Turista zgazio na iglu, na plaži u Splitu: Sad mu preti opasnost od HIV-a

Jednom Britancu koji je došao na letovanje u Split, odmor se u jednom trenutku pretvorio u noćnu moru. Naime, on se ubo na iglu kada je izlazio iz mora. Odmah je otišao do ambulante kako bi mu bila ukazana lekarska pomoć.

- Kad sam izlazio iz mora obuo sam japanke i osetio ubod... Pogledao sam prema dole i video da je igla zabijena u taban - rekao je Britanac Daniel o nesrećnom događaju koji mu se dogodio na plaži Žnjan kod kafića "Zen", gde se kupao sa suprugom sa kojom je u Split prvi put došao na letovanje.

Britanka i njen dečko pretučeni u Splitu: Žalili se na smeštaj, a onda su dobili brutalne batine (FOTO)

Nakon prvobitnog šoka, sabrao se i otišao do punkta spasilačke službe udaljene 30 metara, gde su ga dočekali devojka i mladić kojima je objasnio šta mu se dogodilo i pokazao im na iglu. Momak ga je nakon kratkog razgovora s koleginicom pozvao da sedne i objasnio da će mu staviti sperej za dezinfekciju.

Danielu je, kako je rekao nakratko laknulo jer bi ga bilo kakav oblik medicinske pomoći u tom trenutku umirio. Međutim, svestan da ipak nije bezopasno nabosti se na iglu, upitao ih je da li je tretman koji su napravili dovoljan s obzirom na rizik koji nose takve odbačene stvari.

Slučaj se dogodio u Splitu Foto: Pixabay.com

Prema njegovim rečima, spasilac mu je odgovorio da se ne brine, da to nije ništa strašno i da ne bi trebalo da ima problema. Međutim, Daniel se ipak obratio prijatelju iz Hrvatske i na njegov nagovor odlučio za svaki slučaj da ode i u Hitnu pomoć.

- Uveče sam otišao do Hitne gde sam bio primljen u roku od pet minuta. Medicinskoj sestri sam objasnio zašto sam došao i pokazao iglu, ona mi je dala broj epidemiološkog centra i savetovala mi da ih hitno nazovem zbog dalje obrade - ističe britanski turista.

Kako mu je i bilo najavljeno, obavljeno je testiranje krvi i vakcinacija protiv tetanusa i hepatitisa.

- Odmah sam primljen i doktor je poslušao celu priču još jednom. Potpuno i profesionalno mi je objasnio moguće scenarije i rizike pa je savetovao dve injekcije - tetanus i hepatitis. Primio sam obe, bio je to vrlo profesionalan, brz i precizan servis - ističe Daniel.

Kada se vrati u Veliku Britaniju planira još obaviti i testiranje na HIV, za koje dr. Pero Rizvan sa Odeljenja za epidemiologiju županijskog Nastavnog zavoda za javno zdravstvo koji je inače lečio Daniela tvrdi da su najmanje šanse da se dobije jer je on najmanje otporan na spoljašnje uslove.

Britanac se ubo dok je izlazio iz mora Foto: Profimedia/Alamy

Dr. Rizvan naglašava da ne treba paničiti kada se nešto slično dogodi, jer u gotovo svim slučajevima, kojih je od 90-ih godina do danas bilo više od 1.000, osobe koje su se nabole na iglu nisu dobile nijednu od mogućih infekcija.

- Ubosti se na iglu nije događaj velikog rizika, naročito kada se dogodi negde na otvorenom kao što je plaža. Na plaži ili bilo gde na otvorenom igle su izložene spoljašnjim uticajima i mnogo je manja mogućnost da se njome neko zarazi - dodaje dr. Rizvan.

Svakog leta im se barem jednom nedeljno javi neko sa sličnim incidentom, a od početka godine imali su nekoliko desetina takvih slučajeva.

- Odmah, ako je prošlo određeno vreme od poslednjeg primanja, pacijentu dajemo dozu zaštite protiv tetanusa i eventualno hepatitisa B. Potom ih savetujemo da za određeno vreme urade i kontrolu protiv hepatitisa C i HIV-a za koje ovde nemamo vakcina. Ali ponavljam, rizici su vrlo niski, od samo nekoliko posto - naglašava dr. Rizvan.

VIDEO: Rajske plaže se guše u tonama plastičnih flaša

(Telegraf.rs/Slobodna Dalmacija)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.