Telegraf- Život & Stil

OLAKŠAJTE ŽIVOT: Hrana protiv nadutosti i probavnih smetnji

Ako vas muče probavne tegobe, promenite namirnice koje unosite u organizam. Donosimo vam popis onih koje preporučuju stručnjaci

Razni probavni problemi poput nadutosti, dijareje, gasova i grčeva znatno češće pogađaju žene nego muškarce. Kako objašnjavaju stručnjaci, takve probavne tegobe rezultat su stresa i neurednog života koji je posledica užurbanosti i lošeg načina ishrane. Kako sebi olakšati život? Uvedite u ishranu namirnice koje pomažu varenje.

Papaja

Papaja

Papaja se tradicionalno koristi za hronične upale creva, nervozan želudac i proliv. Sadrži papain, probavni enzim koji pomaže razgradnji hrane koja iritira želudac.

Zobene mekinje

Zob je značajan izvor topljiivih i netopljivih vlakana.Obe vrste su važne za normalnu i zdravu probavu, a snižavaju i holesterol.

Jabuke

Jabuka

Jabuke ne samo da obiluju zdravim vlaknima, nego su i bogate pektinom, ali i drugim enzimima koji pomažu oslobađanju probave od iritantnih čestica hrane. Imate osetljiv želudac? Probajte ih pečene, ne sirove.

Cimet

Cimet se tradicionalno koristi za lečenje jutarnje mučnine i proliva, ali dobro deluje i kod problema sa gasovima. Pospite ga na ukusne namirnice poput piletine, kao i na one slatke poput pite od jabuka.

Komorač

Komorac za probavu

Ova biljka je lek protiv nadutosti i gasova. To je upravo jedan od razloga što ga često možete videti na kraju obroka u indijskim restoranima. Pola kašičice semena komorača dobro će vam doći ako vas muče gasovi.

Avokado

Avokado ima velike količine kalijuma, vlakana i ulja koja pomažu probavi. Pokušajte da nekoliko tankih kriški avokada stavite na sendvič umesto masnih namaza.

Đumbir

Djumbir za stomak

Začini i biljke poput đumbira sjajno smiruju želudac. Pokušajte da popijete čaj od đumbira i brzo će vam biti bolje.

Zeleno lisnato povrće

Kelj, spanać i zelena salata obiluju vlaknima, vitaminima i mineralima koji blagotvorno deluju na probavu. Smanjuju nadutost i nagon za gasove, te umiruju želudac.

(Telegraf.rs / Moje zdravlje.net)

Tagovi: Hrana, Probava, Zdravlje