Potrebno čak 590.000 evra za pokretne stepenice ispod Vukovog spomenika

Godinama već ne rade pokretni eskalatori u podzemnoj železničkoj stanici ''Vukov spomenik''. Neke stoje pokvarene, a druge su potpuno ruinirane

  • 2

Pet pokretnih stepeništa u podzemnoj železničkoj stanici "Vukov spomenik", koja ne rade godinama, nastaviće da prevoze putnike kada se u njih "ubrizga" - 590.000 evra! Dok se u budžetu ne "skrpi" ova suma, korisnici će i dalje biti primorani da vežbaju kondiciju niz i uz one mermerne. A problem je i putokaz za "pogrešan" izlaz...

U stanici koja se cakli, manja pokretna stepeništa uopšte ne funkcionišu.

- Služe za dekoraciju - dobacuje prolaznik za one koje izlaze na Bulevar kralja Aleksandra. Samo estetsku ulogu odavno imaju i pokretne stepenice u središtu stanice, koje spajaju prvi i drugi nivo. U najgorem stanju su one koje izlaze na Ruzveltovu. Oljuštene i zarđale. Na njima otvorena limenka, kesa smeća i pikavci udenuti u izrezbarene delove stepenika. U dnu rupa.

- Što se malih eskalatora tiče, od četiri postojeća nijedan nije u eksploataciji usled tehničkih nedostataka. Procene naših stručnih službi su da je za njihovo osposobljavanje neophodno izdvojiti finansijska sredstva od oko 250.000 evra - tvrde u "Železnicama Srbije".

Od najdužih gazišta koja sprovode namernike do perona, srednje ne mrda. Niz preostala dva, oštećeno osvetljenje na plafonu. Zaredom tri svetla rade, pa jedno ne, onda dva svetle, jedno "žmirka", i tako do kraja spusta.

Foto: Petar Lazović Foto: Petar Lazović

- Od tri velika eskalatora, trenutno su u konstantnoj eksploataciji dva. Treći nije u funkciji usled defekta i neophodnog velikog kapitalnog remonta za koji je, prema procenama stručnih službi, potrebno izdvojiti oko 340.000 evra - objašnjavaju iz "Železnica Srbije".

Tu svakodnevno umorne noge putnika moraju da prekorače u jednom smeru oko 45 stepenika, pod uslovom da ne lutaju, jer jedan putokaz usmerava na saobraćajnicu iz 2002. godine. Umesto na Kralja Aleksandra, upućuje na Bulevar revolucije.

Pre tačno dve decenije 7. jula 1995. godine svečano je otvorena podzemna železnička stanica "Vukov spomenik".

Po ugledu na metro stanice u svetu, ona se nalazi 40 metara ispod zemlje, a trenutno je koriste Beovoz i BG voz. Procenjuje se da je mogući kapacitet stanice skoro 15.000 putnika na sat.

Pored problema sa "nepokretnim" stepenicama i putokazom, sugrađane muče i vozovi koji "ne poštuju" red vožnje.

- Pre nedelju dana, od 17.00 do 17.36, dva redovna BG voza nisu došla. Neko je zbog toga kasnio na posao i to nije prvi put. A aparati im uopšte ne rade - rekao je začuđeni Alen Pajić.

(Telegraf.rs / Izvor: Večernje novosti)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • UNITEDSTATESOFSERBIA

    18. jun 2015 | 12:48

    Dok se ugrade društveno priznati majmuni -biće potrebno i mnogo više €.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA