SRPSKA AVIJACIJA: Nemci kupuju 27 aviona proizvedenih u Kraljevu! (FOTO)

Kraljevačka firma koja proizvodi lake avione razne namene prodaće Nemačkoj 27 letelica SILA 450 C, koje će se koristiti u školama za obuku pilota, a vrednost ovog posla je oko milion i po evra

  • 3

Kraljevačka firma "Aero-East-Europe", koja proizvodi lake avione razne namene, uskoro će dobiti najsavremeniji sertifikat nemačkih vazduhoplovnih vlasti i toj zemlji prodati 27 aviona vrednih oko milion i po evra.

- Nemci kupuju avion SILA 450 C (Srpska industrija lakih aviona), a njihov standard LTF-UL je najrestriktivniji na svetu za tu vrstu letelica - izjavio je vlasnik i direktor firme "Aero-East-Europe" Milorad Matić.

Kupci iz Nemačke ističu da su se opredelili za kraljevačku firmu, koja jedina u Srbiji proizvodi avione tog tipa, zbog izuzetnog kvaliteta tih letilica.

Predstavnici nemačkih vazduhoplovnih vlasti, koji borave u Kraljevu, obavili su veliki broj testova otpornosti srpskih aviona, na kojima je SILA ne samo zadovoljila na merenjima, već i znatno premašila stroge kriterijume.

Tom prilikom je na sportskom aerodromu u blizini kraljevačkog Magnohroma prvi put u Srbiji obavljen test ispucavanja padobrana iz malog aviona, koji može u slučaju vandrednih situacija bezbedno da spusti ceo avion i posadu.

Matić je kazao da će se avioni SILA u Nemačkoj koristiti u školama za obuku pilota, u različitim institucijama za raznovrsna nadgledanja, foto-snimanja i druge namene.

Cena aviona je oko 50.000 evra u zavisnosti od opreme, GPS-a, instrumenata, vrste elise, snage motora, autopilota itd.

Matić je nagalasio da su ti avioni vrlo lagani, oko 290 kilograma prazni, i da su im potrebne vrlo kratke piste za poletanje i sletanje, jeftini su za održavanje i troše malo goriva, pa su idealni za obuku letačkog osoblja.

- Ti avioni imaju novu tehnologiju i motore koji troše običan benzin, kao i automobili, pa imaju mnogo prednosti u odnosu na stare tradicionalne letilice. Njhova brzina je oko 200 km/h, a u standardnoj varijanti u vazduhu mogu da ostanu oko pet i po sati - naveo je Matić.

U rezervoare u krilima staje po 45 litara goriva i još 10 litara rezerve u trupu, tako da ukupno može da ponese 100 litara goriva.

Uglavnom se ugrađuju Rotaksovi motori snage od 80, 100 i 115 konja u turbo verziji. To su motori koji se proizvode u Austriji, po licenci Bombardijera.

SILA 450 C je izgrađen od sertifikovanog aeronautičkog aluminijuma i čelika CrMo 4130. Avion je dugačak 6,60 metara, raspon krila je 9,40 metara, visina kabine 1,15 i širina 1,22 metra.

(D. Z. / Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • edge

    2. mart 2013 | 14:51

    Jedna lepa vest. Samo da je sto vise ovakvih vesti.

  • petar

    2. mart 2013 | 22:14

    Dule stvarno si mnogo glup.. Ako se ne razumes u nesto, nemoj da komentarises.. Ovde su avioni tog tipa mnogo jeftiniji od 50.000 evra, ali su nemci prepoznali nesto drugo, verovatno kvalitet izrade. Znaci, ako se ne razumes u nesto ne treba da komentarises, ispadas pametniji :)

  • Dule

    2. mart 2013 | 16:58

    Pa normalno da kupuju za te pare.kod njih kosta jedan avion oko milion.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA