≫ 

Da li treba da vas brine ako vaš novi tek kupljeni polovnjak nema servisnu knjižicu?

Kupili ste polovni "odličan, malo preš'o..." automobil novijeg datuma proizvodnje i ubeđeni ste da vas je prodavac uskratio za dokumet o njegovoj servisnoj istoriji...

  • 4
Mehaničar majstor kola, sistem filtera za vazuh, održavanje automobila

Foto: Shutterstock

Kupili ste polovnjak novijeg datuma, star samo godinu ili dve dana i posle nekog vremena ste primetili da, među papirima koje ste uz njega dobili, nema standardne "papirne" servisne knjižice.

Naravno, svesni ste da je automobil novijeg datuma, da se pri svakom servisu radi elektronska dijagnostika. Svi ovašćeni servisi imaju pristup bazi podataka proizvođača putem koje se prati stanje automobila i u koju se dodaju novi podaci posle svakog obavljenog servisa.

Ovde se, međutim, postavlja pitanje šta se dešava ako budete prinuđeni da auto odvezete na servis kod servisera koji "nije u sistemu", na nemate klasičnu servisnu knjižicu iz koje majstor može da sazna istoriju vašeg automobila. Osim toga, pitanje je i da li ovakve situacije dovode "nezavisne" servisere u nezavidan položaj i onemogućavaju ih da obave neku popravku.

Devojka, Majstor, Auto, Auto mehaničar

Foto: Pixabay

Onlajn istorija

 

Većina proizvođača više ne daje kupcima fizičku servisnu knjižicu uz kupljeni automobil. Kompletna servisna istorija automobila čuva se u onlajn bazi, kao i podaci o garantnom roku i svim intervencijama tokom njega.

Većina servisa i servisera osposobljenih za servisiranje određene modela određenog proizvođača trebalo bi da imaja pristup bazi podataka tog proizvođača, ukoliko poseduju licencu proizvođača za servisiranje njihovih modela.

Moguće je, međutim, da u ovšćenom servisu imaju detaljniji pregled informacija o konkretnom automobilu, nego što bi to "nezavisni" serviser mogao da ima. Ovšćeni serviser bi prilikom svake posete trebalo, na zahtev, da vam iz baze odštampa servisnu istoriju vašeg vozila.

Traže se automehaničari i autolimari

Foto: Profimedia

Odštampana istorija

 

Iz ovoga se može zaključiti da izostanak "papirne" servisne knjižice kod savremenih automobila nije nedostatak, budući da i oni vozači koji vole da imaju sve na papiru, do tih prapira mogu da dođu prilikom svake poste servisu.

Ukoliko znate da će se možda naći u situaciji u koji ćete morati da postite "neovlašćenog servisera", možda bi dobro bilo da taj odštampani dokument imate sa sobom.

To može dobro da vam dođe i prilikom prodaje automobila, pa nije loše odštampati kompletnu servisnu istoriju prilikom poslednjeg servisiranja pre same prodaje, kako biste je pokazali zainteresovanim kupcima. Takođe, dobro je sačuvati i račune, kojima će to dodatno potkrepiti sve servisne intervencije.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Tony

    5. decembar 2020 | 12:48

    Samo da znate šverceri falsifikuju i servisne knjižice,tako da ne verujete mnogo

  • M.m

    5. decembar 2020 | 20:52

    Ma nema frke 10e i ispise se kompletna servisna,srbija je to

  • Dex

    5. decembar 2020 | 00:37

    Bez citanja teksta, treba.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA