Kako da proverite da li će vaš auto zbog izduvnih gasova pasti na tehničkom pregledu?

Mnogi vozači se ovih dana pitaju gde i kako mogu sada da provere da li će njihov auto, zbog merenja izduvnih gasova, uspeti da prođe tehnički pregled...

  • 18

Približava se jul - a tada će na tehničkom da "padne" svaki auto koji ne prođe ispitivanje izduvnih gasova.

Zato vi želite da proverite izduvne gasove pre jula, kako biste imali vremena da pre tehničkog pregleda sredite auto ukoliko izduvni gasovi nisu u redu. Ili možda kupujete auto, pa želite da ga proverite.

Stoga se mnogi vozači pitaju gde i kako mogu sada da provere hoće li auto proći tehnički pregled kada su u pitanju izduvni gasovi, pišu Polovni automobili.

Naglašavamo da nas sada interesuje samo ispitivanje gasova, a ne i to da li su skinuti DPF filter ili katalizator.

Proverite izduvne gasove na tehničkom pregledu!

Tehnički pregledi već sada proveravaju izduvne gasove, ali ne "obaraju" ukoliko auto zagađuje više nego što je dozvoljeno. Dakle, zašto vozač ne bi otišao na tehnički pregled i obavio proveru? Zato što postoji jedan "problemčić".

Ne možete da dođete na tehnički pregled i da tražite samo ispitivanje izduvnih gasova. Jedina opcija je da prođete kompletan tehnički pregled i da platite punu cenu.

A mnogima 4.000 - 5.000 dinara nije malo, naročito u situaciji kada su se već finansijski "rastegli" za kupovinu automobila, plus porez na prenos, nova dokumenta, overa ugovora, a nakon kupovine je pametno uraditi mali i veliki servis, koliko god nas prodavac uveravao da su oba servisa "baš nedavno" urađena...

Mogu li na nekom drugom mestu da se provere izduvni gasovi?

Krenuli smo redom. Zvali smo sve koji imaju bilo kakve veze sa automobilima. Ispostavilo se da izduvne gasove možemo da proverimo samo na tehničkom pregledu.

Podsećamo da to podrazumeva da se tu obavlja kompletan tehnički pregled i da se plaća puna cena.

Auspuh katalizator lonac automobil Foto: Pixabay

Nismo uspeli da nađemo nijedan servis, ovlašćeni ili neovlašćeni, kao nijednu drugu opciju gde bi običan čovek, potencijalni kupac u ovom slučaju, mogao da doveze automobil na proveru izduvnih gasova i da pritom dobije bilo kakvu potvrdu da će proći ispitivanje gasova na tehničkom pregledu.

Da li su tehnički pregledi u obavezi da pismeno obaveste vlasnika ukoliko izduvni gasovi nisu u skladu sa propisanim normama?

Nažalost, od MUP-a nismo dobili nikakav odgovor na ovo pitanje. Međutim, AMSS nam je odgovorio da tehnički pregledi nisu u obavezi da daju bilo kakav pisani izveštaj vlasnicima ukoliko postoji problem sa izduvnim gasovima ili skinutim katalizatorom ili DPF filterom, već samo usmeno da ih obaveste.

U svakom slučaju, kada ste na tehničkom pregledu, čak i ako vam kontrolor ništa ne kaže, pitajte za izduvne gasove.

Čemu panika - do jula ima još skoro pet meseci...

Verovatno ste u medijima videli "najave " da preko milion vozila od jula ove godine neće moći da prođe tehnički pregled.

Stoga smo dugo pokušavali da dođemo do preciznijih i konkretnijih podataka. Nažalost, nismo uspeli da dođemo do njih, ali ni da nađemo originalni izvor ove informacije.

Kontaktirali smo AMSS i zamolili za podatke sa njihovih tehničkih pregleda. Odgovorili su nam da za sada ne postoji centralizovan sistem koji bi prikupio ovakve podatke.

Pitali smo i MUP da li prikuplja informacije o vozilima kod kojih je na tehničkom pregledu zabeležena veća emisija štetnih izduvnih gasova od propisane. Nažalost, od decembra 2019. odgovor nismo dobili.

auspuh, dim, izduvni gasovi Foto: Unsplash

Šta ako ne prođem ispitivanje gasova kada stigne jul?

Recimo da se na tehničkom pregledu utvrdi da vaš auto izbacuje više štetnih gasova nego što je dozvoljeno.

Tada će vam radnik (kontrolor) na tehničkom pregledu možda reći u čemu je problem, ali najverovatnije neće, pošto ni on neće znati zbog čega su izduvni gasovi "probili " granicu.

Na primer, možda otkrije da je skinut katalizator ili DPF filter; ili da im je izvađeno saće a kućište vraćeno na mesto kako vizuelno ne bi moglo da se otkrije… Uglavnom, ostaje vam da idete u servis i da rešavate problem kako znate i umete.

Nakon što saznate da ste pali na tehničkom, imate tri radna dana da sredite problem. Deluje kao dovoljno vremena, ali treba imati u vidu da treba zakazati termin u servisu, a znamo da u servisu nije baš lako zakazati termin danas za sutra, naročito kod onih "popularnijih".

I sama popravka može da potraje dugo. Možda pomogne prosta zamena svećica i kablova, a možda bezuspešno potroše dva dana tražeći uzrok lošeg sagorevanja…

Uglavnom, ukoliko uspete da sredite problem u roku od tri dana, vraćate se na tehnički, gde ponovo proveravaju samo izduvne gasove.

Prođete li ispitivanje gasova, prošli ste i tehnički i možete da registrujete auto. Ukoliko ne prođete, ostaje vam da odlučite šta dalje sa autom.

(Telegraf.rs/Polovniautomobili.com)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • R9

    28. januar 2021 | 14:23

    Sve je to lepo i jesam za ekologiju. Ali bre sto ste krenuli od sirotinje? Sto niste prvo resili problem u TENT-u, presli na gas umesto sto lozite ono djubre. Pa ove kineze u Boru i Smederevu da naterate da ugrade filtere. Pa da napravite fabrike otpadnih voda i recimo metro u Beogradu. Jer mi smo sve to kroz poreze, akcize i ostalo vec platili. E i kad to sve napravite, onda mozemo preci i na izduvne gasove automobila... A inace, bar zbog ove trenutne nemastine, mogli bi da odlozite ovo. Bar dok se ne vratimo na staro. Ovako jedva trenutno nakrpim za racune.

  • Milos

    28. januar 2021 | 09:38

    Sramota, pljacka, bezobrazluk, nadmenost..... Tehnicki skup kao da dovozis avion a ne auto..nameti,nameti,nameti

  • GT

    28. januar 2021 | 12:40

    Prosečna starost vozila 17god. Beograd 13,5 godina. Od jula, očekujte 30-50% vozila neće moći da se registruje ako se ovo bude primenjivalo (fabričke karakteristike vozila iz godine proizvodnje). Ostalima koji prodju tehnicki uvesti porez na luksuz (ne samo jači motori debilno kao sada) već svi da plate 1.000€ dodatno za luksuz, posto jel te vozilo je luksuz i treba samo političari da se voze! Ostali sikter!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA