Pet koraka za uspešan razvoj web projekata

- Jedna od najvećih zabluda je ona da morate da budete IT stručnjak ili programer da biste mogli da upravljate projektima razvoja aplikacija i web stranica za kompaniju. Ono što vam je potrebno jeste da pronađete programera koji će raditi tehničke stvari, dok ćete vi upravljati razvojem - ističe Eli Kečit, stručnjak za mobilni razvoj

  • 0

Da li je razvoj aplikacija rezervisan za stručnjake za programiranje?

- Jedna od najvećih zabluda je ona da morate da budete IT stručnjak ili programer da biste mogli da upravljate projektima razvoja aplikacija i web stranica za kompaniju. Ono što vam je potrebno jeste da pronađete programera koji će raditi tehničke stvari, dok ćete vi upravljati razvojem - ističe Eli Kečit, stručnjak za mobilni razvoj.

Za magazin „Forbs“ ona je podelila nekoliko saveta kako se upravlja razvojem projekta kada niste programer.

Stvorite vrlo jasan zahtev za ponudu

Pre nego što se raspitate ​​za ljude koji mogu da pišu kodove, razmislite o tome šta tačno želite da izgradite.

Uobičajena praksa je da se prvo napravi zahtev za ponudu (RFP). To je centralni dokument u kom možete da navedete osnovne uslove projekta kao što su budžet, poslovne potrebe, rokovi, vrednost potrebnih stvari, da li stvari treba da se izgrade za moblni uređaj ili za neku drugu platformu, koje su sve vrste korisnika koje ćete tražiti nakon toga i slično.

Zahtev za ponudu (RFP) je koristan i može vam pomoći da:

- dosledno prenosite informacije distributerima ili partnerima,

- na početku dobijete približan uvid u troškove za izgradnju aplikacije,

- pojednostavite proces sakupljanja tehničkih sredstava.

Foto-ilustracija: pixabay.com Foto-ilustracija: pixabay.com

Pregled izveštaja o radu ili slična dokumenta

Jednom kada projekat počne da sazreva, preći ćete s jednostavnog zahteva za ponudu na konkretnije faze projekta. Većina projekata ima „stanje razvoja“, odnosno SOW (State of Work). Pre nego što kreirate stanje razvoja svog projekta, pogledajte onlajn primere drugih, sličnih, jer neki mogu da vam posluže kao šabloni koje ćete lakše ispuniti.

Oni obično uključuju:

- opis projekta,

- poslovne zahteve,

- tehničke zahteve,

- raspored rada i rokove,

- budžet i raspored plaćanja.

Upoznajte se s ključnim tačkama razvoja

Foto-ilustracija: pixabay.com Foto-ilustracija: pixabay.com

U idealnom svetu, stvari bi funkcionisale ovako: dođemo do ideje, zaposlimo nekoga i jedan mesec ili nekoliko meseci kasnije imamo gotov proizvod. Međutim, istina je da čak i ako je sve krenulo vrlo dobro, stalno morate da proveravate i pazite na svaki korak razvoja.

Vaš zadatak je da pratite da se proizvod razvija brzinom kojom je potrebno, da funkcioniše onako kako je zamišljeno u svakoj fazi i da budete u stalnoj komunikaciji s onima koji vam pomažu u procesu izgradnje.

Zato je veoma važno da odmah napravite plan kontrole. Odredite tačke u procesu razvoja u kojima će se raditi kontrola i ispitivanje, odnosno odredite stadijume razvoja u kojima ćete pratiti šta je do tada postignuto. Neke kontrolne tačke možete odrediti prema datumima u kalendaru, recimo – koliki postotak rada je završen, kada ćete konačno imati kompletan proizvod i na kraju kako pristižu uplate.

Naučite kako da odredite vrednost proizvoda

I pre i tokom razvoja neprestano bi trebalo da pratite situaciju i oslanjate se na konkretne podatke, a ne na to kako bi to trebalo da bude u teoriji. Šta to korisnici ili tržište zahtevaju? Koji su već postojeći korisnici ili tržište? Provera vrednosti proizvoda je proces koji mora da ima svoj tok, ali uopšteno govoreći da biste započeli projekat trebalo bi da znate sledeće:

Foto: Profimedia/Fancy Foto: Profimedia/Fancy

- Postoji li masovno tržište korisnika?

- Da li je poslovno rešenje vredno troška izgradnje?

- Postoje li osnovne funkcije proizvoda koje će se lako prepoznati još u ranoj fazi?

- Da li se poslovni predlog može jasno i jednostavno objasniti?

Naučite kako se kreću tehnički radovi

Iako ne morate da budete programer, važno je da razumete mobilnu tehnologiju, bez obzira na to da li je neka ideja za mobilnu platformu ili nije. Potrebno je da znate kako se ljudi ponašaju, koje se aplikacije često upotrebljavaju, koji je postupak za prijavljivanje aplikacije u trgovinu za aplikacije i koja je opšta namena.

„Ono što je ovde važno jeste da shvatite da svaku dobru ideju, čak i ako u početku nije bila namenjena mobilnim uređajima, možete pretvoriti u ideju za projekat za mobilne uređaje. Kada poznajete mobilnu tehnologiju, bićete korak ispred, jer ćete moći tačno da znate da li je ta ideja dobra i kako se može pretvoriti u ideju za mobilne platforme“, ističe Eli Kečit.

Foto-ilustracija: pixabay.com Foto-ilustracija: pixabay.com

Neke od stvari koje bi trebalo da znate:

- standardni koraci za prijavu mobilne aplikacije u Eplove ili Guglove trgovine,

- zajednički troškovi razvoja za mobilne stavke,

- vremenski rokovi razvoja (koji ne idu tako brzo kao što mislite),

- korisnički zahtevi.

Ako uživate u upravljanju projektima i rešavanju dnevnih poslovnih problema, a želite da se usavršite u vođenju projekata na internetu, ovo je idealna karijera za vas. Poslovanje, trgovina i marketing se ubrzano prebacuju na internet i zato je sve veća tražnja za menadžerima koji će upravljati digitalnim projektima. Ukoliko želite da postanete stručnjak u oblasti koja raste iz godine u godinu i koja vam garantuje uspešnu i profitabilnu karijeru, više o tome možete saznati na ovoj intenzivnoj obuci.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA