• 55

Pogledajte 20 najružnijih automobila koji su ikada proizvedeni

Šta li su njihovi dizajneri mislili?

  • 55

Lepota leži u oku posmatrača, ali ovi modeli su bili toliko ružni, ili drugačiji, da mnogi jednostavno nisu mogli da ih gledaju.

U svetu automobila postoje određena pravila kada je izgled u pitanju, ali čini se da su tvorci ovih modela odlučili da ih ignorišu, i za to su platili visoku cenu.

Pogledajte 20 najružnijih automobila svih vremena:

1. Pontiac Aztec

Pontiac Aztech

Foto: Promo

Ovaj model predstavljen je 2000. godine, i izgledao je kao dobra ideja - barem na papiru.

Pontiac je jedva čekao da predstavi svoj moderan automobil kupcima u nadi da će uspeti da poboljša lošu prodaju.

U pitanju je bio racionalan plan, ako izuzmemo jedan detalj.

Pontiacovi dizajneri su na kraju nekako uspeli da proizvedu najružniji automobil koji je ikada napravljen.

Čak i sa distancom od 17 godina, dizajn ovog modela i dalje nema nikakvog smisla.

2. Volvo 240

Volvo 240

Foto: Promo

Dizajn ovog modela oduvek je bio kontroverzna tema. Bez obzira na to koji model izaberete, u osnovi ste dobijali kutiju sa četiri točka i motorom napred.

Čak i sa motorom sa turbopunjačem, Volvo 240 nije smatran brzim automobilom jer je izgledao toliko dosadno.

Sa druge strane, oblik kutije je bio veoma praktičan i pouzdan, što je Volvou donelo reputaciju kakvu ima i dan danas.

3. Isuzu VehiCross

Automobili Isuzu VehiCross

Foto: Wikipedia/Johnnyapollo

Iza ovog čudnog imena krije se još čudnije vozilo koje je prodavano samo kao verzija sa troje vrata, 3.5-litarskim V6 motorom i automatskim menjačem.

Isuzu je dizjanirao ovaj model sa idejom da predstavlja futurističko vozilo za vožnju van puta i zato mu je dao najbolju tehnologiju i komponente.

Ali tržište nije reagovalo onako kako je kompanija zamislila kada ga je predstavila 1997. godine.

4. Nissan Juke

Automobili, Nissan Juke

Foto: Wikipedia/Vauxford

Iako je ovaj model stvorio popularnost među mlađim generacijama, Juke i dalje krasi kontroverzan dizajn.

Neki novinari ga čak zovu "gomila istopljene plastike" jer izgleda kao zgnječena gumena lopta sa četiri točka i četvero vrata.

5. Volkswagen Type 181 “Thing”

Automobili Volkswagen Type 181 “Thing”

Foto: Wikipedia/Sven Storbeck

Ovaj model baziran je na čuvenoj Bubi i bio je savršen izbor za sve koji su planirali da ga koriste na plaži.

Međutim, kockasti dizajn i čudan izgled doneli su mu nadimak "Stvar".

Neki čak tvrde da je bio toliko ružan da nije zasluživao pravo ime.

6. Wartburg 353

Automobili Wartburg 353

Foto: Wikipedia/High Contrast

Wartburg je bio porodični automobil koji je tokom svoje istorije prošao nekoliko verzija i modela, ali je najčešći bio 353.

Proizvodnja je počela 1966. godine, a završena 1991.

Zbog svog eksterijera i enterijera, Wartburg je bio deo mnogih viceva na tržištima razvijenih zemalja.

Međutim, za milione kupaca u komunističkim zemljama njegova cena je bila više nego privlačna, iako sam dizajn to nije bio.

7. Citroen 2CV

Automobil Citroen 2CV

Foto: Wikimedia/Michael Tettinger, Solingen

Uprkos tome što je ovo bio najprodavaniji auto u Evropi, i dalje je izgledao ružno.

Ideja iza Citroena 2CV je bila predstavljanje najjeftinijeg mogućeg porodičnog auta koji i dalje ima određeni nivo komfora, mesta za 4 putnika i njihov prtljag.

Zbog toga što je bio osmišljen kao jeftin auto, Citroen je očigledno zaboravio da ipak investira nešto novca u njegov dizajn i razvoj.

8. Nissan S-Cargo

Nissan S-Cargo, automobili

Foto: Wikipedia/Tennen-Gas

Iako ga često nazivaju "najružnijim automobilom koji je ikada porizveden", S-Cargo ima kultni status, ne samo u Japanu, već i širom sveta.

Predstavljen kao dostavno vozilo 1989. godine, S-Cargo je imao skroman motor i dimenzije, ali veliku funkcionalnost i praktičnost.

Ipak, prodato je samo 8.000 primeraka.

9. Mitsuoka Orochi

Mitsuoka Orochi

Foto: Promo

Jedna od najružnijih superauotmobila na svetu dolazi iz Japana.

Kompanija Mitsuoka je poznata po tome što je pravila svoje verzije već postojećih modela, ali je 2006. godine odlučila da na tržište izađe sa sopstvenim modelom nazvanim po mitskom japanskom zmaju sa osam glava.

Orochi je bio baziran na Honda NSX platformi, a pogonio ju je Toyotin 3.3 litarski V6 motor sa 240 konjskih snaga.

10. Renault Avantime

Automobili Renault Avantime

Foto: Wikipedia/Vauxford

Avantim je bio odgovor na pitanje koje niko nije postavio i dočekan je sa pomešanim reakcijama.

U pitanju je bio inženjerski uspeh, ali i prilično skup automobil koji je dolazio samo sa najmoćnijim motorima i visokim nivoom standardne opreme.

Renault je prestao da ga proizvodi nakon 2 godine i 8.000 proizvedenih primeraka.

11. Reliant Robin

Automobili , Reliant Robin

Foto: Wikipedia/Charles01

Kada je ovaj model predstavljen 1973. godine, bio je težak samo 500 kilograma i imao je motor sa 50 konjskih snaga.

Ipak, bio je iznenađujuće agilan i trošio je malo goriva.

Takođe, imao je 3 točka, i vveoma ružan izgled.

Zbog tri točka umeo je da se prevrne ako vozač prebrzo uđe u krivinu, tako da nije bio samo ružan, već je predstavljao i opasnost na putu.

12. Covini CW6

Covini CW6, automobili

Foto: Wikipedia/Buch-t

Problematični dizajn ovog italijanskog sportskog automobila vidljiv je na prvi pogled.

Prednji točkovi služe za skretanje, dok su zadnji zaduženi da primaju snagu motora.

Projekat je započet od strane mladih italijanskih inženjera 70-ih godina, ali manjak interesovanja i mušterija pokazao se kobnim za CW6.

13. AMC Pacer

AMC Pacer, automobili

Foto: Wikipedia/CZmarlin

Pacer je auto koji ljudi podjednako vole i mrze, ali jedno je sigurno - u pitanju je legendaran model.

Pacer je zamišljen kao veći i napredniji kompakt automobil, ali ispalo je da je bio manje kompaktan od konkurencije i prepun mana.

14. Nissan Cube

Nissan Cube, automobili

Foto: Wikipedia

Nissan Cube je jedan od mnogih Kei automobila specifičnih za Japan. U pitanju su mali kompakti savršeni za vožnju po uskim ulicama Tokija.

A jedan od najružnijih je Nissan Cube, koji je takođe prodavan i u Evropi i Americi.

Pogoni ga 1.4 ili 1.5-litarski motor, a odlikuje asimetričan dizajn koji se očigledno nije svideo nikome drugom sem Japancima.

15. Fiat Multipla

Fiat Multipla, automobili

Foto: Wikipedia

Uprkos tome što je u pitanju veoma pregledan i koristan auto, to ne može da sakrije njegov izgled.

Fiat je bio poznat po tome što je pravio neke od najlepših automobila na svetu, ali ono što se desilo sa Multiplom i dalje je misterija.

16. Marcos Mantis

Marcos je mala kompanija u Velikoj Britaniji posvećena proizvodnji sportskih automobila uz pomoć tuđih komponenti.

A 1968. godine su odlučili da prošire svoju ponudu luskuznim GT modelom sa telom od pleksiglasa, 2.5-litarskim rednim motorom i luskuznijim enterijerom.

Ideja je bila odlična, čak je i ime bio kul, ali je dizajn bio očajan.

17. Acura ZDX

Acura ZDX, automobili

Foto: Wikipedia

Hondina divizija koja proizvodi luksuzne, kvalitetne i moćne automobile očigledno ume da s vremena na vreme pogreši.

Acura ZDX proizvodila se svega tri godine i bila je pokušaj da se kupcima predstavi vozilo koje bi bilo kombinacija sedana i crossovera.

A ono što su dobili definitivno nije bilo to.

Uprkos pristojnoj snazi i pristojnom enterijeru, kupcima se ZDX jednostavno nije svideo.

18. Ssang Yong Actyon

Ssang Yong Actyon, automobili

Foto: Wikipedia

Proizvođač iz Južne Koreje nije poznat po lepim automobilima, a možda najmanje lep je Actyon, SUV sa iznenađujuće ružnim izgledom.

Kada pogledate kako izgleda, verovatno se pitate šta su dizajneri želeli da postignu.

19. AMC Gremlin

AMC Gremlin, automobili

Foto: Wikipedia

Predstavljen 1970. godine, Gremlin je izgledao kao šala za 1. april.

Konkurencija mu se smejala zbog dimenzija, smešnog zadnjeg dela i minijaturnih motora. Međutim, na kraju dana AMC je ostao jedini koji se smejao - na putu do banke.

Gremlin je ostvario impresivnu prodaju.

20. Suzuki XC90

Suzuki XC90, automobili

Foto: Wikipedia

Kako vam se čini SUV sa dva sedišta, kompaktnim dimenzijama i krovom koji se skida?

Onda je Suzuki XC90 pravo rešenje za vas.

Ali ovakvih kupaca nije bilo mnogo, i prodato je samo 7.000 primeraka.

VIDEO: Jugića je nasledio od pokojnog oca, nabudžio ga i sad Nikola "gazi" do šampiona Srbije

(Telegraf.rs)

Komentari

  • 1111

    Avantime ima karakter i auto za kojim odlepish ili ti se ne svidja uopshte. Nema izmedju. Shto se tiche voznih karakteristika je sami vrh. 230 konja. V6 motor. Snaga bez kraja u bilo kom segmentu i broju obrtaja. Udobnost na pretek. Nikad nije dosadno dok vozish. Utisak kao u svemirski brod. Potroshnja zavisi od toga koliko ti je noga teshka . Od 7.0 l do 13. Porodichni auto. velika vrata a deca ne mogu da ispadnu. Na pritisak jednog dugmeta otvara i krov i sve prozore. Opet bih ga kupio. Ima i varijante sa 2.2 l disel motorom 150 konja.. Po meni multipla je naj ruznije vozilo ikad napravljeno. Ne znam nishta o njemu. Oni koji ga imaju kazu da je kao javna kuca. Kad ulazish krijesh se da te niko ne vidi a kad izlazish hodash podignute glave i sav ponosan.

  • Igz

    Po meni 3 i 9 nisu ruzni.

  • Milojko

    A da li se neko seća alfa romea arna... Bila je kooperacija Alfe i Nisana... pola alfa, pola nisan... Prodali šest komada...

Preporuka sa Weba

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima