VIŠE NEĆE DIVLJATI NA ULICAMA: Uskoro nova ograničenja za mlade vozače!

Ministarstvo unutrašnjih poslova uradilo je analizu u kojoj je utvrđeno da su u najrizičnijoj grupi i dalje mladi vozači do 25 godina kao i stariji od 65 godina. Ovo ministarstvo je već formirao radnu grupu koja je pripremila predlog zakona koji sadrži i nova ograničenja za mlade vozače

  • 61

Iako je od početka godine u Srbiji smanjen broj saobraćajnih nesreća najrizičnije kategorije su i dalje mladi vozači starosti do 25 i vozači stariji od 65 godina, izjavio je danas načelnik Uprave saobraćajne policije Vladimir Rebić, koji je najavio nova ograničenja za mlade vozače.

 

U poslednjih nekoliko meseci na putevima Srbije dogodilo se bar pet teških saobraćajnih nesreća u kojima je stradalo više mladih ljudi. Neiskustvo, prebrza vožnja i alkohol najverovatniji su uzroci i jučerašnje nesreće kod Ade Huje, gde je troje mladih ljudi izgubilo živote, rekao je Rebić za RTS.

 

- Istraga će pokazati šta se tačno desilo i šta je prethodilo nesreći na Adi Huji. Postoji puno faktora, a jedan od najbitnijih je da vozač nije imao vozačku dozvolu, da je bio alkoholisan i da se auto kretao velikom brzinom - rekao je Rebić.

 

 

Ministarstvo unutrašnjih poslova uradilo je analizu u kojoj je utvrđeno da su u najrizičnijoj grupi i dalje mladi vozači do 25 godina kao i stariji od 65 godina.

 

Upravo u ove dve kategorije nije smanjen broj nastradalih iako je ove godine ukupan broj nesreća u Srbiji značajno smanjen u odnosu na prošlu godinu. Ministar unutrašnjih poslova Nebojša Stefanović je već formirao radnu grupu koja je pripremila predlog sa zakona koji sadrži i nova ograničenja za mlade vozače, rekao je načelnik Uprave saobraćajne policije.

 

Ipak, kako kaže Rebić, zakonska ograničenja nisu dovoljna već je neophodno kroz kampanje i medije dodatno edukovati i apelovati na promenu ponašanja kod svih učesnika u saobraćaju.

 

U prethodnih deset godina, u saobraćajnim nesrećama u kojima su učestvovali mladi vozači, stradalo je više od 1.500 osoba od 15 do 25 godina.

 

 

Nakon saobraćajne nesreće kod Ade Huje u Beogradu u kojoj je poginulo troje mladih potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović najavila je juče da će već u ponedeljak oformiti Radnu grupu koja bi po hitnom postupku predložila mere za zaštitu mladih u saobraćaju.

 

"Zato sam kao ministar nadležan za ovu oblast odlučila da već u ponedeljak, 24. novembra 2014. godine, oformim Radnu grupu koja bi po hitnom postupku predložila izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja u cilju zaštite mladih vozača i mladih ljudi koji učestvuju u saobraćaju", navela je ministarka.

 

Ona je precizirala da će njen predlog članovima Radne grupe bitie da se osobama do 21 godine starosti zabrani: upravljanje motornim vozilom snage veće od 1.400 kubika, upravljanje motornim vozilom u periodu između 23 i 06 sati, da za ove osobe važi nulta tolerancija na alkohol i da se udvostruče kazne ukoliko se u kolima nalaze i maloletna deca.

 

(Telegraf.rs / Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • ja

    23. novembar 2014 | 11:46

    Pa da počnemo. Auto kao što je na primer clio sa 1.5 dci motorom se neće moći voziti a mazda rx8 koja ima 1.3 motor i 200 konja može. Ili alfa sa 1.4 turbo motorom od 170 konja. Dok na primer vw kedi sa 1.9 SDI motora koji ima snagu od 60 konja isto ne sme da se vozi. Kako može da izrazi snagu motora i da kaže 1400 kubika, ne može da mesa babe i žabe. Bolje da zabrane rad kafića i diskoteka do 23 ili 00. Da zabrane prodaju pića licima ispod 21. Godine. Ja imam 19 godina. Odem nekad u provod i popijem. Ali kad idem kolima 0.00% alkohola imam u krvi. Ne želim da ispaštam zbog drugih. Još jedna stvar. Šta ja sad treba da kažem mami i tati da prodaju auto jer je kao gore navedeni 1.5 i da kupe nešto slabije ili da ja kupim sebi neki drugi auto. Volim da vozim i ako me uhvati policija da vozim moj 1.5 auto odbicu da potpišem kaznu. Neka pojačaju kontrolu uveče jer mnogo ima pijanih. Jednom sam se peške vraćao pet kilometara iz grada jer nisam hteo da se vozim sa pijanim drugom. Neka njega kazne. Ja volim svoj život. Pozdrav.

  • Dusan

    23. novembar 2014 | 13:40

    Nije bitna ovde kubikaza i konjaza, vec da li neka budala vozi ili normalan covek. Automobil ne daje sam sebi gas, vec gas daje onaj ko ga vozi.

  • Tata brada

    23. novembar 2014 | 11:47

    Zar nema niko u ministarstvu da objasni da 1400 kubika nije snaga automobila! Postoje automobili od 1400 kubika radne zapremine motora i po 120 konjskih snaga, i isto tako postoji auto od 2000 kubika sa snagom od 80 KS. Ljudi non-stop mešaju babe i žabe, isti je slučaj pri registraciji auta, naplaćuju porez ne luksuz na kubikažu kola, a ne na snagu, kao što se radi u svakoj normalnoj zemlji.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA