Zbog čega je dečak s flašicom u ruci izazvao raspravu u Hrvatskoj? Pa šta je problem, unutra je ledeni čaj, ne rakija!

Fotografija dečaka u slavonskoj narodnoj nošnji koji u jednoj ruci drži za ruku odraslu osobu, a u drugoj pije tečnost iz male staklene flaše, takozvanog čokanja, na plakatu za Vinkovačke jeseni, izazvala je pažnju koju organizatori nisu očekivali

  • 4

Fotografija dečaka u slavonskoj narodnoj nošnji koji u jednoj ruci drži za ruku odraslu osobu, a u drugoj pije tečnost iz male staklene flaše takozvanog čokanja, tradicionalne flašice iz koje se inače pije rakija, na plakatu za ovogodišnje Vinkovačke jeseni, izazvala je priličnu pažnju u Hrvatskoj, ali ne onu koju bi organizatori očekivali, piše index.hr.

"Psuj ženu, njenu mamu, svinju i današnji dan": Hrvati objasnili kako izgleda svinjokolj uz rakiju iz sata u sat

Naime, deo građana na društvenim mrežama komentarisao je plakat kao svojevrsno odobravanje ili poziv na ispijanje alkohola u zemlji koja ionako ima problema s preteranim konzumiranjem ovakvih tečnosti.

Prema rečima pravobraniteljke za decu, Helence Pirnat Dragičević, neumesno je i neprimereno stavljati dete u ulogu čoveka koji ispija alkohol.

NE VERUJEM DA JE U FLAŠICI BIO ALKOHOL

- Iako ne verujem da je u flašici bio alkohol. Deca i alkohol ne idu zajedno, pa ni u svrhu predstavljanja tradicije i folklora - kaže Pirnat Dragičević.

Ali, Mirjam Jukić iz firme Novosti d.o.o. koja je zadužena za marketing "Vinkovačkih jeseni" ne vidi ništa problematično u plakatu. Kaže da fotografija predstavlja povorku koja traje i po nekoliko sati i da deca ne mogu da izdrže bez tečnosti koju onda piju iz tradicionalnih bočica.

BAŠTINA I MLAĐI NARAŠTAJI

- Naravno da je simpatično da onda deca piju sokiće iz "fraklića". To nije ništa novo. I novinari koji prate "Vinkovačke jeseni" to znaju - da su deca tako odevena i da piju iz "fraklića". Dečak je simbol onoga što je cilj manifestacije - kako sačuvati baštinu i preneti je na mlađe naraštaje - kaže Jukić dodajući da se u bočici na fotografiji nalazi ledeni čaj, a dozvolu za snimanje su imali od majke deteta koja je službeni učesnik povorke.

Jukić dodaje i da se tu prezentuje jedan stereotip Slavonaca koji samo jedu i piju.

- A Slavonci su puno više od kulena i rakije, to je marljiv narod koji neguje svoju tradiciju i običaje. I "Vinkovačke jeseni" ljudima puno znače.

Zakon o elektronskim medijima i ostali pravilnici jasno propisuju da oglašavanje alkoholnih pića ne sme da bude usmereno na maloletnike ili, posebno, da prikazuje maloletnike koji konzumiraju takva pića.

Lokalna manifestacija "Vinkovačke jeseni" tako je postala nacionalna tema i to upravo u vreme održavanja dečjeg dela programa, ali ne na način koji su organizatori očekivali.

- Slavonija dospeva u medije samo po negativnim konotacijama - požalila se Jukić.

VIDEO: Pijan čovek pao pred voz, tragedija izbegnuta u poslednjem trenutku, batine stigle kao kazna

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Čokanjčićem ću te

    9. septembar 2018 | 14:11

    Nije problem što se reklamira alkohol, već što je čokanj poreklom iz Srbije!

  • Cika Velja

    9. septembar 2018 | 14:11

    Trenira mali za hrvacku buducnost!

  • Prvi Hrvatski Redarstvenik

    9. septembar 2018 | 17:02

    Pravi Šolja i Šokačko dite. Kad se Šolja rakije narolja,Šolja radi što je Šolji volja.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA