NASA TVRDI: Čeka nas apokalipsa, Srbija poplavljena zbog globalnog zagrevanja! (VIDEO)

Prema rečima naučnika iz ove američke agencije, za svaki stepen porasta globalne temperature obilne kiše u već kišovitim oblastima porašće za 3,9 procenata, dok će suvi periodi u već sušnim područjima porasti za 2,6 odsto

Prema najnovijoj NASA studiji o globalnom zagrevanju, ne čeka nas nimalo optimistična prognoza po pitanju padavina. Njihove procene kažu da će u narednih sto godina kišovita područja biti još "vlažnija", a da u suvim oblastima tek neće biti ni kapi kiše, prenosi theverge.com.

- Drastično će se intenzivirati ekstremno obilne kiše u oblastima s ionako visokim procentom padavina i suvi periodi u sušnim područjima - objašnjava Vilijam Lau iz NASA-e, koji je vodio pomenutu studiju.

Ovo istraživanje koje tek treba da ugleda svetlost dana zasnovano je na 14 različitih globalnih klmatskih modela. Iako je u ranijim naučnim studijama već predviđana ovakva kišno-sušna dinamika, ono što ovu poslednju u nizu NASA studija čini izuzetnom jeste to što daje celovitiji prikaz padavina iz "globalne perspektive".

Ovog puta u istraživanje nisu bile uključene samo oblasti poput očigledno kišovitih tropa i suvog američkog jugo-istoka, već su istraživane i udaljene oblasti koje se nalaze usred okeana.

- Rezultati do kojih smo došli izučavajući ranije neistraživane oblasti, zadivilo nas je - objasnio je Lau dodajući:

- Za svaki stepen porasta globalne temperature obilne kiše u već kišovitim oblastima porašće za 3,9 procenata, dok će suvi periodi u već sušnim područjima porasti za 2,6 procenata.

Jedan od razloga kojim se objašnjava vremenska dinamika koja nas čeka prema rečima istraživača koji su bili uključeni u Vilijamovu studiju glasi:

"S povećavanjem koncetracije ugljen-dioksida planeta se sve više zagreva, čime se povećava koncentracija vodene pare u atmosferi. Međutim, pomenuta vlaga koncentriše se iznad područja koja imaju već visoki procenat padavina, čime će sušne oblasti biti još suvlje. Koliko će se brzo promene odvijati zavisi direktno od toga koliko se ugljen-dioksida emituje u atmosferu".

Posledice toga će, prema rečima naučnika, tek biti vidljive.

Pogledajte video na kojem je NASA sve objasnila:

• neka hvala

16. septembar 2014 | 20:07

samo ne američke naučnike.... daleko vam kuća bila.. gdje oni ugaze jednom, trava ne raste... svijetski prevaranti broj 1...

• kojot

16. septembar 2014 | 20:40

Neka simuliraju ocu svome. Oni nista konkretno ne govore nego same teorije, pa kad pogrijese, nikom nista. Imam i ja teoriju za njih za njih, da ce im zemljotres unistiti sjediste!

• Sale

16. septembar 2014 | 21:05

Srbija je poplavljena, jer se u Ukrajini odrzava vedro vrijeme.