IZUMI KOJI SU DONELI MILIONE: Kako su nastali kornfleks, frizbi, hanzaplast... (FOTO)

Postoje stvari bez kojih ne bismo mogli da zamislimo svet oko nas, a koje su potpuno slučajno smišljene, njihovi tvorci nisu ni pomišljali da će im najprostija ideja doneti milione

  • 2

Mnoge stvari koje koje svakodnevno koriste milioni ljudi širom sveta nastale su sasvim slučajno. Njihovi tvorci imali su dobru, jednostavnu ideju, ali nisu ni sanjali da će postati milijarderi.

Frizbi je izumeo Volter Federik Morison pre 65 godina. U slobodno vreme se sa svojom devojkom dobacivao poklopcem kutije za kokice i taj leteći "tanjir" nazvao je "flajing-soser", a kasnije "Pluto Plater". Deset godina kasnije ideju je otkupio Vam-O i pustio u prodaju kao "frizbi". Na ime autorskih prava, tvorcu je na račun leglo pola miliona dolara 1970. Samo prošle godine širom sveta je prodato 300 miliona frizbija.

Hula-hop je izumeo i zaštitio Vam-O. Neko je u Australiji video devojčice koje oko struka vrte obruč od bambusa, proizveo isti samo od plastike i za samo dve godine prodato je 100 miliona obruča.

Stikeri u svim bojama (pre svega prepoznatljivi kao žuti) počeli su da se proizvode 1974. i već su te godine zaradili dva miliona dolara. U poslednjih godina dana ovi lepljivi blokčići zaradili su više od milijardu, a nastali su sasvim slučajno – Art Fraj, zaposlen u firmi 3M, frustriran jurnjavom papira kojima je obeležavao strane knjiga, došao je do rešenja da iskoristi Dr. Silvers lepak.

Hanzaplast je nastao iz potrebe jednog čoveka – Erla Dikinsona, zaposlenog u Džonson i Džonson kompaniji, pomogao je svojoj ženi koje je isekla prst praveći ručak. Bilo je to 1920, a hanzaplast je svoju pravu popularnsot stekao za vreme Drugog svetskog rata. Danas se prodaje na stotine miliona i zarada se broji u milijardama.

Korn fleks je nastao sasvim slučajno – dva brata Kelog (osnivači čuvene kompanije Kelog) zaboravili su na posudu punu kuvane pšenice koja je ostala u rerni. Nakon nekoliko dana, videli su da je pšenica dehidrirana u obliku listića i nisu je, naravno, bacili. Ovo je izum koji i dan danas uživa popularnost i koji njihovoj kompaniji donosi pravo bogatstvo.

Kroks papuče su izum koji je sigurno obeležio početak ovog veka. Kreirali su ih trojica drugara 2002. sa namerom da proizvedu udobne papuče za saunu. Ni sanjali nisu da će ih prodavati u 90 zemalja sveta i da će od njih inkasirati milijardu godišnje.

Smajli je doneo milione, ali ne njegovom tvorcu Harvi Bolu, koji svoj izum nikada nije zaštitio. Sve što je zaradio bilo je 45 dolara. Ali, zato su braća Bernard i Mari Spajn zaradili bogatstvo prodajući igračku smajlija. Samo od 1970-1972 prodali su preko 50 miliona komada i zaradili su bogatstvo.

Švajcarac Džordž de Mestral izumeo je čičak traku koju danas ima svaka kuća. Vraćajući se kući sa psom posle šetnje, po ko zna koji put je sa svojih pantalona skidao čičak. Stavio je dosadni čičak pod mikroskop i video kukice kojima se kači za tkaninu sa ciljem da se seme biljke raseje. Tada je izumeo čičak traku (1941 godine). Pola veka kasnije zaradio je 93 miliona dolara.

Igračka Slinki je izum koji je njenom tvorcu doneo slavu i 250 miliona prodatih primeraka. Prvi je prodat pred sam kraj Drugog svetskog rata. Dok je radio ne popravci aviona, inženjer Ričard Džejms ispustio je iz ruku oprugu koja je odskočila od zemlje. Bilo mu je zabavno da posmatra kako se odbija i vraća, tako je nastala jedna od najprodavanijih igračaka svih vremena.

(M. R.)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Više sa weba

Komentari

  • Ševarice

    11. jul 2013 | 06:53

    Hansaplast je firma koja proizvodi sredstva za previjanje.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA