≫

Po sina u školu, na avion, pa pravac na finale Lige šampiona: Ovo su najluđe avanture koje spremaju navijači Liverpula za meč godine

Verni navijači Liverpula imaju samo jedan cilj, a to je biti u Kijevu

Finale Lige Šampiona između Real Madrida i Liverpula je na samo dva dana od nas.

Najverniji navijači Liverpula spremni su bukvalno na sve ne bi li prisustvovali istorijskoj utakmici za klub, ne biraju sredstva da dođu do Kijeva - mesta gde će se odigrati najvažnij meč sezone.

Od ugovaranja prenoćišta preko populranog sajta "CouchSurfing"-a, preko otkazivanja medenog meseca, pa do proputovanja kroz Skandinaviju, put ka Kijevu se ispostavio kao mnogo komplikovaniji nego što se činilo za brojne navijače slavnog engleskog kluba koji će na dan utakmice stići u ukrajinsku prestonicu iz svih prvaca sveta.

>>>Rekordi i statistika Lige šampiona od kojih će fudbalskim sladokuscima krenuti voda na usta — BUKVALNO

"BBC Sport" je razgovarao sa navijačima koji se uveliko spremaju na finale i evo nekih od najzanimljivijih priča i putešestvija na koje se spremaju.

Ramiz Tahir (22), Čezam, Bakinhemšir

- Proputovaću preko četiri zemlje za četiri dana. Prvo idem u Švedsku, pa u Letoniju, zatim stižem u Ukrajinu da bih se iz Litvanije vratio za London u ponedeljak. Ukupno će me cene karata koštati 700 evra. Smeštaj je srećom besplatan jer su dobri ljudi iz Ukrajine napravili Fejsbuk kampanju pod nazivom "Free couch for Kiev". Ja takođe postim 19 sati dnevno zbog Ramadana, isto kao i Mo Salah i Sadio Mane.

Uz Liverpul i na mesec ako treba: navijači Redsa jedni su od najvernijih u Evropi Foto: Tanjug/AP

Džon Dikson (39), Bebington

- Krećem u četvrtak u podne vozom iz Liverpula za Glazgov, odakle ću avionom leteti za Palangu u Litvaniji. Odatle ću iznajmiti auto kojim ću se, za tri sata, odvesti do aerodroma u Vuljnusu da bi odatle leteo za Kijev i sleteo u prestonicu Ukrajine u petak u 9 ujutru. Karte smo uzleli pre revanš meča sa Romom tako da smo uštedeli 120 evra. U Englesku se nećemo vratiti pre utorka, a za povratak smo izabrali avion iz Rumunije koji će koštati 230 evra za nas trojicu. Inače svi punimo 40 godina ovih dana tako da se nadamo da ćemo slaviti šestu evropsku titulu.

Tom Vajthed (22), Lankšajer

- Putovaću sa osam vozova da bih iz Lankastera sigao u Kijev. Idem preko Pariza, Frankfurta, Drezdena, Vroclava, Krakova i Ljvova. Kupio sam odvojeno karte i to me je koštalo oko 460 evra.

>>> MOŽE LI DOĆI 4+ U FINALU LŠ? Samo za one koji jure golove: Ukupni bilans i prosek u španskim, engleskim, špansko-engleskim, Realovim i Liverpulovim finalima

Stiven Tompson (33), Šorli

- Ja se ženim dan pre finala. Platio sam 1200 evra za povratnu kartu da bih se vratio u 5 sati ujutru i tako  mogao da odem na medeni mesec u 9 sati ujutru. Karta za utakmicu je koštala 160 evra, kao i potencijalno moj brak. Moja verenica Rejčel je za ovo znala već mesecima i verovatno se potajno nadala da ćemo ispasti pre finala. Biće veoma ljuta ako propustim let nazad u nedelju s obzirom na to da smo kao destinaciju za medeni mesec izabrali Australiju.

Većina navijača Liverpula neće žaliti novce da u Kijevu bodre voljeni klub Foto: Tanjug

Džejk Česvort (23), Vels

- U Kijev idem zajedno sa svoja dva mlađa brata, mojim ocem i stricem. Sve je počelo nakon što smo izbacili Mančester Siti. Bio sam uveren da ćemo doći do finala pa sam rezervisao letove, vozove i smeštaj još tada. Prvo letimo za Varšavu da bi onda spavaćim kolima putovali za Kijev u kojem ćemo noćiti četiri noći u hostelu. Svi smo platili po 135 evra za avion, 115 evra za voz i 60 evra za hostel tako da nismo loše prošli.

Uzimajući u obzir da je većina hotela već rezervisana, dok oni koji su slobodni imaju preskupe cene smeštaja, određeni deo navijača Liverpula se odlučio za bliže upoznavanje ukrajinske kulture.

Džejk Noris (30), iz Australije

Putujem iz Hanoja u Vijetnamu preko Moskve i Minska do Kijeva. Ovaj put me košta 1700 evra. Trenutno živim u Hanoju gde radim kao predavač engleskog jezika. Ne želim da propustim priliku da gledam Liverpul kako, nadam se, osvaja šestu titulu prvaka Evrope. Doleteo bih iz bilo kog kraja sveta da gledam ovaj meč.

Ivan Mula (46), Liverpul

- Ovo je pravi košmar. Putujem avionom iz Lidsa za Rim pa onda iz Rima za Kijev. U povratku idem iz Kijeva za Ankaru pa iz Ankare za Antaliju pa onda odatle za Lids. Sastaću se sa svojim sinom u Kijevu koji tu dolazi iz Adelaida. Još uvek nemamo karte za utakmicu, ali se nadam da ćemo ih nabaviti.

U Kijevu se očekuje više hiljada navijača engleskog kluba - ovako je bilo u Rimu Foto: Tanjug/Ap

Nil O'Flin (44), Linkoln

- Putujem iz Linkolna za London u četvrtak da bih uhvatio avion za Katovice odakle ću ići autobusom za Krakov gde ću prenoćiti u četvrtak uveče. U petak ujutru idem vozom za Ljvov da bih tu prenoćio. Konačno, u subotu ujutru putujem opet vozom za Kijev gde ću prenoćiti kod jednog momka sa kojim sam se dogovorio preko fejsbuk stranice namenjene navijačima koji nisu mogli da se snađu za smeštaj u hotelima. U nedelju ujutru krećem za Krakov vozom, čiji će put trajati 11 sati, tamo ću prenoćiti, da bi u ponedeljak doleteo avionom nazad u London i onda kolima stigao kod kuće u Linkoln. Ovo putovanje će koštati po 400 evra svakog, a ide nas četvorica.

Luis Gulijen (26), Kalifornija

- Letim iz Kalifornije za Nemačku a zatim iz Nemačke za Kijev. Platio sam 1200 dolara za avion i 2600 dolara za kartu preko "Stub Hub"-a. Iznajmiću sobu u stanu u Kijevu na pet dana po ceni od 200 doalra. Ovo će biti moj najskuplje putovanje u životu, ali nadam se da će biti vredno toga.

Trejsi Mur (46), Dorset

- Pokupiću svog 11-godišnjeg sina Fredija malo ranije u školi u Dorsetu, da bi u 13 časova otišli za Bristol, odakle ćemo avionom leteti za Žešov u Poljskoj. Odatle ćemo ići autobusom do Ljvova. U 6 sati ujutru imamo voz za Kijev. Povratak nam je u nedelju preko Varšave odakle imamo let nazad za Bristol. Išli smo na sve domaće utakmice Liverpula ove sezone i zbog toga smo prelazili hiljade kilometara. Karte za finale Lige Šampiona smo dobili od jednog navijača "Crvenih" koji nije mogao da se organizuje za put. Biću mu zauvek zahvalna. To će biti prava avantura majke i sina.

Ovako će biti za dva dana na ulicama Kijeva: Navijači Liverpula u elementu Foto: Tanjug/AP

Sa potražnjom daleko većom od 16.000 karata koliko je Liverpulu dodejeno od UEFA-e, hijlade navijača je ostalo razočarano. Međutim, sa kartom ili bez, mnogi će biti u Kijevu ove subote kako bi pomogli svom klubu da po šesti put u istoriji postane šampion Evrope.

(Telegraf.rs)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.