VULKANIZER OTKRIVA: Da li je bolje i jeftinije kupiti polovne ili nove gume?

U jeku je sezona zamene guma, polovne, nove, jeftine, skupe, bezbroj je dilema. Odluke i stavovi za izbor su individualni, a često zavise i od finansijskih mogućnosti vozača

  • 9
Zimske gume, točkovi, točak, šara, Foto: Pixabay

Da li kupiti nove ili polovne zimske gume, večita je dilema kada dođe sezona zamene pneumatika. Da li su pažljivo izabrani, solidni i brendirani polovnjaci bolji izbor od novih jeftinih guma ili je ipak nova guma najbolji izbor? Odluke i stavovi su individualni, a često zavise i od finansijskih mogućnosti vozača.

Ako nemate gde da čuvate letnje gume, u Beogradu postoje HOTELI ZA PNEUMATIKE! Evo o čemu je reč

Ako još niste zamenili zimske gume, sada je poslednji voz, inače spremite 200 evra!

Kada je reč o bezbednosti, ne može se osporiti da su nove gume neuporedivo bolje od polovnih.

A šta na tu temu kažu stručnjaci?

Zaustavni put je značajno kraći, a upravljivost bolja u uslovima mokrog i klizavog kolovoza. Šara na gumama im omogućava da istiskuju vodu i sneg i održe kontakt sa podlogom.

Zimske nove gume

Minimalna dozvoljena dubina šare na zimskim gumama je 4 milimetra. Kod novih guma šara je 6 do 8 milimetara, a mogu se naći po ceni već od 40 - 50 evra.

Foto: Marko Todorović

Polovne gume

Polovna guma košta oko 20 evra. Uglavnom su to gume sa dubinom šare oko 3-4 milimetra.

Možda su polovne gume u startu jeftinije, ali treba imati na umu da će polovna guma kraće trajati, što znači da je nekoliko puta treba balansirati, montirati što poništava prvobitnu uštedu.

Foto: Pixabay

Bezbednost na točkovima

Kako tvrde stručnjaci kupovina polovne gume sa šarom 4 mm i manjom ne samo da ne garantuje bezbednost, nego rizikujete da za to platite i kaznu.

- Još 2007. godine je donesen zakon o zabrani uvoza polovnih guma, razlozi zabrane uvoza su: potrošene vrednosti iskorišćenosti i nastanak opasnog otpadnog materijala. Fabrike koje su se bavile protektiranjem su imale pravo da ih i dalje uvoze.

Kada sagledamo prednosti i mane svakako su bolji izbor nove kvalitetne gume, ali ako se ipak odlučimo za polovne treba da vodimo računa u kakvom stanju se nalaze, piše na svom blogu vulkanizer Nuca Nuhanović.

Daljinac

(Telegraf.rs/nucanuhanovic.blogspot.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Ђура

    15. novembar 2017 | 10:12

    Пуно је аутомобила на улицама,да ли је то потребно или луксуз,пре би рекао оно друго.И све по једно у колима,возе се из задовољства,није могуће да сви они имају потребу.Само нове гуме,никакве половне.

  • Dobrica

    15. novembar 2017 | 12:17

    Kupio sam polovne zimske 18-ce, šara 8mm i stare svega 6 meseci. Platio ih 250€ a za nove takve bih dao 600€. Vuku i grebu kao blesave...tako da nije sve bas tako kao sto mislite

  • Vlajko

    15. novembar 2017 | 10:48

    Prvo da pojasnim nesto, uopšte niste u pravu. Gume polovne koje sam kupio od decka iz Smederevske Palanke nije bilo boljih guma jer sam 4 sezone vozio sa njima i nije tačno da polovne gume imaju 3-4mm sare, neke da, ali kod ovog lika sve su preko 6-7mm a gume su definitivno bolje od novih i to mozes za 25e da biras marku, jos ti ih namontira i izbalansira gratis

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA