≫ 

Kako je nova generacija "milenijalsa" ubila majonez?

Neizbežne promene u navikama vezanim za ishranu dovele su mnoge proizvođače u nezgodan položaj zbog smanjene potražnje njihovih proizvoda

  • 14

Promene se dešavaju stalno, a sa modernim načinom ishrane koji baca u senku i nastarije porodične recepte jer sadrže “zabranjene” sastojke, počinjemo da izbegavamo neke namirnice koje smo u detinjstvu obožavali, kao što je majonez.

Odvratno, ali mega popularno: 10 najbizarnijih vrsta hrane koju teško da biste probali (FOTO)

Nove generacije znaju koje namirnice su štetne, visoko kalorične, loše po zdravlje pa ih izbegavaju. Jedna od njih je, kako pišu mnogi, i majonez. Sendi Hingston pokrenula je lavinu komentara kada je objavila svoj tekst u kome ukazuje koliko je majonez u krizi ovih dana.

Foto: Pixabay.com

- Postala sam svesna da stari recepti moje mame koje smo svi obožavali više nisu zanimljivi. Neka od njenih najlepših jela ostala bi netaknuta posle nekog piknika ili ručka. Salate na kojima sam ja odrasla mnogi danas ne žele da jedu.

Šok sam doživela kada sam otišla u prodavnicu i videla da u ponudi imaju 4 različite vrste senfa, 3 vrste kečapa od kojih je jedan od banana, 7 vrste salse, kimči, vasabi, ali nešto je falilo. Ključni sastojak mamine hrane za piknik - majonez! Dani majoneza su se samo završili meni ispred nosa.

Moja deca vole majonez. Njegova duga istorija vuče korene još iz 19. veka, a Atlantik je prešao 1838. godine. Tada se još uvek pravio ručno. 1912. godine nemački imigrant Ričard Helman počeo je sa prodajom majoneza u teglici koja je bila ukrašena sa tri plave trake i lepom slikom. Toliko je proširio proizvodnju da je započeo proizvodnju na veliko. Doputovao je u Evropu sa svojom ženom kako bi pregovarao o proširenju, a agent za putovanja ga je nagovarao da se nazad u Ameriku vrate novim sjajnim brodom koji se zvao Titanik. Oni su se ipak odlučili za skromnije putovanje i vratili se na svu sreću manjim brodom kući.

Foto: Pixabay.com

Više od 100 godina njegov majonez se i dalje prodaje. Jedno od objašnjenja njegove popularnosti je specifičan ukus koji je oplemenjivao druge namirnice koje nisu bile baš ukusne. Za nove generacije, majonez je strana namirnica koju oni ne vide kao svoje kulturno nasleđe. Radije biraju kefir ili ajvar nego li majonez.

Za lošu reputaciju majoneza krivi su i mnogi mediji koji su pisali o razlozima zašto treba mrzeti majonez. Mladima nije zanimljiva dosadna bela ili žuta hrana, oni traže izazove. Ova majofobija praćena je modernim trendoviam u ishrani, gde mladi ispiajju na litre jogurta i jedu sirovu ribu.

Nije majonez kriv za svoj uspeh. To što ga izdvaja od ostalih je njgov jedinstven ukus koji sve čini boljim. Majonez je svoju reputaciju gradio korak po korak. Da nije njega ne bi bilo mnogo popularnih soseva koji se služe u različitim restoranima. Samo zato što je nešto staro i belo ne znači da je zastarelo, objasnila je ona.

Foto: Pixabay.com

Stigao je i majonez za vegane 

Od senfa preko kečapa, vegani su mogli da uživaju u mnogo soseva koji su im ulepšavali obroke, ali je majonez zbog jaja bio strogo zabranjen. Sada je tome kraj jer je ovaj poznati proizvođač majoneza odlučio da napravi i verziju koju će vegani moći slobodno da jedu. Jaja su zamenili kukuruznim skrobom. Opet će svi zavoleti majonez.

(Telegraf.rs/news.com.au)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA