Elektronski postupak skraćuje sve procese: Upis imovine od sada za 3 dana!

Cilj reforme katastra je, kako se navodi, da on bude sređen, uredan i efikasan, a da građani posao mogu da završe za svega nekoliko dana i to u elektronskom postupku

  • 0

Upis svojine u katatar skratiće se na tri do pet dana usvajanjem novog zakona, a od 2020. čitav postupak upisa svojine biće u potpunisti elektronski.

Više od 6.000 zahteva za onlajn upis u predškolske ustanove u Beogradu: Ovo su najčešće greške roditelja

Roditelji u Srbiji će uskoro moći preko interneta da pravdaju deci časove! Unapred

Uvođenje e-katastra i e-prostora znači da će čitav proces gradnje, od izrade planskih dokumenata, preko izdavanja dozvola, do upisa onog što se izgradi, raditi jednostavno, brzo i u elektronskom postupku, saopštilo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Cilj reforme katastra je, kako se navodi, da on bude sređen, uredan i efikasan, a da građani posao mogu da završe za svega nekoliko dana i to u elektronskom postupku.

U prelaznom periodu, do kraja 2019. godine, u planu je da se upis imovine radi i papirno i elektronski, da bi od 2020. počeo da funkcioniše u potpunosti elektronski, kao što se radi sa elektronskim građevinskim dozvolama, kaže Ðorđe Milić, pomoćnik ministarke građevinarstva i dodaje da se Nacrt zakona o upisima u katastar trenutno nalazi na javnoj raspravi.

Milić ističe da skraćenje procedure i prelazak na digitalno podnošenje zahteva u katastru predstavljaju nastavak reforme građevinskih dozvola, zahvaljujući kojima je Svetska banka uvrstila Srbiju među prvih 10 zemalja reformatora u svetu.

Foto: Pixabay, euprava.gov.rs

- Krajnji cilj reforme katastra, zajedno sa novom reformom e-prostor, kojom će se uvesti elektronska procedura za usvajanje planske dokumentacije, jeste da građani dobiju efikasan servis u ovoj oblasti, a Srbija dodatno popravi svoj rejting na listi Duing biznis Svetske banke - kaže Milić.

Kako objašnjava, reforma e-prostor podrazumeva da će se planska dokumentacija raditi u digitalnom formatu, u kraćim rokovima, i da će građani imati jasan pregled za svaku katastarsku parcelu da li na njoj može da se gradi, da li je reč o zaštićenom području, kao i koja vrsta objekta je dozvoljena.

- Sve reforme koje radimo međusobno su povezane. S jedne strane, kroz ozakonjenje pomažemo da se ozakone kuće i stanovi, koji su, između ostalog zbog nepostojanja planske dokumentacije i dozvola na koje se čekalo i po nekoliko godina, bespravno podignuti. S druge strane, uvođenjem e-dozvola i potpunim uređenjem rada katastra i planske dokumentacije više nema nijednog razloga da neko gradi bez dozvole - objašnjava Milić.

Foto: Telegraf

Prema njegovim rečima, u sprovođenju svih ovih reformi biće nastavljena dosadašnja praksa da se službenici koji će neposredno sprovoditi reformu od početka obučavaju, kao što je urađeno i kad su uvođene e-dozvole, a što je dalo rezultat.

Milić je, inače, najavio razgovor s načelnicima svih okruga u Srbiji o učešću lokalnih samouprava u reformi katastra i planske dokumentacije, kao i o donošenju rešenja građevinskih inspektora i rešenja o ozakonjenju.

(Telegraf.rs / Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA