Šta projekat Veletržnice znači za Beograd? Vesić objasnio potencijal i najavio druge značajne radove u gradu (FOTO)

- Ona je i sada najveća na Balkanu, na idealnom je mestu, nalazi se pored auto-puta, nekoliko kilometara od aerodroma - objasnio je zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić

  • 20

Nakon usvajanja Zakona o nacionalnoj veletržnici ona će postati vlasništvo Vlade Srbije i Grada Beograda, čime će biti unapređeno poslovanje, a srpski poljoprivredni proizvodi će se plasirati u svet, rekao je zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić za televiziju Pink.

Na Veletržnici Beograd prošle nedelje najviše su trgovali ovom poslasticom

- Grad Beograd je u protekle tri godine završio prvu fazu Veletržnice, završena je upravna zgrada, kao i moderna hala sa hladnjačama, prostorom za izlaganje robe i prostorom za kamione. To je prva velika hala koja je završena za meso i ribu, sada treba da se uradi još nekoliko hala i to za voće i povrće, cveće i sve ostalo što ide uz veletržnicu. Nakon usvajanja zakona o nacionalnoj veletržnici uradiće se druga i treća faza. Ona je i sada najveća na Balkanu, na idealnom je mestu, nalazi se pored auto-puta, nekoliko kilometara od aerodroma. Uticaćemo na cene poljoprivrednih proizvoda u Beogradu, omogućićemo da one budu niže, jer će i vlasnici trgovinskih radnji tu moći da se snabdevaju po povoljnijim cenama – objasnio je Vesić.

Foto: Beoinfo

Mi smo uradili naš deo, koliko smo mogli, naveo je Vesić i izrazio zadovoljstvo što je Vlada Srbije prepoznala potencijal Veletržnice i što će moći zajedno da nastave dalje.

Vesić je podsetio da će rekonstrukcija Trga republike početi sredinom avgusta i trajaće 420 dana.

Budući izgled Trga Republike Foto: Beoinfo

- To će biti najtemeljnija rekonstrukcija Trga republike, koji je napravljen 70-tih godina 19. veka, tu je inače bio ulaz u Beograd i čuvena Stambol kapija, i tada je prvi put formiran taj trg. Kada je počela rekonstrukcija Knez Mihailove i Obilićevog venca 80-tih godina taj deo trga je samo zatvoren za sobraćaj i nikada nije urađen kao celovit trg. Tako da će ova rekonstrukcija biti najozbiljnija. Menjaju se instalacije, trg će biti popločan granitnim pločama, saobraćaj će biti usporen i ulice će biti u nivou sa trgom, biće postavljene klupe, biće potpuno drugačije uređen deo ispred Narodnog muzeja. On će postati pravi centralni gradski trg, kakav Beograd i treba da ima – istakao je Vesić i dodao da će kada bude završena zgrada opere i baleta biti formiran pravi centralni gradski trg.

Prema njegovim rečima, kada bude završen Trg republike počeće rekonstrukcija Vasine ulice do Stdentskog trga. Ona će postati ulica kulture i biće zatvorena za saobraćaj. Krenuće i rekonstrukcija Studentskog trga i istovremeno izgradnja garaže.

- Za vreme većeg dela rekonstrukcije Trga republike saobraćj će normalno funkcionisati, samo u poslednjoj fazi će on biti izmešten. Vozači neće osetiti rekonstrukciju, ali ubuduće kada se bude zatvorila Vasina ulica i kada postane pešačka zona biće moguće samo skretanje u Francusku ulicu. Trolejbusi će Francuskom ići u Dunavsku ulicu gde će biti nova okretnica – objasnio je Vesić.

Budući izgled karađorđeve ulice Foto: Promo

Govoreći o radovima u Karađorđevoj, Vesić je rekao da će rekonstrukcija početi u septembru ali da je pre toga moralo da bude urađeno mnogo toga.

