≫ 

TOP 13 NAJBOLJIH FERARIJA SVIH VREMENA: Svaki automobil na ovoj listi dovodi do orgazma (FOTO)

Ferarijevi automobili su od samog početka eksplozivni lepotani zbog kojih krv proključa čim ih vidite na ulici, a kamoli ako sednete za njihov volan i date gas: većina nas može samo da sanja o tom osećaju

  • 9

Budimo realni: ako se najveći i najbolji svetski proizvođači automobila tretiraju kao bogovi sa Olimpa, onda je Ferari sam Zevs, Jupiter, Perun, Indra. Rečju: gromovnik, munjobija, bog nad bogovima.

Od automobilističkog tima pod vođstvom Enca Ferarija koji je odbijao i pomisao da počne da proizvodi sopstvene automobile, do kompanije koja izrađuje ultimativne super-automobile: bio je to, kada iz ove perspektive pogledamo, kratak put. Ferarijevi automobili su od samog početka eksplozivni, divlji lepotani zbog kojih krv proključa čim ih vidite na ulici, a kamoli ako sednete za njihov volan i date gas: većina nas može samo da sanja o tom osećaju.

Ovo je 13 najboljih Ferarija svih vremena. Lista, kao i svaka druga, verovatno nije savršena. Svejedno. Takođe, top lista nije određena rednim brojevima. Nemoguće je to uraditi.

166 Inter: Ovo je bio prvi Ferarijev veliki prodajni uspeh, koji je izrađivan u periodu 1948-1950. Ima dvolitarski V12 motor i razvija 90 konjskih snaga.

Ferrari 166 Inter. Foto: Wikimedia Commons/Rex Gray Ferrari 166 Inter. Foto: Wikimedia Commons/Rex Gray

166 MM: Ovo je bila trkačka varijanta modela 166 Inter nastala iz modela 166 S i pravljena u periodu 1949-1952. Popularno je nazivan "barketa", što znači "barkica, brodić". Ima dvolitarski V12 motor i razvija 110-140 KS.

Ferrari 166 MM. Foto: Wikimedia Commons/Valder137 Ferrari 166 MM. Foto: Wikimedia Commons/Valder137

250 Testarossa: Automobil iz 1957. godine, jedan je od prvih sa oznakom "testarosa", što na italijanskom znači "crvenoglavi" a odnosi se na cilindre koji su bili farbani u tu boju. Trolitarski V12 motor razvija 300 konjskih snaga.

Ferrari 250 Testarossa. Foto: Wikimedia Commons/Sfoskett Ferrari 250 Testarossa. Foto: Wikimedia Commons/Sfoskett

Testarossa: Prodavao se od 1984. godine pa sve do 1996, a prvi je auto koji vam pada na pamet kada neko pomene "testarosu". Dizajnirao ga je Pininfarina, ima 4,9-litarski V12 motor, razvija 390 KS i u svoje vreme je bio najmoćniji superautomobil na svetu.

Ferrari Testarossa. Foto: Wikimedia Commons/Karrmann Ferrari Testarossa. Foto: Wikimedia Commons/Karrmann

F40: Napravljen je u čast 40. godišnjice od početka proizvodnje sopstvenih automobila (pre toga, Ferari je bio samo trkački tim), i bio je poslednji kojeg je aminovao Enco Ferari lično i personalno. Ne može se reći ima nekih luksuznih dodataka, ali je zato opremljen tvin-turbo V8 motorom, koji razvija 478 KS i maksimalnu brzinu od 324 km/h.

Ferrari F40. Foto: Wikimedia Commons/Will ainsworth Ferrari F40. Foto: Wikimedia Commons/Will ainsworth

Enzo Ferrari: Šta reći o automobilu koji nosi ime velikog Enca? Proizvodio se u periodu 2002-2004, dizajn mu je izazvao kontroverzu u svetu automobilizma (ne znamo zašto, kada je prelep), ali zato ima 6-litarski V12 motor i razvija 660 KS.

Ferrari Enzo Ferrari. Foto: Wikimedia Commons/Axion23 Enzo Ferrari. Foto: Wikimedia Commons/Axion23

Dino 246 GT: Ferari je stvorio posebnu etiketu "Dino" s namerom da proizvodi jeftinije varijante sportskih automobila, za vozila sa motorima ispod 12 cilindara. Ime je dobio po Encovom sinu i nasledniku Alfredu, zvanom Dino, koji je preminuo 1956. godine. Ovaj model se proizvodio u periodu 1969-1974. godine, ima 2,4-litarski V6 motor i razvija 195 KS.

Dino 246 GT. Foto: Wikimedia Commons/Thesupermat Dino 246 GT. Foto: Wikimedia Commons/Thesupermat

308 GTS: Predstavljen je 1977. godine, dizajnirao ga je Pininfarina, ima 2,9-litarski V8 motor i razvija 255 konjskih snaga. Klasik.

Ferrari 308 GTS na ulicama Milana. Foto: Wikimedia Commons/Filippo Salamone Ferrari 308 GTS na ulicama Milana. Foto: Wikimedia Commons/Filippo Salamone

LaFerrari: Samo ime kaže da je ovo definišući Ferari za budućnost. Proizvedeno je samo 499 primeraka (neki izvori kažu 562, ali u svakom slučaju ograničen broj), a jedan košta milion dolara. U pitanju je hibridni automobil sa 6,3-litarskim V12 motorom koji razvija 789 KS i koji je potpomognut električnim motorom koji razvija 161 KS. Maksimalna brzina mu je 349 km/h, do stotke stiže za manje od tri sekunde, do 200 km/h za manje od sedam, a do 300 km/h za 15 sekundi.

Ferrari LaFerrari. Foto: Wikimedia Commons/Axion23 Ferrari LaFerrari. Foto: Wikimedia Commons/Axion23

365 GTB/4 ili GTS/4 "Daytona": Proizvodio se u dve varijante, kao berlineta i kao spajder, u periodu 1968-1973, i možda je najvoljeniji od svih Ferarija. Dizajnirao ga je Pininfarina, a nadimak "Dejtona" je dobio zbog toga što je februara 1967. godine u trci "24 časa Dejtone" osvojio prva tri mesta. Ima 4,4-litarski V12 motor koji razvija 352 KS.

Ferrari 365 GTB 4 Daytona Berlinetta. Foto: Wikimedia Commons/Thesupermat Ferrari 365 GTB 4 Daytona Berlinetta. Foto: Wikimedia Commons/Thesupermat

250 GT California Spyder: Najskuplji i verovatno najslavniji od svih Ferarija, mada je konkurencija takva da je zaista teško reći. Uglavnom, ovaj se na aukcijama redovno prodaje za po 15+ miliona dolara. Proizvodio se u periodu 1958-1962, ima 3-litarski V12 motor i razvija 240 KS.

Ferrari 250 GT California Spyder. Foto: Wikimedia Commons/Thesupermat Ferrari 250 GT California Spyder. Foto: Wikimedia Commons/Thesupermat

458 Italia: Savršeni spoj modernog stila i modernih tehnologija sa tradicionalnom ferarijevskom elegantnom divljačkom snagom. 4,5-litarski V8 motor razvija 570 KS.

Ferrari 458 Italia na ulicama Milana. Foto: Wikimedia Commons/Andrea Pavanello Ferrari 458 Italia na ulicama Milana. Foto: Wikimedia Commons/Andrea Pavanello

F50: Predstavljen je 1995. i proizvedeno je samo 349 komada, poslednji jula 1997. godine. Naredne godine je izrađen poseban bolid za sultana od Bruneja. Ima 4,7-litarski V12 motor koji proizvodi 513 konjskih snaga.

Ferrari F50. Foto: Wikimedia Commons/Axion23 Ferrari F50. Foto: Wikimedia Commons/Axion23

(O. Š.)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Više sa weba

Komentari

  • Jovan

    29. maj 2016 | 19:39

    Crveni Yugo 45 sa umobolnih 33 kwh i 43 konjskih snaga a mozda i manje dusu ispusti kada ga nagazis .... I dalje krstari ulicama nase zemlje i vreba da ti lupi ili ogrebe auto... A njega bas briga :)

  • Boki

    29. maj 2016 | 19:30

    Testarossa nije imao V12 motor, vec bokser 12 motor. Cilindri su bili ravno postavljeni na 180 stepeni.

  • Igor

    30. maj 2016 | 01:04

    Ovo netreba nikome dzaba Auto de te mali Servis kosta vise nego Auto u manjoj Klasi. A za veliki Servis ode Vikendica.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA