Ima li smisla kupovati polovnjak sa više od 200.000 pređenih kilometara?

Ako primetite plavi dim - ulje ne sagoreva i ukazuje na kvar motora, crna boja dima - ukazuje na problem sa sistemom za gorivo...

  • 43
Komandna tabla, lampice

Foto: Shutterstock

Finansijske mogućnosti svakog vozača imaju odlučujući uticaj na kupovinu tj. zamenu njegovog prevoznog sredstva. U slučaju kada neko nema mogućnost da kupi nov automobil, najčešće se odlučuje za kupovinu polovnog preko oglasa ili na nekom auto placu na kome je velika ponuda povoljnih automobila od kojih su mnogi prešli blizu ili više od 200.000 kilometara.

Kako pronaći pouzdan automobil sa velikom kilometražom?

 

Teško! Pronaći pouzdan automobil sa velikom pređenom kilometražom je nešto kod čega je potrebno sagledati i starost vozila:

  • Ako je automobil star više od 10 godina i prešao preko 200.000 kilometara sigurno je da ćete češće posećivati majstora zbog manjih ili većih popravki i menjanja njegovih potrošnih delova, što može biti veoma veliko finansijsko i psihičko opterećenje. Iako vam se na prvi pogled učini kao jeftina ponuda, prvo preračunajte koliko troškova možete da imate u narednom periodu. Sa ove tačke gledišta to verovatno nije dobra kupovina.
  •  

  • Danas je sve češći slučaj da i noviji automobili pređu veliki broj kilometara u kratkom vremenu (npr. za 3 godine). To ne znači da je kupovina takvog automobila pogrešna. U slučaju da je redovno održavan, postoji velika verovatnoća da će i dalje biti pouzdan. Imajte u vidu da kod takvog automobila morate češće da menjate motorno ulje.
  •  

 

automobili

Foto: Pixabay.com

Prodavci i njihovi trikovi

 

Da biste izbegli mnogobrojne prevare prilikom kupovine polovnog automobila - uvek budite oprezni. Verovanje na reč nema nikakvog smisla, zato je automobil pred kupovinom potrebno detaljno pregledati i ustanoviti njegove potencijalne greške i slabe tačke. Kako biste na vreme predvideli probleme i dodatne troškove, poželjno je da ga uvek pregleda profesionalac: automehaničar ili ovlašćeni servis, koji će vam upoređivanjem podataka sa zadnjeg servisa i trenutnog stanja kilometara reći da li je broj pređenih kilometara realan ili vraćen.

Trikovi kojima se služe prodavci su na primer prikrivanje stanja amortizera, kočnica i motora, vraćanje kilometraže kako na analognim tako na digitalnim brojačima kilometara, elektronsko lažiranje postojanja vazdušnih jastuka, izključivanje upaljenih lampica na instrument tabli, piše Silux.

Na šta morate da obratite pažnju kod kupovine polovnjaka sa velikom kilometražom

 

Ako se, bez obzira na gore navedene činjenice, ipak odlučite za kupovinu starijeg automobila sa velikom kilometražom, dobro pročitajte ovih nekoliko saveta za kupovinu, odnosno znakova koji će vam pomoći da nagovestite stvarno stanje automobila:

  • Nevažno da li ste iskusan ili neiskusan vozač, bitno je da pre kupovine polovnog automobila sa velikom kilometražom proverite kompresiju njegovog motora. Stručnjak može proveriti njegov celokupni rad i reći vam da li njegovi ventili, glava i dihtunzi obavljaju svoju funkciju. Mnogi savetuju da odaberete automobil sa dizel motorom, iako je njihovo održavanje malo skuplje od benzinskih. Dizel motori su pokazali veću pouzdanost kod prelaska velikih broja kilometara.
  •  

 

Dizelaši, automobil

Foto: Shutterstock

  • Kod pregleda motora veoma je važno proveriti i stanje motornog ulja. Njegova boja i viskozitet vam mogu mnogo reći o brizi prethodnog vlasnika. Takođe obratite pažnju na dim iz auspuha, koji je jedan od većih vizuelnih pokazatelja stanja motora. Ako primetite plavi dim, ulje ne sagoreva i ukazuje na kvar motora. Crna boja dima ukazuje na problem sa sistemom za gorivo i znak je da gorivo ne sagoreva kako treba. Ako je neispravan dihtung glave motora, rashladna tečnost se može pomešati sa motornim uljem i onda je dim bele boje. Vama je naravno u interesu da dim koji izlazi iz auspuha bude bezbojan jer vam on potvrđuje dobro održavanost automobila bez većih problema u njegovom radu.
  •  

  • Tokom pregleda automobila obavezno pogledajte istrošenost i starost guma, stanje limarije automobila (da li ima tragova rđe), stanje stakala na automobilu, ispravnost i očuvanost svetlosne grupe. Prilikom probne vožnje obavezno obratite pažnju na ponašanje automobila tokom vožnje na neravnom terenu, način i efikasnost kočenja i upravljivost vozila (vibriranje volana, podrhtavanje i čudni zvukovi trapa vozila).
  •  

  • Nekima je možda nebitna očuvanost enterijera automobila, ali ona može isto tako da vam kaže da li je vozilo bilo održavano ili ne. Ako su upravljač, papučice, dugmad, prekidači i ručica menjača izlizani, automobil je sigurno bio puno korišćen. Ako primetite da su neki delovi kao novi a drugi istrošeni, sigurno je prošli vlasnik pokušao da prikrije istrošenost vozila.
  •  

 

Prilikom kupovine, nemojte zanemariti ove savete, pošto vas u to može protivnom dosta koštati (novi amortizeri, kočnice, gume, rad na limariji, itd).

Video: Prva Auto-moto berza polovnih vozila na Novosadskom sajmu

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Danijel

    11. avgust 2020 | 11:55

    Ima li smisla raditi cijelih mjesec dana za platu od 200€?

  • Strale

    10. avgust 2020 | 19:05

    Vracene kilometraze i laganje samog sebe. Pa svaki polovnjak, preko 10 godina sto ima, uvezen ima sigurno preko 250 000km minimalno. To sto je kod nas svaki bilo da je 18 godina star auto ili 8, imaju po 150 000, klasicna laz.

  • Giks

    10. avgust 2020 | 18:27

    Ja sam kupio pežo 206 1.1 2000.g sa 196000. Sada na satu ima 304000. Ulje i filtere menjam u servisu na 10.000 pređenih kilometara i sve što se tiče ostalog održavanja. Auto ne troši ulje, ne kvari se i nemam nikakvih problema.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA