≫ 

Ove tri stvari su najveći neprijatelji svake auto gume

Sa toliko neprijatelja koji prete gumama, gotovo je nemoguće tačno predvideti njihov vek trajanja

  • 11
Guma, Automobil Foto: Pixabay.com

Postoje tri glavna neprijatelja automobilskih guma: fizički, spoljni i ljudski faktor, koji je ujedno i najčešći usled neznanja ili nemara.

Uobičajeni neprijatelji su i: pritisak naduvavanja, razni predmeti na putu, dubina šara pneumatika, vremenski uslovi, neodržavanje, nepravilno opterećenje, neprikladna brzina, itd.

Sa toliko neprijatelja koji prete gumama, gotovo je nemoguće tačno predvideti njihov vek trajanja. Ako se pravilno ne održavaju, gume će se brže trošiti i oštetiti, a možda će i postati nebezbedne za vožnju.

Fizički faktor

Ovde dodatna pojašnjenja nisu potrebna, s obzirom na to da se ova kategorija odnosi na sve vrste mehaničkih oštećenja.

Ljudski faktor

Neredovna kontrola istrošenosti i oštećenja pneumatika.

Neodržavanje ispravne vrednosti pritiska u pneumaticima: premalo naduvani ili prenaduvani pneumatici.

Ponovno naduvavanje pneumatika nakon vožnje sa praznim ili jako izduvanim pneumatikom.

Neredovna kontrola dubine gazećeg sloja.

Pneumatici nisu zamenjeni nakon dosezanja propisane minimalne dubine gazećeg sloja.

Korišćenje rezervnog točka različitih dimenzija pri brzinama većim od 50 km/h.

Zimske gume, točkovi, točak, šara, Foto: Pixabay

Neprimećivanje promena u dinamičkim performansama, kao što su: gubitak pritiska, buka ili vibracije.

Kombinovanje različitih vrsta pneumatika.

Pneumatik nije odmah pregledan nakon snažnog udarca.

Prilikom zamene pneumatika bez unutrašnje gume (tubeless) nije zamenjen ventil pneumatika.

Popravke pneumatika se obavljaju kod kuće umesto kod vulkanizera.

Privremena rešenja smatrate trajnim rešenjima.

Korišćenje pneumatika na oštećenim, iskrivljenim felnama.

Korišćenje točkova i felni neusklađenih dimenzija.

Pneumatici se ne balansiraju nakon postavljanja ili zamene.

Postavljanje pneumatika čija oznaka brzine i indeks opterećenja nisu najmanje jednaki ili veći od onih pneumatika koje je proizvođač fabrički postavio na vozilo.

Korišćenje letnjih pneumatika po hladnom, zimskom vremenu.

Nepravilno skladištenje i rotacija pneumatika.

Spoljni faktor

Ovde ubrajamo ekstremne temperature i vremenske uslove kao što su kiša, led i sneg. U njih se mogu uvrstiti i ulje i mast.

Video: Svet i Evropa su gladni automobilskih guma, a Japanci će ih hraniti iz Srbije

(Telegraf.rs/Michelin)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • sremac

    16. decembar 2019 | 11:01

    rupe na putu niste naveli

  • ssss

    16. decembar 2019 | 15:32

    Jedan jedini faktor je los put, sve ostalo je normalno. I kisa li led i snijeg...

  • Kvazi englez na srpskom

    16. decembar 2019 | 09:55

    Okretanje upravljaca dok vozilo stoji u mestu.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA