Beograd je centar kreativnosti ove nedelje!

Dva događaja koja će obeležiti ovu nedelju po pitanju kreativnosti su festival “The Cup” koji je okupio pobednike četiri najprestižnija svetska advertajzing festivala, a drugi je sastanak kreativnih direktora agencijske mreže “McCann” iz zemalja od Skandinavije, preko zemalja istočne i centralne Evrope, do Balkana i jugoistočne Evrope

  • 0

Ove sedmice glavni grad Srbije domaćin je dva značajna događaja koji ga stavljaju u centar na svetskoj mapi kreativnosti.

Prvi je festival “The Cup” koji je okupio pobednike četiri najprestižnija svetska advertajzing festivala, a drugi je sastanak kreativnih direktora agencijske mreže “McCann” iz zemalja od Skandinavije, preko zemalja istočne i centralne Evrope, do Balkana i jugoistočne Evrope.

Sastanak nekih od svetski najpriznatijih kreativaca iz agencijske mreže "McCann“ po prvi put se održava u Beogradu, što je još jedna potvrda razvoja kreativne industrije u našoj zemlji i vodeće pozicije agencije "McCann Beograd“ u regionu jugoistočne Evrope.

Tim povodom Srđan Šaper, osnivač agencije “McCann Beograd” rekao je: “Činjenica da se ovako veliki i značajan događaj organizuje u Beogradu predstavlja priznananje za nas jer čitav region uviđa potencijal i značaj kreativnosti našeg podneblja, talenta i znanja ovdašnjih ljudi, kao i agencije "McCann Beograd2 kao centra kreativnosti ne samo na prostoru našeg regiona, već i cele  jugoistočne Evrope. Potvrda toga su i nagrade koje je "McCann Beograd“ ove sedmice osvojio na manifestaciji "Snaga krativnosti“.“

 

Neki od danas najboljih svetskih kreativaca koji rade kao kreativni direktori agencijske mreže „McCann“ na sastanku će razgovarati o razvoju i trendovima u kreativnoj industriju, razmeni i evaluaciji kreativnih ideja, projekata i festivalskih radova i slično. Jedan od učesnika je i Adrian Botan, kreativni direktor jedne od najnagrađivanijih evropskih agencija "McCann Bukurešt“.

- Zemlje sa Istoka Evrope još uvek nisu pokazale svu kreativnost koju imaju. Mislim da su najbolje godine tek pred nama. Istina je da sa razvijenim tržištima ne možemo da se merimo ni sa budžetima ni sa produkcijom. Oni su vekove ispred nas, posebno kada se radi o tradicionalnim medijima - smatra Adrian Botan i dodaje:

"Naša šansa je u novim medijima, u digitalu gde svi imamo iste startne pozicije i gde možemo da stanemo rame uz rame sa razvijenim zemljama kada se radi o kreativnoj industriji. Upravo tu dolazi do izražaja kreativnost i Srbije i Rumunije, kao i čitavog regiona jugoistočne Evrope“.

Kreativna industrija u svetu predstavlja jednu od vodećih svetskih industrija. Izvoz kreativnosti poslednjih decenija postala je jedna od najprofitabilnijih grana industrije i značajan deo prihoda brojnih zemalja. Primer Italije, Francuske, skandinavskih zemalja, a poslednjih godina i država sa Istoka Evrope najbolji su dokaz za to. Srbija ima potencijala da se takmiči na tom tržištu ukoliko bi iskoristila sav kreativni potencijal koji imamo.

Boravak nekih od najpriznatijih evropskih kreativaca u Beogradu iskorićen je za organizovanje panel diskusije u okviru projekta "McCann Parobrodiranje“. Učesnici u panel diskusiji bili su kreativni direktori agencija "McCann“: Adrian Botan i Katalin Dobre iz Bukurešta, Gabor Havasi  iz Budimpešte, Mantas Velykis iz Viljnusa i Vladimir Ćosić iz Beograda.

Na panelu pod nazivom "Kreativnost u borbi protiv krize“ učesnici su razmenili mišljenja o stanju u kreativnoj industriji, diskutovali su da li je "zlatno vreme“ advertajzinga završeno, ali i da li je i na koji način ekonomska kriza izazov za kreativce.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA