Beba zmije bila 100 miliona godina zaglavljena, a naučnici je pronašli na najneobičnijem mestu

Beba zmija otkrivena je u komadu burmanskog ćilibara (vrsta dragog kamenja) koji datira od pre 100 miliona godina, čime je otkrivena nova vrsta, saopštila je u sredu grupa naučnika iz Kine, Kanade, Australije i Amerike.

Reptil, koji je dobio naziv "Xiaophis myanmarensis", doživeo je preranu smrt pre 99 miliona godina, u doba krede. Ćilibar su pronašli radnici u kamenolomu blizu kineske granice.

Skeleton zmije, bez glave, dugačak je samo 4,75 centimetara. Njegova nepotpuna formacija kostiju odgovara onome što se danas vidi u neonatalnim zmijama, novorođenčetu do četiri nedelje.

Ignorisala je upozorenje i nastavila da vozi bicikl preko mosta koji se podizao: Tada je nastao ovaj bolni snimak (VIDEO)

Tim je koristio mikroskope i rendgensko skeniranje kako bi analizirao veličinu, oblik i orijentaciju kostiju.

Studija je takođe ponudila prvi dokaz da su neke zmije tokom perioda krede živele u šumama Foto-ilustracija: Pixabay

Istraživači su upoređivali novu fosilnu strukturu kostiju sa postojećom bazom podataka o fosilima zmija kako bi videli da li postoje neka poklapanja.

Naučnici su takođe otkrili da mehanizam kroz koji zmije razvijaju kosti vrlo malo se promenio tokom desetina miliona godina.

Studija je takođe ponudila prvi dokaz da su neke zmije tokom perioda krede živele u šumama.

Fosili bilo koje vrste su veoma retki, pa je tako širom sveta otkriveno oko 15 fosila iz ovog perioda.

- Fosil je prva beba zmija i najstarija beba zmija koja je do sada pronađena - rekao je Ksing Lida, paleontolog i šef tima istražitelja.