Nova pravila za profesionalne vozače: Obuka će biti skuplja, a više neće moći bilo ko da sedne za volan

Besplatna licenca traje pet godina, posle čega se ide svake godine na obuku određeni broj časova

  • 6

Do kraja sledeće godine svi profesionalni vozači u Srbiji treba da dobiju sertifikat za upravljanje motornim vozilima u Evropi poznat kao "si-pi-si". Oni će, po pravilniku koji je na usvajanju u Ministarstvu saobraćaja, dobiti licencu besplatno na pet godina bez naknadne obuke. Sa licencom i radnom dozvolom, svi vozači profesionalci moći će da se zaposle u EU bez dodatnih obuka koje sada koštaju od 1.000 do 1.500 evra.

Dobra vest je da svi profesionalci kategorija C, D i E automatski dobijaju sertifikat, bez obzira na to da li sada rade kao profesionalci ili ne. Mnogi su dozvolu stekli u vojsci ali je ne koriste u svim kategorijama i oni će moći da postanu profesionalci po standardima Evropske unije. Jedini trošak je zahtev i simbolična taksa za dobijanje sertifikata.

Ova struka je trenutno najtraženija u Srbiji: Početna plata 800 evra, napreduje se RAPIDNO (FOTO)

Oni koji nemaju potrebnu kategoriju a žele je, moći će u roku od godinu dana, koliko iznosi prelazni period po usvajanju pravilnika, da polože željenu kategoriju nakanadno u auto-školi i upišu je kao "si-pi-si" kvalifikaciju.

Obuka će biti stroža, Foto: Tanjug/Uprava carina

Godinu dana posle usvajanja pravilnika, za one koji hoće da postanu profesionalci, počinje mnogo stroža i skuplja obuka.

- On predviđa početnu obuku za svakog vozača početnika u trajanju od 280 časova ako nema završena tri razreda srednje škole, a ako ima tri razreda, to je moguće po ubrzanoj obuci od 140 časova - objašnjava Slobodan Nikolić iz Udruženja drumskih prevoznika.

Besplatna licenca traje pet godina, posle čega se ide svake godine na obuku određeni broj časova. Stručnjaci kažu da savremeni vozač u EU mora da ima razne veštine i znanja: Mora dobro da poznaje propise o prevozu, mora da zna bar jedan svetski jezik, da komunicira preko interneta i prati tehnologiju vozila koje vozi.

- Smatram da su te obuke izuzetno korisne i zato je i propisano da takav vozač mora permanentno da se obučava, a ne da jednom stečenu vozačku dozvolu koristi bez obnavljanja i novog znanja - kaže Milan Vujanić iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Udruženje drumskih prevoznika smatra da ćemo tako strogim pravilima za početnike ostati bez vozača kojih i ovako u Srbiji godišnje nedostaje oko 2.000. Mnogi će, kažu, da iskoriste licencu i da odu u inostranstvo gde ima posla i gde su mnogo više plaćeni. Zato se oni zalažu za ublažavanje uslova za mlade vozače.

(Telegraf.rs/RTS)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Dj

    18. maj 2018 | 10:15

    A jel ce morati ida rastavi i sastavi kamion

  • Раша

    18. maj 2018 | 16:31

    Кад ће овај Вујанић да добије медаљу за глупости?

  • Milos

    20. maj 2018 | 07:48

    Kada se usvaja sve i svasta, ZASTO onda vozacima profenionalcima ne ukinete bodove, zasto im uzimate hleb i zasto ih poredite sa obicnim- amaterskim vozacima... Ako vozacu uzmete dozvolu zbog bodova, zasto ne kaznjavate frizera kad ne osisa kako treba, pekara kad prepece hleb,...ne budu posle veterinari, trgovci.... STA CE PROFESIONALNI VOZAC DA RADI KAD MU ODUZMETE DOZVOLU ZBOG SITNICA.....u redu su novcane kazne ali NE I BODOVI

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA