≫ 

Novi sport među Srbima: Čim umre neko poznat, brže-bolje se pohvalimo da smo ga poznavali ili se slikali s njim (FOTO)

Zoran Milivojević: "Poznatost se plaća gubitkom privatnosti, i onda sve te stvari o kojima obični ljudi ne vole da pričaju, porodične svađe, bolesti, postaju transparentne"

  • 75

Kada umre neko blizak, član porodice, retko se dešava da vidite da neko to postavi na svoj profil na društvenim mrežama, ali zato kada god umre neko poznat, a posebno iz sveta glume, kulture, umetnosti - čim pomislite da otvorite neku društvenu mrežu, fotografije preminulog bukvalno izleću na sve strane, i gotovo da niko ništa drugo ne postavlja.

Ceca Bojković emotivno o Nebojši Glogovcu, "Porodičnom blagu", i njegovoj čuvenoj opaski na njen račun: "Da mi je znati ko je gura?"

U tim trenucima je, čini se, izuzetno važno da pokažemo da imamo fotografiju ili neku drugu uspomenu koju delimo sa preminulim. Jako je važno, čini se, a i vidi iz priloženog, da pokažemo da smo tog nekog poznavali, pa i slikali se s njim. Samo poslednji u nizu pomenutih slučajeva događa se trenutno - društvene mreže preplavljene su sadržajima koje se odnose na smrt velikog srpskog glumca, jednog od najboljih koga smo imali - Nebojšu Glogovca, koji je preminuo u petak, 9. februara posle kraće i teške bolesti.

Foto: ATA Images

Zašto naši ljudi na društvenim mrežama kada umre neko poznat imaju potrebu svima da pokažu kako je to neko naš i neko bitan, posebno ako su ga poznavali, to žele svima da pokažu, a kada umre neko zaista blizak iz porodice, jedva da uopšte iko spomene na društvenim mrežama. Dešava se, ali je mnogo ređa pojava.

Foto: www.mc.rs

Za Telegraf.rs o ovoj temi govorio je psihoterapeut Zoran Milivojević:

- Poznato je da ljudi vole da se druže sa poznatima, sa nekim ko ima društveni status, zato što je to poruka publici da i oni imaju visoki društveni status. Tako da je tu vrlo teško razlučiti ko je tu zaista iskreno pogođen, u smislu da su u pravoj žalosti, a ko koristi sliku da sebi podigne socijalni rejting. To je suština cele priče - objašnjava Milivojević.

Kako kaže, objave ovog tipa su stvar ličnog izbora, a nije isto ako je član porodice, ili je javna ličnost u pitanju.

- Biti javna ličnost ima prednosti, ali nosi i negativne posledice tog. Kada je neko poznat, čak i stvari poput bolesti postaju javne. Poznatost se plaća gubitkom privatnosti, i onda sve te stvari o kojima obični ljudi ne vole da pričaju, porodične svađe, bolesti, postaju transparentne - ističe psihoterapeut.

Printksin: Facebook

Nije isto kada neko stavi na socijalnu mrežu svoju sliku sa javnom ličnošću, ili sliku sa dedom, tetkom, nekim ko nije poznat a više nije živ.

- Samim tim, moguće je da se zbog takvog čina neko od članova porodice i uvredi, sve je moguće - zaključuje psihoterapeut Zoran Milivojević.

Daljinac

(J.O.Dž.)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Iju

    11. februar 2018 | 12:37

    DRUSTVENE MREZE-NAJVECE ZLO DANASNJICE...

  • SBH

    11. februar 2018 | 13:24

    Cudan smo mi narod. Pa se opet cudimo kako nas niko ne voli a u stvari ljubomorni smo jedni na druge. Stara narodna kaze bolje da u komsije crkne krava nego moja da se oteli.

  • Tanja

    11. februar 2018 | 13:10

    Ne samo to, nego se sete da je bio veliki covek i umetnik tek kad nas napusti, zasto se ne cene ti ljudi nasi dok su zivi?

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA