Ovi saveti će vam pomoći da se bolje reklamirate u 2016. godini

Portal Kontent marketing institjut (Content Marketing Institute) razgovarao je sa stručnjakom za digitalni marketing Ijanom Klirijem o budućim tendencijama u digitalnom oglašavanju i predviđanjima za 2016. godinu

  • 0

Kako uticaj društvenih medija nastavlja da raste, tako i kompanije sve više postaju svesne mogućnosti koje im ove platforme pružaju. Zato su marketinški stručnjaci u ovoj oblasti sve traženiji, a strategije za društvene medije postaju jedan od najvažnijih delova svakog marketinškog plana.

Portal Kontent marketing institjut (Content Marketing Institute) razgovarao je sa stručnjakom za digitalni marketing Ijanom Klirijem o budućim tendencijama u digitalnom oglašavanju i predviđanjima za 2016. godinu. Po njemu su, ukoliko želite da vodite uspešne marketinške kampanje na društvenim medijima u 2016. godini, upravo ovo trendovi o kojima bi trebalo da razmišljate.

Koje su najbolje strategije koje brendovi koriste?

Kliri: Najbolji pojedinci shvataju važnost izgradnje odnosa sa ljudima koji imaju uticaj na društvenim medijima. To je odličan način da svojoj kompaniji omogućite pristup širokoj publici. Publika je već podeljena, a kako se pojavljuje sve više kanala, taj problem postaje još izraženiji. Marketinškim stručnjacima je teško da budu  prisutni na svim tim kanalima i da svuda pružaju podjednako kvalitetan sadržaj.

Uradite detaljnu analizu

Napravite analizu troškova, odredite koliko vremena i truda vam je potrebno da shvatite svaki pojedinačni kanal, kako na njemu možete da izgradite publiku i, na kraju, kako ćete uspeti da podstaknete svoju publiku na angažman. Iako to nije uvek slučaj, obično su strategije uticaja dobre i isplative.

Foto: Profimedia, CandyBox Foto: Profimedia, CandyBox

Koristite alate

Kompanije mogu da iskoriste razne alate, koji im pomažu da pronađu osobe, medije ili brendove koji su uticajni u njihovoj industriji. Oni će vam obezbediti resurse, a na vama je da izgradite dobre odnose sa njima.

Dilema za mnoge je: da li treba potrošiti vreme u izgradnji i negovanju odnosa sa onima koji imaju uticaja ili odmah tražiti nešto od njih? Verujem da treba da uložite vreme u izgradnju odnosa, jer to obično dovodi do dugoročnih prednosti.

Uvek treba da budete oprezni u početnoj fazi – ako brzo pokvarite odnose, vaše buduće akcije će imati dugoročno negativan efekat. I zapamtite, ne možete da prepustite izgradnju odnosa nekome izvan vaše kompanije. Kompanije često zapošljavaju agencije, za koje veruju da će se lakše povezati sa onima koji imaju uticaja i koji su „velike vođe“ u njihovom polju poslovanja, ali mislim da je to pogrešno  Ako želite dobre i dugoročne odnose, potrebno je da ih gradite sami.

Zaposleni su najbolji promoteri

Drugo ključno područje koje najbolji marketinški stručnjaci znaju da iskoriste jeste uključivanje svih zaposlenih. Alati poput GaggleAMP vam mogu pomoći da iskoristite sve zaposlene u kompaniji  kao distributere i promotere marketinškog sadržaja. Ideja društvenih medija zapravo i počiva na izgradnji odnosa sa publikom. Vaše kolege i zaposleni su na idealnoj poziciji i mogu dosta da vam pomognu. Ako se plašite da koristite zaposlene na ovaj način, ne zaboravite da ukoliko ovu vrstu angažmana iskoristite na pravi način, svi oni će imati koristi od toga i to će biti pobeda za čitavu firmu. Samim tim i njima će biti drago što su pomogli u izgradnji svog brenda.

Foto: pixabay.com Foto: pixabay.com

Odredite uloge

Dok proučavate ovu opciju, imajte na umu da uključivanje zaposlenih u vaše strategije i marketinški plan nikada ne bi trebalo da bude samo transakcija. Nemojte samo da im kažete: „Molimo vas da podelite ovaj sadržaj“. Morate prvo da uzmete u obzir ciljeve svoje kompanije i to sa kim želite da izgradite odnose i koji deo zajednica želite da uključite. Zatim, na osnovu toga, definišite koju će ulogu imati svaki zaposleni koji je deo tog plana.

Kako se marketing može bolje povezati sa prodajom?

Kliri: Marketinški stručnjaci treba da budu što bolje povezani sa sektorom prodaje. Naime, oni treba da funkcionišu kao celina. Ovo izgleda kao osnovni savet, ali premalo marketinških stručnjaka za društvene medije ga je zapravo i usvojilo i savladalo. Svi rade na tome da izgrade publiku na društvenim medijima i pokušavaju da poboljšaju angažman. Ali kako ćete nakon toga te ljude dovesti na svoju web stranicu? Kako ćete ih navesti na sledeću akciju, na primer da postanu vaš pretplatnik? Kako ćete svaku osobu za koju ste se kroz mnoge interakcije uverili da s njom imate dobro izgrađen odnos pretvoriti u svog vernog kupca? Vaš marketinški plan bi trebalo da počinje objavama ili tvitom, a da se završava prodajom.

Merite uspeh svakog koraka

Foto: pixabay.com Foto: pixabay.com

Pratite koliko je ljudi kliknulo na vašu objavu na Fejsbuku ili na neki tvit, a onda se potrudite da saznate šta su uradili nakon što su došli na vašu web stranicu. Koji postotak ljudi se prijavio na sajt i ko se od njih upustio u neki sledeći korak? Koliko njih se odlučilo i na kupovinu? Uverite se da sve  linkove koje delite na svim društvenim medijima možete pratiti pomoću jedinstvenih kodova za praćenje, tako da uvek imate uvid u to koliko uticaja ima svaki od njih. Ne mogu sve socijalne interakcije da se mere, ali možete pratiti promet na web stranici koji je ostvaren putem društvenih medija.

Povežite merenja sa osnovnim ciljevima kompanije

Navodimo neka od važnih pitanja koja treba da postavite pri pravljenju plana za društvene medije. Koji su ciljevi kompanije? Šta je krajnji cilj? Kada date odgovore na ova pitanja, vratite se korak unazad. Ako je krajnji cilj, primera radi, prodaja proizvoda, koji su to onda podaci i merenja koje treba da pratite?

Planiranje marketinga

Planiranje marketinga na internetu ima brojne specifičnosti i zato su stručnjaci iz ove oblasti sve traženiji. Ukoliko želite da izgradite uspešnu karijeru planera za internet-marketing, više o tome možete saznati u specijalizovanoj školi za internet-marketing.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA