VESELIN JEVROSIMOVIĆ: Virtuelna realnost bi mogla da promeni kupovinu preko interneta

- Virtuelna realnost, uz naročite naočare ili kacige, mogla bi mnogo vernije da nam približi ono što kupujemo, uključujući i „šetnju“ kroz virtuelne prodavnice, probanje odeće i nakita, a u skoroj budućnosti čak i osećaj dodira materijala od kojih su predmeti sačinjeni - napisao je Veselin Jevrosimović u svojoj kolumni

  • 3

Veselin Jevrosimović je ove nedelje u svojoj kolumni u dnevnom listu "Informer" pisao o virtuelnoj realnosti i njenoj konkretnoj primeni. Evo šta predsednik kompanije Comtrade kaže o ovoj temi.

 

VESELIN JEVROSIMOVIĆ: Pametne kuhinje će za nekoliko godina ući u masovnu primenu!

 

"Pisao sam pre nekoliko meseci o tome kako bi godinu koju smo načeli mogla da obeleži konačna masovna popularizacija i primena virtuelne realnosti (VR). Premda kao fenomen postoji već nekoliko decenija, a prve smo primere uživo videli još devedesetih na beogradskom Sajmu tehnike, čini se da tek sada tehnologija i tržište postaju zaista spremni za mogućnost uživanja u trodimenzionalnim simulacijama prostora projektovanog u vidno polje korisnika. Mene ovde, međutim, interesuju neke konkretne primene.

 

Uzmimo, na primer, onlajn prodaju. Jedna od mana zbog koje mnogi smatraju da kupovina iz fotelje nije dovoljno dobro iskustvo, odnosi se na činjenicu da, osim pomoću fotografija, nismo u mogućnosti da steknemo utisak i „oprobamo“ proizvode koje želimo da naručimo. Takozvana proširena realnost (eng. augmented reality) - koja koristi kameru i ekran pametnog telefona da u realnu sliku ispred nas ubaci virtuelne predmete - može donekle da reši ovaj problem, ali to najčešće nije dovoljno. Virtuelna realnost, uz naročite naočare ili kacige, mogla bi mnogo vernije da nam približi ono što kupujemo, uključujući i „šetnju“ kroz virtuelne prodavnice, probanje odeće i nakita, a u skoroj budućnosti čak i osećaj dodira materijala od kojih su predmeti sačinjeni. Nije daleko ni momenat uključivanja čula mirisa, ali to je već posebna tema. U nekoj vrsti kombinacije VR i proširene realnosti mogli bismo, na primer, na licu mesta videti kako neki komad nameštaja izgleda u našem stanu i koja se boja najbolje uklapa sa enterijerom.ž

 

Foto: Promo

Foto: Promo

 

Premda su tek u povoju, očekuje se da će virtuelne prodavnice koje koriste ovu tehnologiju u bliskoj budućnosti postati uobičajena pojava. Prodavci se nadaju da bi novi pristup mogao da privuče mušterije i da poveća zaradu, pa se intenzivno radi na različitim rešenjima. Prvi rezultati su više nego dobri, ali ostaje da vidimo kako će reagovati stvarni kupci u virtuelnom svetu."

 

(Telegraf.rs / Izvor: Informer)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Vlada

    30. januar 2016 | 15:52

    Veliki sam fan ovog izuzetnog čoveka koji uspešno vodi svoju kompaniju.Malo ljudi zna da je on i predsednik atletskog saveza Srbije koji zahvaljujući njemu pokazuje super rezultate.Svaka čast,samo napred!

  • Petar

    31. januar 2016 | 02:01

    Svaka cast,coveku.

  • Ko..

    6. februar 2016 | 18:03

    Da... kupovinu preko interneta.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA