VASO LEKIĆ: Hrvati će jesti srpski ajvar!

Preduzetnik Vaso Lekić, doskorašnji većinski vlasnik kompanije "Fudlend", koju je proslavio jedan od retkih priznatih srpskih brendova u svetu - "Bakina tajna", otkriva za Telegraf istinu o prodaji ove kompanije hrvatskoj "Atlantik grupi"

  • 10

Krajem januara biće tačno dvadeset godina kako je preduzetnik Vaso Lekić sa bratom Aleksandrom i rođakom Milanom strpljivo s izuzetnim darom za dobar biznis stvorio kompaniju "Fudlend" koju je u međuvremenu proslavio jedan od retkih poznatih i priznatih srpskih brendova u svetu - "Bakina tajna".

 

Izvoz na 20-ak probirljivih tržišta od Japana do Amerike, proizvodnja hrane uz dodanu vrednost, negovanje standardno visokog kvaliteta, razvoj u oblasti zdrave hrane, ulaganje u marketing, samo su neke od stvari zbog kojih bi o ovoj kompaniji trebalo da se piše.

 

 

U medijima je, međutim, nedavno podignuta velika prašina iz sasvim drugog razloga. Kao bomba odjeknula je vest da je "Bakina tajna" prodata hrvatskoj kompaniji "Atlantik grupa" za 7,5 miliona evra!

 

Da je insistiranje na tome kako je Hrvatima prodat možda trenutno i najbolji srpski brend, kao i da se svakako radi o neoprezno i netačno iznesenoj prodajnoj cifri u medijima odmah na početku razgovora objašnjava nam Vaso Lekić u prostorijama kompanije "Fudlend" u kojoj će, saznajemo, ostati u upravi na mestu prokuriste.

 

 

- "Atlantik grupa" je potpisala ugovor o stopostotnom preuzimanju kompanije "Fudlend". Tačnije prodali smo sada 80 odsto, a još 20 odsto sukcesivno do 2018. godine. Što se tiče cifara, kojima mediji očigledno vole da se igraju tiče, moram da naglasim da još uvek ne znamo pravu vrednost prodaje, jer se ona utvrđuje tek na kraju godine, na osnovu ostvarenih rezultata poslovanja, nakon završnih bilansa i revizije. Dakle, pravu cifru ćemo znati tek u februaru, a ja mogu samo da vam kažem da akvizicija podrazumeva tri miliona evra dokapitalizacije, kao i da je plan da se u narednih pet godina u modernizaciju opreme i postojećih proizvodnih kapaciteta uloži oko četiri i po miliona evra - počinje priču za Telegraf Lekić dodajući šta je pravi razlog ove sinergije.

 

 

- Stigli smo do tačke u kojoj smo kao kompanija bili prisutni na svetskom tržištu, ali nam je trebala dodatna snaga da bismo mogli da se "nosimo" sa velikim igračima u veoma zahtevnoj međunarodnoj tržišnoj utakmici. Dakle, imamo brend sa proizvodima autentičnog ukusa i kvaliteta, vrhunskog dizajna, i viziju, ali da biste dublje ušli na svetsko tržište, priče koje smo "zagrebali" traže ozbiljna godišnja ulaganja u marketing i pozicioniranje brenda koja su teška i po nekoliko stotina hiljada evra. Baš zbog toga bila je neophodna ovakva vrsta udruživanja - priča Lekić objašnjavajući zašto je pogrešno simplifikovati ovo udruživanje time da je "srpska kompanija prodata Hrvatima".

 

 

- Srbi treba da budu ponosni što će se srpski ajvar jesti u Hrvatskoj! Da li se kompanija vodi na Vasa ili Emila, to je nebitno. Bitni su obostrani sinergetski efekti, a ja mislim da će se "Baka" u budućnosti lepo osvežiti i ugojiti. Još pre nekoliko godina, kroz sajmove smo prepoznali da ajvar može biti "majonez ili kečap novog doba". Mislim da smo se upravo oko te stvari Emil Tedeski, koji je inače veliki fan ovdašnjeg ajvara i ja prepoznali i složili. Upravo zato će akcenat biti na tradicionalnoj proizvodnji ajvara, koji će zapravo biti neka vrsta "prehrambenog Novaka Đokovića". Prema preliminarnim biznis planovima prognozira se da će u petoj godini za potrebe prodaje i proizvodnje trebati pet puta više sirovine (povrća i voća) nego do sada, što će uticati na razvoj primarne poljoprivredne proizvodnje i upošljavanja većeg broja ljudi. Dakle novac će ostati u Srbiji... Recite mi na koji način to može da bude loše? - pita se Lekić ističući da nikakvih promena neće biti u "Bakinoj tajni" kao i da ju je "Atlantik grupa" kupila baš da bi ostala ono što jeste.

 

 

Lekić sasvim jednostavno podvlači i zašto je bilo neophodno da se ne propusti pravi trenutak za prodaju.

 

- Jače otvaramo tržišta Rusije, Zapadne Evrope i SAD i baš zbog toga je bitno da se dodatna energija ubrizga "Fudlendu" i to u trenutku kada svet želi naše proizvode, a mi nismo imali adekvatne alatke. Jednom rečju, "Bakina tajna" nema šta da čeka! - kategoričan je Lekić ističući kako je neophodna ogromna snaga za ulazak na nova tržišta.

 

- Plastično opisano, za dalji rast i razvoj prodaje na svetskom tržištu potrebna su vam samo za marketing i adekvatnu međunarodnu distribuciju i pozicioniranje na godišnjem nivou dodatna ulaganja od 1 do 2 miliona evra, zašta je najbolje rešenje - udruživanje sa strateškim partnerom kakav je "Atlantik grupa" koji već ima ta znanja i iskustvo - kaže donedavni većinski vlasnik "Fudlenda" otkrivajući da je u trci za kupovinu bilo i nekoliko domaćih kompanija, ali da je zajednički jezik naposletku pronađen sa "Atlantik grupom" koja se sama javila.

 

 

Medijske spekulacije o tome kako je ova prodaja rezultat lošeg poslovnog ambijenta u Srbiji Lekić komentariše bez dlake na jeziku.

 

- Kompanija "Fudlend" je u početku imala podršku države, međutim moram da kažem da je u poslednje vreme ta očekivana podrška izostala, kao i da je na ekonomskoj sceni Srbije prisutno više preživljavanje nego razvoj sitnih i srednjih preduzeća. Teško je biti konkurentan u ovakvim uslovima, a to se traži od vas. Dakle, definitivno fali dodatni prostor koji će omogućiti preduzetnicima konkurentnije uslove za proizvodnju da bismo imali više efekta od svog rada. Istina, mi se nismo obraćali državi, ali nije nas ni ona ništa pitala. Mada moram da priznam da boli kada vidite da država ulaže u gubitaše i da ne daje preko potrebni vetar u leđa malim i srednjim preduzećima. Bojim se da će u ovakvim uslovima srpski proizvodi postati nekonkurentni. U ovoj atmosferi konstantne borbe, neizvesnosti i stresa preduzetnici gube pre svega zdravlje, a to nema cenu - završava priču za Telegraf Lekić ističući da je ponosan što je stvorio srpski brend koji se izvozi na više od 20 tržišta širom sveta i tako prekinuo tradiciju isključivog izvoza sirovina sa ovih prostora.

 

(Katarina Vuković)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Ivy

    21. novembar 2014 | 14:27

    Tedeschi je prezgodan, a i Emil mladji je potegao na njega :)

  • bar

    21. novembar 2014 | 16:35

    Jel imao podrsku drzave ili nekog njenog predstavnika pa taj vise nije na toj funkciji vec na drugim vezano za CG i neku banku? Bolje mu je da se bavio turizmom kao i mnogi koji su posteno zavrsili fakultet i bave se tim poslom i koje je Vaso zaboravio.

  • Miki

    21. novembar 2014 | 15:18

    U danasnje vreme vecina ljudi koji jedva vezuju kraj sa krajem ne gleda ciji je proizvod nego najcesce biraju najjeftinije tako da ce i Hrvatska ukoliko se po niskim cenama bude nabavljao ajvar iz Srbije sigurno prodavati na njhovom trzistu. A i sami ste mozda bili svedoci da hrana koju proizvodi Srpska firma u Srbiji bude skuplja kod nas nego taj isti proizvod u Hrvatskoj prodavnici..

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA