≫ 

Svi kasnimo u plaćanju računa, a to nas košta: Kolike su kamate za naša dugovanja (struja, infostan i telefon)

Kamata se izračunava tako što se na referentnu kamatnu stopu NBS, koji iznosi 3 odsto, dodaje još 8 procenata

  • 14

Za svaki neplaćen račun, bilo da je u pitanju dug za infostan, struju ili telefon, komunalna preduzeća zaračunavaju nam kamate. Na godišnjem nivou kamata za neizmirene dažbine iznosi čak 11 odsto.

To znači da se, svaki put kada ne platimo račun, na preostali dug zaračunava kamata u visini one koju nam obračunavaju banke za keš kredit. Za one koji kasne mesec dana, ovo povećanje nije veliko, ali što je dug veći i što ga duže korisnik ne plaća, to je veća i kazna koju plaćamo kroz kamatu.

Infostan uvodi veliku novinu koja će posebno uticati na jedan deo građana

Građani najviše duguju za struju, ukupno 18,8 milijardi dinara.

- Najveći broj korisnika plaća račune za električnu energiju u roku, tako da oko 60 odsto domaćinstava koristi popust od pet odsto. Postoji i značajan broj onih koji kasne sa plaćanjem jednog do dva mesečna računa, a oko 225.000 kupaca duguje račune za po nekoliko meseci - kažu za Telegraf u Elektroprivredi Srbije.

Svako kašnjenje košta, Foto: Telegraf

Prosečan dug po kupcu iznosi oko 5.400 dinara, a za više od 350.000 dužnika pokrenuta je prinudna naplata. Sa druge strane, naplata računa za Infostan znatno je bolja i iznosi oko 95 odsto, dok pet odsto korisnika ne izmiruje račune na vreme.

- Popust pri plaćanju računa ostvaruje više od 300.000 korisnika. Redovnim platišama se za plaćanje računa do roka obračunava 5 odsto popusta. Nakon korišćenja popusta u kontitnuitetu od šest meseci na uplatnici se obračunava 6 odsto popusta, dok se nakon perioda od godinu dana korisnicima obračunava 7 odsto popusta - objašnjavaju u JKP Infostan.

Računi Infostana od sada imaju jednu promenu. U nalozima za uplatu koji se dostavljaju uz račun biće naveden konkretan mesec na koji se račun odnosi. Na taj način, uplate korisnika više neće biti knjižene na najstariji neplaćeni, a neutuženi račun kao do sada, već na mesec i godinu za koju je račun ispostavljen.

Naplata je visoka i za telefonske račune koje plaća oko 95 odsto korisnika.

- U slučajevima kada korisnik ne izmiri svoje dugovanje u predviđenom roku, postoji dodatni period do kada to može učiniti bez isključivanja linije. Naime, u prvom sledećem računu korisnik se podseća da nije platio račun za određeni period - objašnjavaju u Telekomu u kom, kao i u u drugim mobilnim, kablovskim i internet operaterima, ne dozvoljavaju da se dugovi nagomilaju, već im ukidaju uslugu.

VIDEO Zbog krađe struje na Kosovu evropski radnici kasne na posao:

(Gorica Avalić/g.avalic@telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • !!!

    13. jul 2018 | 09:14

    Ko ce da placa radnicima kamatu kada im kasni plata ili po par meseci ne dobiju platu...

  • Nikola

    13. jul 2018 | 09:43

    Kako će da se obračina kamata za otete penzije ovih godina.Baš me zanima taj obračun.Ako ne zna država nema problema obračunaćemo sami.

  • Www beranka

    13. jul 2018 | 09:27

    A šta kad računi kasne ranije su stizali do 15 u mesecu a sad ne čija je to greška

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA