Evo kako da zaradite od Android aplikacija u 2017

Ove godine oglasni baneri će prodavnice aplikacija i vlasnike učiniti oko 52,1 milijardu dolara bogatijim

  • 0

Iako je App Store prošle godine zaradio 14 milijardi dolara više nego Google Play, tačno polovina proizvođača mobilnih aplikacija sve više daje prioritet Android platformi u odnosu na Apple-ov iOS. Zahvaljujući Google-ovoj odluci da uvede podelu prihoda 85:15 za prihvaćene aplikacije i omogući programerima obradu platnih transakcija, Google Play bi uskoro mogao da nadmaši Aoo Stire, kako u pogledu broja preuzimanja aplikacija tako i u pogledu prihoda.

Ako želite da razvijate svoje aplikacije za Android, evo kako sve možete aplikaciju da unovčite u 2017.

Oglasi kao deo aplikacije

Ove godine oglasni baneri će prodavnice aplikacija i vlasnike učiniti oko 52,1 milijardu dolara bogatijim.

Promocija Android aplikacija sa oglasima i zarada od njih vrlo su jednostavne, jer Google Play dobija 100% više preuzimanja od App Store-a i zabranjuje softver za blokiranje oglasa.

Popularne aplikacije (uključujući streaming usluge i igrice) zarađuju pristojan novac od pojavljivanja oglasa koji su deo aplikacije. Ako razmišljate o tome da preuzmete ovaj pristup za zaradu od vaše aplikacije, trebalo bi da imate na umu da nove aplikacije na Google Play-u sa 25.000 aktivnih korisnika donose nešto više od 700 dolara u mesečnim prihodima (što znači 300.000 prikazivanja ili dva dolara za hiljadu pojavljivanja).

S opcijom „platiti po kliku“, zaradićete nešto između pola i tri dolara iz svake konverzije. Ovu tehniku često biraju kompanije koje su u partnerstvu s drugim brendovima (najčešće kroz sponzorstva u vidu mesečne naknade ili podele prihoda) kako bi promovisali proizvode i usluge.

U ovom slučaju, međutim, trebalo bi da imate aplikaciju koja ima jasno određenu ciljanu publiku, koja je ujedno i publika brenda koji reklamirate kao deo aplikacije. Pored toga, morate uložiti u visokokvalitetne banere i odabrati pravo vreme za prikazivanje promotivnog sadržaja.

„Pametno“ ciljanje poboljšava angažman za najmanje 60 odsto, navodi Andrej Klubnikin, marketinški menadžer softverske kompanije „R-stajl lab” (R-style Lab). „Napravite zato proračun pre nego što počnete da se bavite plasmanom aplikacije. Pobrinite se za to da prosečni prihod po korisniku pokriva troškove razvoja i održavanja.“

Foto: Tanjug/AP Foto: Tanjug/AP

Plaćanje unapred

Iako korisnici iOS mobilnih uređaja i dalje troše 400 odsto više nego korisnici Androida, model zarade „paidmium", po kome korisnik plaća za preuzimanje aplikacije, još ima smisla i na Google Play-u. Uostalom, uzmimo postojeće primere „Minecraft: Pocket Edition“ i „Bully: Anniversary Edition“. Obe aplikacije koštaju po 6,99$, a održale su prvo i drugo mesto na listi 50 najboljih aplikacija koje se plaćaju.

Ovaj model zarade, međutim, ima nekoliko mana. Morate dosta da uložite u promociju svoje aplikacije i uradite sve što možete kako biste korisnicima pružili zaista besprekornu i vrednu aplikaciju.

„Niko ne želi da potroši sedam dolara ili evra na nepoznati program. Da biste došli do cilja, možete da odaberete plaćeno oglašavanje, popust na aplikacije (iako ne možete da imate cenu koja je ispod 0,99 dolara), te da podstaknete korisnike da ocene aplikaciju kroz pregled dodataka ili tokom igranja ako je u pitanju igrica“, savetuje Klubnikin.

Klasičan model besplatnih aplikacija („Freemium”)

U ovom modelu aplikacija može besplatno da se preuzme, ali neke od njenih funkcija (kao na primer, neograničen prostor za čuvanje podataka, ekskluzivni sadržaj i mogućnosti nadogradnje) dostupne su samo korisnicima koji doplate.

Foto: Milena Đorđević Foto: Milena Đorđević

„Dark Sky“, popularna aplikacija koja omogućuje hipertačnu vremensku prognozu, pokrenuta je na platformi Android u maju. Ali dok njena verzija za iOS spada u kategoriju „paidmium“ ($3,99), korisnici Androida mogu da je skinu besplatno.

Aplikacija, međutim, nudi samo dnevnu i nedeljnu prognozu. Premijum korisnici (koji plate $2,99 godišnje) mogu da pristupe i vremenskoj prognozi za svaki minut, a izveštaje o prognozi i promenama mogu da vide čak i kada je  ekran telefona zaključan.

Uprkos činjenici da su recenzije korisnika Androida koji smatraju da strategija naplate nije pravedna neujednačene, aplikacija „Dark Sky“ je uspela da ostane na petom mestu najunosnijih aplikacija za vremensku prognozu i to čak sedam meseci nakon lansiranja na tržište.

Pretplate

Iako je ovo model koji programeri koji slede tradicionalne strategije unovčavanja aplikacije često previde, pretplate obično donose 200-300% više prihoda od plaćenih preuzimanja i oglasnih banera i 50% više prihoda od kupovine unutar aplikacije. Pod uslovom da želite da stvarate visok kvalitet sadržaja, ova strategija će vam pomoći u održavanju korisničkog angažmana nakon što uvedete neke novitete.

Kupovine putem aplikacije (IAP)

Foto: Flickr / JD Hancock Foto: Flickr / JD Hancock

Sve aplikacije koje se nalaze na listi 50 najunosnijih Android aplikacija u SAD koriste IAP model.

Takve aplikacije daju zanimljive funkcije besplatno, ali traže naknade za dodatne funkcije kao što su, primera radi, kupovina „novčića“ kojima se plaćaju otključavanja novih nivoa u igricama i slično.

Vaš zadatak (pogotovo kod igara za mobilne uređaje) je da napravite aplikaciju koja će da bude „slobodna za igru", ali u kojoj „mora da se plati za pobedu".

Evo šta je uradila kompanija „Najantik“ (Niantic). Samo 80 dana nakon lansiranja igre „Pokemon Go“, viralna igrica je sakupila preko 550 miliona preuzimanja i zaradila 470 miliona dolara u celom svetu.

Iako je korisnik koji je platio „Pokemon Go” imao ogromnu prednost nad „običnim“ igračima, cilj igre nikada nije bio u osvajanju, jer svaki igrač  ima svoje ciljeve. Uvođenjem jaja iz kojih mogu da se izlegu pokemoni, „Njantik“ je izmenio svoj način ostvarivanja prihoda od aplikacije sa novom strategijom: ako želite da uhvatite retke pokemone, morate da kupite inkubatore da biste izlegli što više jaja.

Zahvaljujući novom dodatku, broj preuzimanja igrice se penjao na lestvici i dalje generisao dva miliona dolara u dnevnim prihodima.

Ako želite da kreirate različite aplikacije za sve verzije operativnih sistema Android, uključujući i najnoviju verziju sistema Android, potražite profesionalnu obuku za programera za Android.

(Telegraf.rs)

 

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA