Bačević: Kineski i drugi investitori otimaju se za kanal!

- Važno je da javnost zna da je 43 odsto ukupnih površinskih voda koje teku Srbijom naslonjeno na tri Morave - Južnu, Zapadnu i Veliku Moravu - kaže ministar prirodnih resursa, rudarstva i prostornog planiranja

  • 11

Studija izvodljivosti za plovni kanal Dunav-Morava-Vardar pokazuje da je ideja ekonomski isplativa. Ostalo je da se u to uveri i sumnjičavi deo srpske javnosti, kaže ministar prirodnih resursa, rudarstva i prostornog planiranja Srbije Milan Bačević.

Bačević je u intervjuu za RTS naglasio da kanal predstavlja i mogućnosti za razvoj poljoprivredne proizvodnje jer će se regulacijom toka Morave potpuno zaustaviti poplave na više od osamdeset hiljada hektara na potezu od Preševa do Požarevca.

- Uređenjem sliva Morave stvorili bi se uslovi za izgradnju nekoliko hidroenergetskih objekata. Realizacijom ovog projekta potpuno bi se zaustavili negativni demografski trendovi u slivnom području Morave - kaže ministar.

Kako ističe, važno je da javnost zna da je 43 odsto ukupnih površinskih voda koje teku Srbijom naslonjeno na tri Morave - Južnu, Zapadnu i Veliku Moravu i uređenjem tih voda i izgradnjom hidroakumulacija potpuno bi se rešio problem vodosnabdevanja za dugi period u budućnosti.

Ministar Bačević ističe da će se nadležnosti Ministarstva završiti onog trenutka kada se do kraja dovede izrada prostornog plana područja posebne namene, a na tome se, kaže, uveliko radi.

- Nažalost, nama nedostaje još nešto sredstava da taj prostorni plan uradimo do kraja, da sprovedemo javni uvid, da sprovedemo javnu raspravu i da onda Vlada Republike Srbije konačno donese odluku sa kim će i na koji način da pristupi realizaciji ovog projekta - objašnjava Bačević.

Prema njegovim rečima, kada se saznalo da je studija izvodljivosti pozitivna, pored Kineza, i neki drugi investitori pokazali su veliko interesovanje, te je Ministarstvo poslednjih nekoliko dana primilo ambasadore nekih od zainteresovanih država.

- Oni su takođe dobrim delom, verovatno zbog uticaja javnosti, bili skeptični prema ovome. Sada se sve to promenilo u korist Srbije i to je nešto što Srbija treba da iskoristi - kaže Bačević.

Na pitanje na koji način će se rešiti finasiranje tih poslova, Bačević kaže da država niti je zadužena, niti će se zadužiti jedan cent.

- Ovo što smo dobili, dobili smo na poklon od kineske kompanije koja je radila na ovome, a kineska kompanija je imala podršku svoje Vlade. Ja sam uvek bio zagovornk da to bude koncesija i verujem da će to tako da bude - kaže ministar.

Bačević smatra i da su Makedonci i Grci, bez čijeg učešća nema plovnog puta, čekali studiju izvodljivosti i da je normalno da će, sada kada je ona pozitivna, makedonska vlada pozvati kinesku kompaniju na razgovore, onako kako su i obećali.

- Ja nažalost nemam prava da utičem na sve to, ali moja uloga u celoj ovoj priči jeste da makedonsku stranu obavestim o konkretnim rezultatima ove studije izvodljivosti i da uz ono što su oni pokazali kao želju i kao interse na neki način ubrzamo te njihove razgovore - kaže ministar.

(Telegraf.rs / Izvor: RTS)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Perica

    22. oktobar 2013 | 10:14

    Covek je ili nenormalan ili smatra da smi mi zajedno (ceo narod u Srbiji) nema dva grama mozga? Pa drzava u dugovima do guse, industrija ne postoji, osnovna infrastruktura kao putevi ne postoji ili se raspada, narod nema leba da jede, a Dunav-plovni put koji nam je bog dao za dzabe sve do Crnog Mora i na drugu stranu do Atlantika i Severnog Mora ne sluzi nicemu. I sad ce neka budala da zaduzi drzavu koja je na pragu bankrota za silne pare kako bi se on injegovi pajtasi omastili za procente i fiktivne poslove. Za to vreme veliki vodja organizuje grandiozne proslave i prica narodu bajke za laku noc dok bagra pljacka sve u 16.

  • Xxx

    22. oktobar 2013 | 10:41

    Dobro da se nije upustio u projekat kanala Kolubara - Nil

  • Milos

    22. oktobar 2013 | 10:29

    Jesu li to isti oni investitori koji grade most Zemun- Borca, pa namerno ne placaju podizvodjace kako bi radovi probili predvidjeni rok a kineska kompanija po ugovoru naplatila veliku odstetu.Blago nama sa takvim investitorima i ortacima.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA