Metro i BG voz će se spojiti: Beograd dobija najmoderniji prevoz do 2033. godine

Prva linija metroa pak, trebalo bi da ide od Makiškog polja, preko centra grada, do Mirijeva, a bila bi duga 22 kilometra. Druga linija, duga skoro 20 kilometara, prema planu bi trebalo da saobraća od Zemuna, preko Starog grada, do Ustaničke ulice

  • 10

U Starom dvoru u ponedeljak predstavljen plan razvoja saobraćajne infrastrukture grada do 2033. godine. Sledi povezivanje aerodroma sa Novim Beogradom. Do 2021. potrebno završiti velike projekte, pišu Novosti.

Futuristički izgled nove autobuske stanice koja će biti kod buvljaka za 2 godine (FOTO)

Linije BG voza i dve linije metroa činiće "kičmu" gradskog prevoza u budućnosti. Plan je da se rastereti centar grada, izgradnjom novog mosta preko Ade Huje, tunelom koji će spojiti savsku i dunavsku padinu, novim savskim mostom i tunelom kroz Topčider. Ovo su ujedno i tri pravca razvoja saobraćajnog sistema prestonice u narednih 16 godina.

Master plan saobraćajne infrastrukture Beograda do 2033. godine u ponedeljak je u Starom dvoru predstavio gradonačelnik Siniša Mali. Razvoj će ići u tri osnovna pravca: uvođenje novih linija BG voza, investicije u putnu infrastrukturu i izgradnja prve dve linije metroa.

- BG voz trenutno ima jednu liniju od Batajnice do Vukovog spomenika i odatle do Ovče. Trenutno se radi rekonstrukcija pruge i mreže za novu liniju od Vukovog spomenika do Resnika. Sledeći korak je povezivanje Aerodroma "Nikola Tesla" i Surčina sa Novim Beogradom. Potom ostaje još jedna linija koja bi trebalo da poveže Makiško polje i Karaburmu - podsetio je Mali.

Prva linija metroa pak, trebalo bi da ide od Makiškog polja, preko centra grada, do Mirijeva, a bila bi duga 22 kilometra. Druga linija, duga skoro 20 kilometara, prema planu bi trebalo da saobraća od Zemuna, preko Starog grada, do Ustaničke ulice.

Foto-ilustarcija: Tanjug/Nemanja Jovanović Foto-ilustarcija: Tanjug/Nemanja Jovanović

Ipak, da bi saobraćaj funkcionisao, a centar bio rasterećen, do 2021. trebalo bi da se završi izgradnja obilaznice oko Beograda, Spoljne magistralne tangente i Unutrašnjeg magistralnog prstena. Upravo se u okviru toga nalazi izgradnja mosta preko Ade Huje i tunela kroz Topčider, zatim tunel koji će spojiti Savski amfiteatar i dunavsku padinu, ali i novi most na Savi.

Prema rečima Erola Tena, predstavnici tima konsultantske kuće WSP, ključna godina za BG voz je isto 2021, kada bi trebalo da dobije treću liniju od aerodroma do Novog Beograda i četvrtu od Makiša do Karaburme. Tek tada bi moglo da počne izgradnja metroa, koji bi potpomogao razvoj drugih delova grada poput Luke Beograd, Ade Huje, blokova 18 i 26, Makiša...

Strategiju razvoja saobraćaja uradila je konsultantska kuća WSP iz Londona.

Na dokumentu se radilo godinu i po dana, a pre same izrade plana u obzir su uzeti mnogobrojni pokazatelji: broj putnika, optimizacija linija javnog gradskog prevoza, projekcija trenda rasta stanovništva i definisanje zona koje će se brže ili sporije razvijati u Beogradu.

Za sve sugrađane koji bi koristili metro kao vid transporta, studija je predvidela i šest velikih parking-prostora.

Tako bi žitelji Makiškog polja ili Zemuna mogli da ostave svoje automobile, a onda da se lako i brzo prevezu do drugog dela grada.

Daljinac baner

(Telegraf.rs/Večernje novosti)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA