≫ 

Evo šta se dešava kada neko umre u avionu

Kakav je protokol kada neko umre u avionu, nije baš sasvim jasno jer svaka avio-kompanija ima svoj

  • 2

Kada je Keri Fišer 23. decembra prošle godine doživela srčani udar u avionu, i to 15 minuta pre nego što je iz Londona sletela u Los Anđeles, svetska javnost je ostala mirna i poželela joj brz oporavak. Ali četiri dana kasnije jedna 60-godišnjakinja nije živa sletela na zemlju.

Ubice vrebaju iz kupatila: Nije samo bojler opasan, pazite kako koristite i ove aparate

ŠOKANTNO OTKRIĆE: Mozak nastavlja da radi nakon naše smrti

Putnik koji je u avionu sedeo pored Keri svedoči da je ona samo "prestala da diše", te da su drugi pokušavali da je reanimiraju dok nije stigla hitna pomoć.

Budući da se osam miliona ljudi ukrca u avion svakog dana, a da tri milijarde njih koristi vazdušni saobraćaj svake godine, smrt u avionu nije uobičajena, ali jeste važna tema.

- S obzirom na to veliki broj leti svakoga dana, a da je među njima sve veći broj starijih osoba, iznenađen sam da se zapravo to ne dešava češće - rekao je pilot Patrik Smit za "Business Insider".

Foto-ilustracija: Profimedia Foto-ilustracija: Profimedia

Postupanje sa čovekom koji premine u avionu kod većine avio-kompanija nije jasno precizirano i svi prevoznici imaju različite protokole u vezi sa preminulim putnikom.

- Imamo procedure za lečenje putnika sa zdravstvenim problemima - izjavio je portparol "Ameriken erlajnza" Ros Fajnstajn za "Travel and Leisure". - Samo medicinski radnik, lekar, može konstatovati i izreći da je neko preminuo.

To znači da, ako ne postoji doktor u letelici, niko ne može zvanično da umre dok je u vazduhu.

Međutim, ako putnik umre usred leta, posada aviona pokušaće da utvrdi smrt tako što će proveriti da li osoba daje znake života, ali ne može i da izda zvanično saopštenje.

Mrtvo telo će tada biti premešteno u prazan red sedišta i vezano, a obično i prekriveno ćebetom. Ukoliko nema praznih redova sedišta, putnik ostaje u svom sedištu i biva pokriven ćebetom.

Foto: Profimedia/Sciencephoto RM, pixabay.com Foto: Profimedia/Sciencephoto RM, pixabay.com

"Singapur erlajnz" je nekada u svojim flotama "erbus A340-500", koje više nisu aktivne, imao orman koji je bio preimenovan u "orman za leševe".

Ukoliko bi smrt nastupila ubrzo nakon poletanja, avion bi mogao da se vrati na aerodrom sa kog je krenuo. Neplanirana iskrcavanja posle smrti putnika su retka, ali postoje izveštaji koji svedoče da je toga bilo ranije.

Daljinac baner

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Cika Velja

    27. mart 2017 | 10:08

    Za razliku od ptica,nastavlja da leti?!

  • Mister No

    27. mart 2017 | 14:50

    Moje licno iskustvo, radio sam na aerodromu vise godina u slucaju da je infarkt ili tako nesto a putnik vec mrtav parkiraju ono vozilo sto pomaze invalidima da izadju i cekaju avion sa kompletnom ekipom i onda pocinje sou kao putnik je jos ziv i pocinje vestacko disanje , masaza srca i onda uffff umro.U slucaju da prijave da je umro u toku leta avio mora u karantin dok se ne izvrsi autopsija, a to moze da bude i par dana a to je prevelik trosak za avio kompaniju.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA