Dok taksi i bus prođu, lekari stižu kada se iskobeljaju iz gužve: Zašto vozači Hitne pomoći ne smeju da koriste žutu traku osim kada stigne "crveni poziv"

Da li smatrate da bi trebalo zakonski omogućiti korišćenje žute trake hitnim službama?

  • 27
Hitna pomoć

Foto-ilustracija: Telegraf

"Halo, Hitna pomoć? Pa gde ste, zovem treći put?" Jedan od verovatnih odgovora je, naročito u Beogradu - zaglavili u špicu.

Žuta traka zvrji prazna, a lekari u svom belom kombiju i crvenim odelima čekaju da se kolona pomakne. Još dva, tri svetla na semaforu i tu su. Nekom je loše, a autobusi i taksi se prokrtljaju pored. Ukoliko nije poziv koji deli ljude na minut od smrti - rotacijom po saobraćajnoj traci za vozila javnog prevoza neće moći, barem ukoliko vozači ne žele da budu kažnjeni.

Servis, MUP, Agencija, salon automobila, Mašinski fakultet i AMSS: Obišao ceo grad i dao bogatstvo za registraciju automobila

Vozači lično plaćaju ceh za zaobilaženje saobraćajnih pravila i postoji mogućnost i privremenog oduzimanja vozačke dozvole. U čitavoj gunguli i ljudi umiru, i stres je na njima, a kako su nam ispričali u Hitnoj pomoći, upravo 60 odsto hitnih intervencija zavisi od manevra vozača.

- Dosad nisu imali većih problema sa kažnjavanjem u hitnim situacijama zbog žute trake - kaže pomoćnik direktora službi zdravstvenih delatnosti Hitne pomoći Sergej Pantić.

U takvim slučajevima pod rotacijom prolaze, a dodaje da ponekad iskrsne tehnički problem to da kamere ne registruju uključena rotaciona zbog svetlosti dana.

Za hitne službe neophodna veća mogućnost i brzina prolaska kroz saobraćaj Foto: Tanjug/ Srđan Ilić

Samo "crveni poziv" i najurgentniji slučajevi razlog su za prolazak. Važno je osigurati se da javni prevoz funkcioniše, stignu svi na vreme, ali realnost je i da je bitnije da hitne službe dođu na lice mesta i ukažu pomoć. Nekom se možda slošilo, negde je izbio požar, a nekada je situacija ozbiljnija nego što su pozivaoci vruće linije objasnili službenicima.

A treba imati u vidu da su vozači Hitne i veštiji od uobičajenog vozača. Za bolje upravljanje vozilom uz iskustvo postoji i drugo interesantno objašnjenje:

- Obučavaju se u metodološkom centru, a imali su ranije i obuke NASCARA-a - dodaje Pantić.

Kada vozači Hitne pomoći mogu da prođu kroz crveno i zašto ipak sve češće koče na svakom semaforu?

Ipak besmislica je da bi odlasci na intervencije onemogućili prohodnost. Pa da idemo do krajnosti u mašti: kada bismo imali dovoljno široke ulice, i višak prostora, zar ne bi imalo smisla da pre svega za vozila koja su na putu do najvažnijih događanja da namenimo posebnu traku? Da li biste pre uštedeli minut u autobusu ili za dolazak Hitne pomoći?

- Prostora da se menja zakon ima. Svaki vozač je dužan da ustupi prvenstvo prolaza, a sve hitne službe trebalo bi da imaju mogućnost da koriste žutu traku. Mnogo toga se razmatra. Prilikom pisanja zakona treba imati u vidu da tek u primeni možete da uočite šta treba da se menja, te bi trebalo i da postoje češće izmene - kaže Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Foto-ilustracija: Telegraf

U trenutno važećim pravilnicima on vidi mogućnost velikog unapređenja.

- Za Hitnu pomoć ne bi trebalo da postoji drugih ograničenja osim crvenog svetla i pokazivanja službenog lica. Strana iskustva su da se ide ka tome da bude omogućen dolazak hitnih službi. Suština je povređene što pre prevesti ili da vatrogasna služba što pre stine na mesto požara. Ovako, uzaludno gube vreme u saobraćaju. Jedna od ideja za izmenu, koja se već primenjuje u inostranstvu je vajerles sistem, koji sam menja svetla na semaforu registrujući nadolazeće vozilo - ističe Božović.

KAKO SE POŽALIO JEDAN VOZAČ

Društvenim mrežama počeo je da kruži video snimak u kome vozač Hitne pomoći Goran Milošević priča o problemu s kojim se njegove kolege i on svakodnevno suočavaju.

Na pitanje kako se probijaju i kada je najteže, Milošević objašnjava da je najgore kada je "špic."

 

Ljudi pričaju telefonima, ne možemo u žutu traku, sada su postavili kamere za ograničenje brzine koje snimaju, ne smemo da prelazimo dozvoljenu brzinu - objašnjava on i dodaje:

- Da li je moguće da Hitna pomoć ne može da ide žutom trakom, a mogu da idu taksisti i autobusi? To je van pameti. Da neko kome je život ugrožen ne može da stigne na vreme, zato što ja idem žutom trakom. 

Video: Beba pala sa terase, spasili je policija i dostavljač hrane

(M.Ro.)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Bata Zemunac

    26. septembar 2018 | 23:06

    Mesto da hitna pomoć ima pravo da ide žutom trakom, a ne te mudonje sa crnim blindiranim automobilima kao da negde žure ili se pleše za svoja dupeta da će ih neko smaknuti. Gluposti.

  • Pod HITNO

    26. septembar 2018 | 22:50

    DOZVOLITI DA HITNA POMOĆ IDE ŽUTOM TRAKOM!!!!

  • Nn

    26. septembar 2018 | 22:09

    Beograd za celu teritoriju, od Besnog Foka i Padinske skele do Velike Mostanice i Podavalskih sela, od Batajnice do Bubanj potoka, of ulaza u Pancrvo do sela Progar ( naspram kraja Obrenovca preko Save) I sve SVE izmedju ima samo dvadesetak lekarskih ekipa rasporedjenih po tzv bazama ( 1-3 po opstini). Dakle i kada zavrse intervenciju i nisu pod rotacijom potrebno je da se sto pre vrate na teritoriju koju ookrivaju.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA