≫ 

Kada ostanete zarobljeni na ostrvcetu između dva semafora, da li čekate ili pretrčavate na crveno?

Mnogi smatraju da za pešaka ne postoji nesigurnije mesto da stoji od pešačkog ostrva

  • 19

Svima nam se bar jednom u toku dana dogodi da pri prelasku široke ulice ostanemo zaglavljeni na pešačkom ostrvu dok oko nas jurcaju automobili. Suočeni sa izborom između stajanja na skučenom ostrvu okruženi brzim automobilima i pretrčavanja ulice na crveno, mnogi biraju ovo drugo.

Prema propisima, pešak koji krene da prelazi bulevar na zeleno, a crveno mu se upali na pola prelaska, trebalo bi da ostane na pešačkom ostrvu nasred bulevara i sačeka da mu se ponovo upali zeleno da bi prešao drugu polovinu bulevara.

Roditelji ove dece su napravili samo jedan, identičan korak koji je njihove mališane odveo u smrt

Međutim, mnogi smatraju da za pešaka ne postoji nesigurnije mesto da stoji od tog pešačkog ostrva.

- Ja zbog toga ovaj propis ne poštujem. Ako mi se na pola bulevara upali crveno za pešake, ja ne ostanem na pešačkom ostrvu već pređem i drugu polovinu bulevara dok vozila još ne dobiju zeleno, što je mnogo sigurnije. Ovaj i ovakav propis direktno ugrožava bezbednost pešaka - smatra čitalac Telegrafa.

Pešačko ostrvo nasred semafora, Foto: Mateja Beljan

Damir Okanović, predsednik Komiteta za bezbednost saobraćaja objašnjava da stanje na mnogim pešačkim ostrvima nije bezbedno, jer su jako uska.

- Video sam nedavno majku u Bulevaru Nikole Tesla kako prelazi ulicu sa bebom u kolicima. Zaustavio je na pola prelaska semafor na pešačkom ostrvu, ali je ono bilo toliko usko da je mogla ili da viri ona ili kolica. Stavila je kolica na ostrvo, a ona je stajala na ulici - kaže Okanović.

Još je gore kada preko pešačkog ostrva prelaze tramvajske šine, jer pešak koji ostane zaglavljen ozbiljno rizikuje život. 

On smatra da bi semafore trebalo projektovati tako da ne postoje zadržavanja na ostrvima, a ako baš mora, da budu dovoljno široka i da ne budu na putu tramvaja.

Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta ipak veruje da su pešačka ostvra dobra stvar, jer tamo gde je ulica preširoka daju priliku pešaku da napravi pauzu.

- Čak i ako je neko možda malo i usko, nikako ne bi trebalo pretrčavati ulicu na crveno, jer sigurno nije nebezbednije od toga - kaže Vujanić.

VIDEO: Od siline kočenja pukla je sajla vozač je ostao živ

(G. Avalić/M. Beljan)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Ђура

    19. septembar 2018 | 10:45

    На многим пешачким прелазима у Новом Саду дуго се чека зелено,онда кад се упали брзо се промени да смо неки пут у ситуацији да морамо потрчати.Овде су пешачи једноставно дискриминисани.

  • Gorski

    19. septembar 2018 | 10:06

    Voleo bi da gos.Okanivić prođe zrenjeninskim putem,da vidi kako su usklađeni semafori.A pogotovo od bogoslovije do novog groblja......

  • Usain Bolt

    19. septembar 2018 | 10:13

    u beogradu ugao ruske i vojvode misica. ostati na ostrvu ravno samoubistvu

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA