LEPOTA BICIKLIZMA: Evropska avantura kroz Srbiju (FOTO)

EuroVelo projekat je evropska biciklistička mreža koja spaja biciklističke staze u jedinstven sistem i omogućava pravu evropsku avanturu uz lako praćenje putokaza. Dužina staze kroz Srbiju prati tok Dunava i iznosi 1.040 kilometara

  • 4

EuroVelo projekat je evropska biciklistička mreža koju je stvorila Evropska biciklistička federacija (ECF) u saradnji sa nacionalnim i regionalnim partenrima. Ova mreža spaja biciklističke staze u jedinstven sistem i omogućava pravu evropsku avanturu uz lako praćenje putokaza. Ova staza zadovoljstva ukupno iznosi beskrajnih 70.000 kilometara. EuroVelo se sastoji od 14 ruta i njihovo krajnje povezivanje i usavršavanje će biti završeno 2020. godine.

Jedna od ruta EuroVela nosi broj 6 i prolazi kroz Srbiju. EuroVelo 6 povezuje Atlantik i Crno more, a iznosi 4.448 kilometara. Staza omogućava biciklistima da se upoznaju sa velikim delom evropske civilizacije, jer na putu od Nanta u Francuskoj do Konstance u Rumuniji prolaze kroz deset država - Francusku, Švajcarsku, Nemačku, Austriju, Slovačku, Mađarsku, Srbiju, Hrvatsku, Bugarsku i Rumuniju.

Ova ruta je poznata i kao "Rečna ruta“, zato što prati 3 velike evropske reke: Loaru, Rajnu i Dunav. Od vodenih površina na ovoj ruti još se ističu Bodensko jezero i Prirodni rezervat Srebrna u Bugarskoj, koji je pod zatitom UNESKO-a. EuroVelo 6 doprineo je da se mnogim Evropljanima baš naša država nađe na listi usputnih stanica.

Kristijan Šulc iz Nemačke rekao je da je Srbija divna na jesen zbog šarenih krošnji koje se nalaze u kanjonu Dunava, ali da su mu u lepom sećanju ostali i zanimljivi putokazi.

- Spas od povremene dosade na putu pronalazio sam u putokazima na srpskom i engleskom jeziku. Rečenice na tim tablama, koje su često bile duhovite i zanimljive, učinile su ovo putovanje još uzbudljivijim, jer sam o jednoj pročitanoj opasci imao vremena da razmišljam sve do narednog putokaza. I naravno, skoro je nemoguće izgubiti se - kaže ovaj nemački biciklista i dodaje da su u odnosu na azijske države, uslovi za biciklizam u Srbiji odlični, iako staza nije celom dužinom asfaltirana.

Na zvaničnom sajtu (en.eurovelo6.org) mogu se pronaći korisne informacije koje se tiču dokumenata potrebnih za ulazak u države, zatim način dospeća na određena mesta ove rute (što omogućava početak putovanja sa neke od glavnih tačaka staze), ali i preporuke za siguran smeštaj. Međutim, neki biciklisti su se odvažili i apriori ukazali poverenje stanovnicima države kroz koju prolaze.

Avanturista iz Nemačke Kristijan Šulc kazao je da su ljudi u Srbiji vrlo prijatn i i gostoljubivi.

- U Beogradu sam kaučsurfovao, a domaćini su mi bili braća koja su tako đe vrlo zainteresovana za biciklizam. Oni su mi rekli da je znakove za ovu rutu u Srbiji napravio jedan Nemac koji je mnogo puta vozio kroz celu državu - izjavio je Šulc i prisetio se da ga je jedan pecaroš častio čajem, dok je prolazio pored Dunava u Novom Sadu.

Sajt EuroVelo 6 rute objašnjava svaku celinu staze i ukazuje na njene značajne osobine. Kako ova staza obuhvata granicu Srbije i Hrvatske, na sajtu stoji napomena da je biciklizam kroz ovaj predeo Balkana, uprkos ratu koji je bio između dve države, sasvim siguran i kako se nadaju da će baš ova ruta doprineti poboljšanju susedskih odnosa.

U tom smislu, bitno je pomenuti da EuroVelo 6 prolazi kroz Vukovar, epicentar nekadašnjih sukoba. Međutim, to nije jedina stvar koja brine evropske bicikliste koji do sada nisu bili u Srbiji. Naime, na Fejsbuk stranici "Rečne rute“, gde biciklisti razmenjuju iskustva, neki od biciklista su bili uplašeni od "pedaliranja“ kroz Srbiju zbog briselskih pregovora o Kosovu. Da razloga za zabrinutost nema, objasnio je jedan od srpskih članova ove Fejsbuk stranice napisavši da je Priština čak 360 kilometara udaljena od Beograda. Jedna biciklistikinja iz inostranstva je, na istoj stranici, napisala kako ne odobrava to što države koje imaju ovakvih problema uopšte imaju dozvolu da budu deo biciklističke evropske mreže.

Ipak, Gerold Bruder iz Nemačke, koji tek treba da krene put EuroVelo 6 avanture, od Srbije očekuje mnogo toga lepog.

- Planiram da do Budimpešte stignem autobusom, pa da odatle krenem biciklom. Radujem se prolasku kroz Srbiju i očekujem kvalitetnu tradicionalnu hranu, ljubazne ljude i vreme lepše nego u Nemačkoj - izjavio je Gerold za naš magazin i rekao kako mu je jedina kondiciona priprema za put to što svakoga dana ide na posao biciklom.

"Rečna ruta“ kroz Srbiju prati tok Dunava, a dužina staze je 1.040 kilometara. Ne treba sumnjati da je ovo jedan od pravih načina da se iskoriste potencijali turizma u Srbiji. Tome u prilog ide i to što se ruta EuroVelo 6 nalazi u izveštaju Ministarstva ekonomije i regionalnog razvoja o potencijalu i perspektivi razvoja dunavskog regiona. Neki od gradova koji su počastvovani EuroVelo stazom su Bačka Palanka, Novi Sad, Sremski Karlovci, Beograd, Kladovo, Donji Milanovac, Negotin.

Znamenitosti Srbije preporučene pažnji biciklista svakako su Petrovaradinska tvrđava, Kalemegdan, Golubačka tvrđava, tvrđava Ram, arheološko nalazište Lepenski vir i Nacionalni park Đerdap. Svakako da Evropa obiluje znamenitostima, ali kako kaže Miloš Prelević, srpski "eurovelovac“, najlepša stvar na putovanju je druženje.

(Telegraf.rs / Izvor: Žurnalist / Milica Đilas)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Nika

    24. septembar 2013 | 18:54

    Odlican clanak! Veoma cenim ljude koji ne putuju na klasicne nacine... Ne potrose mozda mnogo para ali znaji vrlo dobro da prosire dobru rec o zemlji u koju idu... Ruku na srce,Srbija uopste nije biciklisticki razvijena u poredjenju sa ostalim delovima Evrope: nema staza,putokazi su realno losi,putevi negde neravni i uzani a vozaci voze sumanuto... Nazalost nasa zemlja je veoma nerazvijena po pitanju nekog ozbiljnog turizma ali zato smo veoma gostoljubivi pa se stranci vrate srecni... Greota sto se ove dve stvari ne ukomponuju,zivim za dan kada ce Srbija postati poznata destinacija!

  • lek

    24. septembar 2013 | 21:08

    Švajcarska više zaradi od letnjeg turizma, nego od zimskog! Postoje specijalni autobusi koji voze bicikliste do polazišta, a na žičarama posebni nosači za bajkove. O uređenosti biciklističkih staza da ne govoim! Šteta što kod nas niko ne prepoznaje ovaj turistički (biznis) potencijal. Takođe treba istaći i zdravstveni, ekološki značaj buđenjem svesti o razvoju biciklizma.

  • Boki

    25. septembar 2013 | 09:25

    Lepo jeste, ali bicikl moze biti samo rekreativna sprava, nikako osnovni vid prevoza kako neki pokusavaju da ubede ljude da na posao putuju biciklom... Mozda oni koji imaju 500 - 600 metara do posla, ali 10- ak km ipak ima puno ogranicavajucih faktora. Vreme, teren, a i fizicka spremnost...

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA