0

Ovo su tri najveće PR greške iz prošlog meseca i šta možete da naučite iz njih

PR katastrofe nisu „rezervisane“ samo za velike kompanije. One mogu da se dese bilo kojoj kompaniji, firmi i preduzeću

Prošlog meseca mnoge kompanije i njihovi PR sektori pružili su „ubrzani kurs“ o tome šta ne treba da se radi kada kompanija ima problema s odnosima s javnošću.

Tražite posao? Spremite se za ove trikove HR menadžera

Poredeći gafove u gruboj reklami za „Pepsi“, u pristupu putniku kojeg su odvukli iz aviona kompanije „Junajted erlajns“ i u propustima nekoliko firmi koje se bave aplikacijama u oblasti finansija, a očigledno su prestale da slušaju svoje klijente, teško je proceniti koja je od ovih kompanija napravila gore PR greške.

Nažalost, PR katastrofe nisu „rezervisane“ samo za velike kompanije. One mogu da se dese bilo kojoj kompaniji, firmi i preduzeću. Predstavljamo vam samo neke od načina na koje loš PR može da sabotira poslovanje, kako biste te greške izbegli i naučili važne lekcije.

1. Vaš marketing ne dodiruje ciljanu publiku

„Pepsi“ nije jedina kompanija koja je izašla u javnost s lošim reklamama. Zapravo, postoji čitav niz kompanija koje to rade. Razni podaci takođe sugerišu da američke kompanije troše milijarde na reklamiranje koje jednostavno ne funkcioniše i ne dodiruje njihove ciljane potrošače.

„Reklama sa Kendal Džener, modelom i TV zvezdom, koju je ‘Pepsi’ nedavno objavio, ne predstavlja izuzetak, već je proizvod celokupne marketinške industrije koja više ne radi kako treba i ne bira sredstva kojima će pokušati da dođe do potrošača“, ističe Amanda Abela, autorka izdanja „Make Money Your Honey“, koja se bavi i podučavanjam milenijalaca kako da dođu do novca u biznisu.

Foto: AP/Tanjug

Foto: AP/Tanjug

Problem ove reklame je to što na kraju relativizuje svetske probleme, pa ispada da je jedna limenka pepsija dovoljna da se postigne mir u svetu, a milenijalce predstavlja kao lakoumnu masu. Najbolji način da izbegnete istu grešku jeste da stvarno slušate svoje potrošače. Pokrenite ankete, obratite pažnju na ono što potrošači govore na društvenim medijima, naučite kako da efikasno koristite multikulturalni marketing u savremenom okruženju, koje se neprestano menja i nikada nemojte da pomislite ili pretpostavite da znate šta se na vašem tržištu traži i šta bi potrošači voleli, a da ih pre toga ne pitate za mišljenje.

2. Okrivljujete kupce kada nešto krene naopako

Proteklog meseca teško da je iko govorio ili pisao o lošem PR-u, a da se među primerima nije našla kompanija „Junajted erlajns“, medijska noćna mora koja neće prestati u skorije vreme. U ovom trenutku većina putnika i korisnika usluga ove kompanije je makar načula šta se desilo. A evo i detalja.

Let je bio prebukiran, „Junajted erlajns“ je morao da svoju posadu odvede na lokaciju, niko nije dobrovoljno želeo da ustane, pa je na kraju jedan putnik pretučen i nasilno odvučen iz aviona. Da stvari budu gore, direktor kompanije je zapravo okrivio žrtvu za nešto za šta je bilo više nego jasno da je krivica kompanije.

Foto: Pixabay

Foto: Pixabay

„Okrivljavanje žrtve ili kupaca za vaše loše postupke je poslednje što treba da bude PR strategija i budite sigurni da će nesumnjivo imati suprotan efekat. A da ne pominjemo da će se stvar proširiti kao šumski požar na društvenim medijima“, kaže Abela.

Do ovog trenutka u celoj priči sa „Junajted erlajnsom“ njihovi konkurenti su napravili čitav niz šala na Tviteru, te nakon svega akcije ove kompanije na berzi stoje zabrinjavajuće loše.

Naravoučenije je: ne okrivljujte žrtvu za svoje propuste i greške. Time ćete samo dublje zakopati šanse za iskupljenje vaše kompanije za propust.

3. Ignorišete kupce i stručnjake iz vaše industrije

„Deo mog posla kao eksperta za lične finansije i biznis jeste da uvek budem u toku sa tim šta se dešava u finansijskoj tehnologiji“, ističe Abela.

Još jedna aktuelna PR katastrofa desila se u toj industriji. Nastala je kada je popularna aplikacija za štednju poslala loše napisan imejl o promeni uslova korišćenja, tačnije obaveštenje o tome kako će početi da naplaćuje usluge korisnicima nakon toliko godina besplatnog servisa. Što je još tragičnije, u tom saopštenju bilo je i dobrih vesti za kupce, ali je ono tako loše napisano da je sve što je potrošač mogao da vidi "mesečna naknada".

Foto: Pixabay

Foto: Pixabay

„Da stvar bude gora, kada su kupci, uključujući i mene, izrazili svoju zabrinutost za Tviteru, kompanija je ignorisala apele ili su tvitovali besmislene trivijalnosti. U međuvremenu, konkurentske aplikacije su dobile ogromne procente novih prijava te nedelje“, ističe Abela.

Postoji mnogo toga što je krenulo naopako u ovoj situaciji, ali je poenta svega i lekcija koju treba zapamtiti: morate da poznajete svoje tržište. Isto tako, nemojte da ignorišete svoje potrošače kada su očigledno uznemireni. I na kraju, konsultujte se sa stručnjacima i kupcima kako biste testirali svoje ideje pre nego što pošaljete loše poruke.

Mnoge od navedenih grešaka u PR-u mogu se izbeći jednostavno time što ćete obratiti pažnju na vaše tržište. Šta god da radite i bez obzira na to koliko je velika kompanija za koju radite, ne gubite dodir s ljudima koji su odgovorni za vaš uspeh – sa svojim klijentima. Mnogi današnji vlasnici kompanija su svesni odgovornosti. Da bi firma uspešno poslovala neophodno je da u svom timu imaju sposobnog PR menadžera. U suprotnom, gubi se kontrola nad informacijama koje se, u ovo digitalno vreme, neverovatnom brzinom šire i mogu da imaju loše posledice po ceo brend i kompaniju. Ako vas interesuje karijera u PR-u i smatrate da je upravo to zanimanje za vas, više o tome kako da postanete dobar PR menadžer možete da saznate na ovom linku.

Foto: pixabay.com

Foto: pixabay.com

Daljinac baner

(Telegraf.rs)

Tagovi: Greške, Odnosi s Javnošću, Pepsi, Potrošači, PR, PR menadžer, Saveti, Uspeh

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Kako je izveden hakerski napad na bitcoin infrastrukturu? Kako je napad uticao na cenu bitcoina?

Sve što morate da znate ako morate da analizirate ciljno tržište

ULAZ BESPLATAN: Dođite na prvi mjuzikl savremenih gimnazijalaca (FOTO)(VIDEO)

Dodela diploma za pamćenje: Maturanti ITHS-a obeležili uspešan završetak najsavremenije IT škole u Srbiji! (FOTO) (VIDEO)

Velika rođendanska akcija na ITAcademy: 40% popusta + BONUS paket

6 veština koje mora da ima svaki stručnjak za optimizaciju sajta (SEO)

3 koraka koja morate da prođete ako želite da postanete softverski inženjer

Evo šta vam sve digitalne agencije naplaćuju

Loše navike koje morate da izbegavate u postavljanju digitalne marketinške strategije

Konkurišete za posao prvi put? Ovo su greške koje ne smete da napravite

Postanite programer za 12 meseci: Ovaj programski jezik se najbrže uči

Fast Charge, Quick Charge, Turbo Charge: Sve što morate da znate o brzom punjenju baterije

Ovi gedžeti će vas motivisati da se bavite 3D dizajnom - a ne koštaju milione

Prva zvanična Google akademija u Srbiji: Steknite sertifikate za najtraženija zanimanja na internetu

Šta se sve u marketingu promenilo od 2018. godine, a da niste primetili

5 saveta za uspešnu karijeru u razvoju softvera

Visoka škola strukovnih studija za informacione tehnologije ITS uručila diplome studentima, a najboljima dodeljene i nagrade

ITS i ITHS slave Dan škole i poklanjaju velike popuste za upis na najtraženije IT profile

SAVREMENA GIMNAZIJA SLAVI ROĐENDAN: Upišite svoje dete u najsavremeniju Kembridž gimnaziju uz 40% popusta!

Najlakši način kako da smislite ime za firmu koje će svi zapamtiti

Pogledajte kako je protekao prvi Mapaton u regionu - trajao je 30 sati, a najbolji putuju u Poljsku

Gmail je spremio novu platformu – pogledajte šta je sve drugačije

Odbrana doktorskog umetničkog projekta na Fakultetu savremenih umetnosti

Devojke, neophodne ste u IT-ju – dođite na BESPLATAN IT događaj koji organizuje ITAcademy

Kako digitalni novčanici funkcionišu i koliko su bezbedni?

Najsavremenija Kembridž bilingvalna gimnazija domaćin internacionalne edu konferencije #LIEC2018

Code centar za IT specijalizaciju kompanije Comtrade dodelio je sertifikate prvoj grupi polaznika (VIDEO)

Da li je 4K UHD marketing, ili realna potreba?

Odgovorite na ova pitanja i saznaćete da li ste dobar menadžer

Ova pravila bi trebalo da zna svaki programer, a pogotovo početnik!

Ove PR taktike će vam omogućiti da vas svi mediji primete i postanete viralni

4 trenda u digitalnom marketingu koja će promeniti sve

Pojmovi koje svaki web dizajner mora da zna

Milica (26) je upravo dobila nagradu kao jedan od najboljih studenata na svetu: Za nju se otimaju mnoge kompanije, a sada je traži i Gugl (FOTO)

Odgovorite na ova pitanja i saznaćete da li ste dobar menadžer

Blockchain i kriptovalute – priča po kojoj ćemo pamtiti 2017. godinu – zapravo tek počinje

Dosta vam je neuspešnih prijava za posao? Dođite 4. maja na LINK2job sajam zapošljavanja i promenite svoju karijeru

Ovog 1. maja izborite se za ODLIČNO PLAĆEN POSAO!

Saveti uspešnih koje svaki dizajner mora da usvoji ako želi da bude najbolji u svom poslu

Međunarodni dan devojaka u IT-u: ITHS najboljoj učenici u takmičenju "Moja omiljena mesta u Srbiji" dodelio stipendiju

Posetite besplatnu konferenciju „Budućnost počinje u učionici”

Evo kako izgleda razgovor za posao u korisničkoj podršci