Evo kako se koristi komplet za popravku probušene gume sa kojim dolazi sve više i više automobila

Mnogi novi automobili više ne dolaze sa rezervnom gumom

  • 2
bušna guma, probušena, menjanje točka, točak Foto: Shutterstock

Sve više i više novih autombila u gepeku nema rezervnu gumu, već poseban komplet za reparaciju postojeće gume u slučju da se ona probuši.

Komplet je dizajniran tako da se lako koristi i da vozač problem može da reši znatno brže nego da menja gumu.

U teoriji, što vozač manje vremena provede sa strane puta, to je bezbedniji.

Sa druge strane, ovaj komplet je za mnoge vozače i dalje misterija.

Zato ćemo probati da vam u kratkim crtama objasnimo kako se on koristi.

Kako prepoznati probušenu gumu

Guma, bušenje gume, ekser u gumi, probušena, bušna guma Foto: Flickr/James Fee

Većina novih automobila poseduje sistem koji upozorava na nizak pritisak u gumama.

Ako se na instrument tabli pojavi lampica upozorenja, najbolje bi bilo da zaustavite auto na bezbednom mestu i proverite da li je guma probušena.

U slučau da vaš automobil ne poseduje ovakav sistem, neki od znakova probušene gume uključuju vibracije i drmusanje preko cele površine volana.

Ako vam je guma zaista probušena, pokušajte da pronađete uzrok.

U slučaju da se u gumi nalazi oštar predmet, ostavite ga - uklanjanjem eksera ili drugih oštrih stvari iz gume možete da povećate rupu.

Ako je rupa veća od 4 milimetra u prečniku, onda komplet ne može puno toga da učini i najbolje je da pozovete stručnu pomoć.

Kako se koristi komplet za reparaciju gume

Šrafciger, bušenje guma, izbušena guma Foto: Wikipedia/Profimedia

Iz paketa, koji se najčešće nalazi u gepeku na mestu gde biste očekivali da je rezervna guma, izvadite bočicu sa sredstvom za zaptivanje i kompresor.

Sredstvo za zaptivanje će zatvoriti rupu na gumu, a kompresor će je ponovo naduvati.

U pakovanju bi takođe trebalo da se nalaze nalepnice koje se postavljaju na gumu i na neko vidljivo mesto u kabini kao podsetnik da je guma bila probušena i da vozač ne bi trebalo da premašuje maksimalnu dozvoljenu brzinu zbog svoje, i bezbednosti drugih u saobraćaju.

Sledeći korak jeste uklanjanja čepa sa gume i postavljanje kompresora na ventil gume. Potom na njega povežite bočicu sa smesom za zaptivanje i potom kompresor povežite na najbližu 12v utičnicu - možete da koristite i onu u automobilu.

Uključite motor auta i kompresor. Nakon 10 do 15 minuta guma bi trebalo da bude napumpana.

Nakon ovog vremena uklonite kompresor i zamenite poklopac ventila.

Nakon ovoga, trebalo bi da zamenite i pribor za reparaciju gume.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • ns

    14. oktobar 2019 | 11:59

    glupost....

  • Seven

    14. oktobar 2019 | 18:12

    Neki dan sam probušio gumu na svom automobilu,Ispustila je skroz za 100m udaljenosti,Tada sam se prvi put sreo sa ovim setom Procitam uputstvo baš kao što je u ovom textu napisano.Odradim sve kako treba,ali guma.pušta i dalje,,Posle dosta muke,dođe sin sa svojim autom donese mi rezervnu gumu,tj.zimsku sa felnom .,dizalicu,ključ ,i zamenim redovno točak.odem sutra kod vulkanizera,kaže to uopšte nije pena za reparaciju gume u setu već neki silikon koji ti uvale dok je auto na carini.Nisi ti jedini,dolaze ljudi stalno.Kasnije tu originalnu penu prodaju po pristojnoj ceni.Kaže majstor iscuri umaže.mi čitavu mašinu,uopste se ne stvrdnjava,pakovanje originalno izgleda ali unutra je silikon za poliranje guma svetlo krem boje..Obratite pažnju!,Inače kada jednom ubrizgate tu origialnu tečnost gumu možete baciti nije za krpjenje.Gde je dobri stari rezervni točak pa makar bio i onaj tanki.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA