NAUČNICI NASA OBJAVILI: Prošla godina bila je najtoplija godina ikada. I to TREĆA zaredom!

Klimatski eksperti NASA i NOAA (Nacionalne okeanske i atmosferske administracije) objavili su godišnji izveštaj o globalnim temperaturama, kao i o najvažnijim klimatskim trendovima u 2016. godini.

NASA UPOZORAVA: Preživeli smo najtoplije leto, ali nas tek čeka pakao!

Ove dve institucije nezavisno jedna od druge beleže podatke o temperaturi na Zemlji i izdaju izveštaj o temperaturama na površini, kao i promene nastale istorijskim opservacijama okeana i zemljišta.

Temperature izmerene na površini Zemlje tokom prošle godine bile su najviše od kada se vodi evidencija odnosno od kada je počelo merenje 1880. godine, sudeći prema nezavisnim analizama koje su uradile NASA i NOAA. Prosek globalnih temperatura u 2016. godini je 0,99 stepeni toplije nego sredinom 20. veka. Ovo prošlu godinu čini treću godinu zaredom koja je postavila novi rekord u proseku kada su temperature površine u pitanju. Temperature u 2016. nastavljaju da rastu dugoročno, objavili su naučnici NASA sa Godard instituta za svemirska istraživanja u Njujorku. Naučnici NOAA potvrdili su nalaze da je 2016. godina bila najtoplija zabeležena godina, bazirano na posebnim nezavisnim analizama podataka.

Vremenom se lokacije stanice za beleženje temperature menjaju, kao i načini merenja, pa ima nesigurnosti u interpretacijama. Međutim, čak i uzevši ovo u obzir, NASA procenjuje da je 2016. godina najtoplija godina sa više od 95 odsto sigurnosti.

- Prošla godina je bila treća zaredom u nizu u ovoj seriji - rekao je Gevin Šmit, direktor Godard instituta. - Ne očekujemo rekordne godine svake godine, ali je vidljiv globalni dugoročni trend zagrevanja.

Prosečna temperatura površine Zemlje porasla je za 1,1 stepen Celzijusa od kraja 19. veka, što je promena koju je donelo uglavnom povećano emitovanje ugljen-dioksida i drugih emisija koje je stvorio čovek, u atmosferu.

Foto: flickr/Lights In The Dark Foto: flickr/Lights In The Dark

Veći deo ootopljavanja dogodio se u poslednjih 35 godina, a 16 od 17 najtoplijih godina bilo je od 2001. godine. Ne samo da je 2016. bila najtoplija, već je i osam od 12 meseci, od januara do septembra, sa izuzetkom juna, bilo najtoplije ikada izmereno. Oktobar, novembar i decembar 2016. su bili drugi najtopliji meseci ikada izmereni. U sva tri slučaja, rekordne temperature izmerene su 2015. godine.

I NASA i NOAA su evidentirale da je 2016. godina za 48 američkih država bila druga najtoplija od kada su uvedena merenja. Ali, Arktik je iskusio svoju najtopliju godinu ikada, što se uklapa sa rekordno niskim nivoom leda koji je zabeležen u toj regiji veći deo godine.

NASA prati vitalne znake Zemlje sa tla, iz vazduha i svemira čitavom armnijom satelita, a koristi i meterorološke balone i merenja sa zemlje.

Ova godina, procenjuju naučnici teško da će biti rekordna u temperaturi, ali će sigurno biti među prvih pet godina.

• Kiril

18. januar 2017 | 20:48

Najtoplija, a zima počela od Oktobra.

• ros

18. januar 2017 | 23:30

nemoras naucnik da budes da bi znao sta je juce bilo,nek kazu sta ce biti.

• vladica