Poklonite svom detetu najbolji novogodišnji poklon: Kembridž obrazovanje za sigurnu budućnost

Za ovih 8 važnih koncepata web dizajna verovatno još niste čuli

Evo kako da postanete Java programer ako ste potpuni početnik

Pišite bolje: Evo kako da poboljšate poslovnu komunikaciju u pisanoj formi

Otkrivamo: Koji programski jezici će biti najpopularniji u 2018. godini i zašto?

Početnik ste u programiranju i pitate se kako da vas vreme ne pregazi? Čitajte dalje

Sedam stvari koje treba da znate pre nego što počnete da kreirate web sajt

Kako se piše uspešan poslovni plan? Poslušajte savete stručnjaka

Zaljubljenost nije put do trajne sreće – otkrivaju psihoterapeuti na eduTV-u

Svi samouki programeri ovo treba da znaju: Ako već imate posao, evo kako možete da imate još veću platu!

Future Ready škola na Future Parku: Pogledajte kako izgleda Savremena gimnazija u malom