- Morali smo da ukinemo kamionski saobraćaj kroz grad, železniči saobraćaj je već prestao tuda da funkcioniše i do kraja godine će biti uklonjene šine i to već rasterećuje ulicu. Kada to budemo završili, kada se i šine uklone, moći ćemo da pristupimo rekonstrukciji Karađorđeve. Ona će biti rađena u dve faze. Prva faza koja počinje u septembru je od Brankovog mosta do Beogradske tvrđave i to plaća Grad Beograd. Istovremeno ćemo raditi Karađorđevu i Savski kej od Brankovog mosta do Beogradske tvrđave. Drugi deo rekonstrukcije od Brankovog mosta ali sa druge strane, biće urađen o trošku investitora Beograda na vodi, kao i fasade u tom delu ulice. Biće rekonstruisan i hotel Bristol, istovremeno u novembru, najkasnije u decembru će početi rekonstrukcija Savskog trga. Nakon rekonstrukcije saobraćaj će ići po obodima i trebalo bi da taj posao bude završen do sredine sledeće godine. To će biti novi centralni gradski trg na kome će biti postavljen spomenik Stefanu Nemanji – precizirao je Vesić.

Kako je naveo, zgrada železničke stanice će postati muzej, a na mestu gde su sada peroni radiće se umetnička galerija.

Foto: Mateja Beljan

- Do kraja godine paraleno sa Savskom počeće izgradnja centalnog parka. Istovremeno sa rekonstrukcijom Savskog trga preduzeće Beograd na vodi će rekonstruisati Savsku ulicu. Bulevar Vudro Vilsona biće pušten i vozači će imati paralelnu vezu tokom rekonstrukcije Savske. Sa rekonstrukcijom Kneza Miloša krećemo na jesen sledeće godine kako bismo prvo završili Savsku, Savski trg, da pustimo Bulevar Vudro Vilsona kako bi saobraćaj mogao da se izmesti. Na proleće sledeće godine će početi rekonstrukcija ulica Cara Dušana, Džordža Vašingtona, 27. marta – naveo je zamenik gradonačelnika.

Prema njegovim rečima, dolazni peron na autobuskoj stanici će biti ugašen tokom ove godine, izmešta se na Novi Beograd gde je već počela da se radi autobuska stanica.

- Kao što je izmešten železnički saobraćaj na Prokop, tako se izmešta i autobuski, i to su planovi Beograda još iz 70-tih godina, a koje smo mi uspeli da realizujemo. Kada bude završen Savski trg i čitav taj prostor će biti potpuno nov centar grada. Beograd polako postaje grad koji će imati više centara, kao velike metropole – pojasnio je Vesić.

Foto: Beoinfo

On je podsetio da će radovi u Svetogorskoj biti završeni do 10. avgusta i dodao, nakon tih radova ulazimo u Takovsku od Jaše Prodanovića do 27. marta, to počinje 10. avgusta i biće završeno do 1. septembra. Ulica kneginje Zorke se radi i biće završena takođe do 1. septembra, Bulevar oslobođenja biće završen do 1. septembra, Balkanska do 15. oktobra. Sada radimo kej od Beogradske tvrđave do Brankovog mosta i nakon svih radova će od Beogradske tvrđave do Ade Ciganlije biti potpuno uređen kej.

On je najavio da Direkcija za građevinsko zemljište priprema tender za uređenje keja kod Bloka 45 i 70.

Prema njegovim rečima, ulanjanje tramvajskog mosta počinje u junu sledeće godine jer mora da se završi postavljanje šina na Mostu na Adi, kako bi ostala tramvajska veza između novog i starog dela grada. Kada se 31. maja završi postavljanje šina na Mostu na Adi 1. juna će početi uklanjanje starog Savskog mosta, izgradnja novog, repariranje starog i postavljanje na mestu između Novog Beograda i Ade Ciganlije. Tako ćemo obezbediti vezu ta dva dela pešačko-biciklističkom stazom, zaključio je Goran Vesić.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA