UKIDANJE POLNIH STEREOTIPA: Nema više za seke roze, a za bate plavo

Prodavnice igračaka u Parizu odlučile su da povodom božićnih praznika promene neke ukorenjene stereotipe, ponudivši lutke za dečake i vatrogasne kamione za devojčice

  • 0

Francuski supermarket “Super-U” u svom katalogu pokazuje dečake kako grle lutke i devojčice kako se igraju s automobilima na daljinsko upravljanje. Kako navodi AFP, katalog je prvi takve vrste u zemlji.

- Nije u pitanju nikakav aktivizam. Samo držimo korak s promenama u društvu, s promenama uloga muškaraca i žena. Ovde je reč o rušenju stereotipa. Daske za peglanje i roze za devojčice, plavo i automobili za dečake. To je tako uskogrudo gledanje – rekao je Tieri Desuš, predstavnik kompanije.

Prodavnica “Grand Rekre” takođe je uvela u svoju ponudu neutralne igračke, poput aparata za čišćenje i kuhinja, koje su namenjene i devojčicama i dečacima. Igračke, koje se prodaju u Francuskoj, Švajcarskoj, Španiji, Belgiji i Maroku, pakuju se u narandžastu, belu ili ljubičastu ambalažu. Linija ovih igračaka dobro se prodaje, naročito dečji usisivač. Agencija navodi da je ovim potezom Francuska prihvatila trend koji je već zahvatio SAD i Britaniju.

Prošle godine četvorogodišnja Amerikanka Rajli Mejda postala je zvezda zahvaljujući Jutjub snimku na kome ona besni zbog toga što se za devojčice prave kostimi princeza, dok dečaci mogu da budu superheroji. Taj klip sažeo je u sebi frustracije mnogih roditelja koji moraju stereotipno da kupuju igračke.

U Britaniji je kampanja za neutralne igračke pokrenuta pre više od godinu dana i već je pobrala uspehe. Londonska robna kuća “Harods” ovog leta otvorila je “rodno neutralnu” zonu koju određuje tema, a ne pol deteta, dok su prošlog decembra, u prodavnici igračaka “Hemliz” uklonjeni natpisi “za dečake” i “za devojčice”.

Vodeći prodavac igračaka u Britaniji “ELC” bio je 2009. žrtva kampanje "Pinkstinks" (Roze je bljak) koja se bori protiv stereotipnih igračaka.

- ELC je u to vreme imao brojna zanimanja namenjena dečacima, od vatrogasaca do policajaca, dok je za devojčice bila dostupna samo medicinska sestra – kaže Ema Mur koja je sa sestrom Ebi pre pet godina pokrenula kampanju. “Devojčicama su još ponuđene haljine za princeze”. Na sajtu ELC-a sada se vide devojčice koje se igraju buldožerima i automobilima ili obučene kao vatrogasci, dok dečaci ljuljaju lutke.

Međutim, koliko toga se zapravo istinski promenilo? Od Konstantin-Bjenem, koja vodi dnevni centar u pariskom predgrađu koji je prvi u zemlji prihvatio politiku o rodnoj diskriminaciji kaže:

- Mala deca će probati sve. Odrasli su ti koji utiču na njih, a društvo je puno rodnih stereotipa. Ovo je jedan od načina da se borimo protiv njih. Ali, kada uđete u radnju sa igračkama i dalje postoji jasna podela između igračaka za devojčice i za dečake – kaže ona o akcijama prodavnica.

Murova se slaže da su sve akcije prilično površne i da su devojčice trenutno najviše na gubitku.

- Dečacima se nudi avantura, akcija, nauka, otkrića. Devojčice dobijaju dosadnu verziju svega toga ili sede ispred ogledala. Većina lutaka je i dalje lepa i devojčice se ohrabruju kroz igru da postanu opsednute svojim izgledom. Nema sumnje da postoje razlike između dečaka i devojčica - vidim ih kod svojih sestrića i moje dece. Ali, postoji i sve više dokaza koji ukazuju na to da su one minijaturne – smatra Murova.

(Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA