Vreme čitanja: oko 1 min.

Ove stvari o redovnom održavanju automobila bi svaki vozač obavezno trebalo da zna

Vreme čitanja: oko 1 min.

Servisni intervali se razlikuju od proizvođača do proizvođača i od modela do modela...

  • 31
Dizel motor, automehaničar, popravka motora Foto: Shutterstock

Broj vozača koji nisu baš sasvim sigurni kada treba da servisiraju svoj automobil, da zamene potrošne delove i tečnosti u motoru - nije mali.

Servisni intervali se razlikuju od proizvođača do proizvođača i od modela do modela. Ipak, ako bismo mogli da za to damo neke generalne smerince, one bi izgledale ovako:

Ulje u motoru bi trebalo menjati između 10.000 i 30.000 pređenih kilometara. Ipak, za konkretnu kilometražu treba poslušati preporuke proizvođača. Zajedno sa ulje preporučljivo promeniti i filter za ulje.

* Filter vazduha bi trebalo menjati na svakih 15.000 kilometara, filter goriva treba zameniti između 40.000 i 80.000 kod benzinaca, a kod dizelaša između 30.000 i 60.000 pređenih kilometara.

* Preporuka je da se amortizeri menjaju na svakih 20.000 pređenih kilometara, a majstor bi tada trebalo da vas posavetuje kada je vreme za njihovu zamenu.

* Kočnice treba pregledati bar jednom godišnje.

* Zupčasti kaiš se menja između 60.000 i 90.000 pređenih kilometara ili na svakih pet godina.

* Katalizatori prestaju da budu efikasni negde oko 80.000 pređenih kilometara.

* Rashladna tečnost može da traje otprilike do 160.000 kilometara, ali je i u ovom slučaju važno poslušati savet proizvođača, naročito ako ne prelazite velike kilometraže.

U svakom slučaju, prilikom odražvanja vozila važno je da pratite konkretne preporuke proizvođača za vaš model automobila tako da auto delovi budu adekvatni, pošto su intervali promena samo u njima precizno definisani.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Duble

    12. mart 2021 | 19:02

    Imao sam auto sa oko 350.000 km, katalizator je bio kao nov...

  • dago 1

    13. mart 2021 | 00:01

    Katalzator na 80 000 km???? Filer vazduha na 15 000 ???? Pa onda bi i nove gume trebali dva puta godisnje.

  • cigo

    12. mart 2021 | 16:03

    staro gvozdje akumulatori kupujemo

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA