≫ 

W12 od 650 konja i ostali jedinstveni Golfovi koji godinama ne prestaju da privlače pažnju

Posle legendarne "bube" VW Golf je drugi model iz Volfsburga sa najdužom istorijom iza sebe. Tokom više od četiri i po decenije trajanja imao je brojne modifikovane i specijalne verzije, a ovi modeli su privlačili najviše pažnje

  • 15
VW Golf GTI W12-650 Foto: Volkswagen Promo

Golf, najdugovečniji Volkswagenov model posle legendarne "bube", napunio je 46 godina, a tokom svoje gotovo poluvekovne istorije inženjeri, planeri, stručnjaci za marketing nemačke kompanije konstantno su morali da budu kreativni, kako bi ovaj model održali u životu.

U brojnim verzijama koje je Golf doživeo bilo je onih o čijim performansama se i dalje priča. Našlo se ti i nekoliko neobičnih rešenja koja su odudarala od uobičajenog koncepta "utemeljivača" srednje klase.

VW Golf GTI 16V (1986)

Kada se tokom 1975. godine prvi put pojavio, Golf GTI je izazvao pravu senzaciju koja je evropsku konkurenciju navela na proizvodnju sve snažnijih heč bek modela.

Volkswagen Golf GTI mk II Foto: Wikipedia

Ovaj Golf je značio prekretnicu i za Volkswagen i za celu auto industriju, a vozače je oduševljavao zbog spoja snage, praktičnosti, živahne karoserije i male težine. Ipak, Golf 2 GTI je kritikovan zbog gubitka eksplozivnosti usled povećanja težine karoserije.

U Golfu su dobro proučili ove kritike i na njih odgovorili modelom GTI iz 1986. godine koji je, za razliku od kritikovanog prethodnika, imao 16 umesto 8 ventila, a povećanju eksplozivnosti doprinelo je i povećanje konjskih snaga sa 111 na 138, što je ovaj model GTI-a pretvorilo u jedan od najsnažnijih i najzabavnijih Golfova za vožnju.

VW Golf Rallye G60 (1989)

Golf "dvojka" je imao nekoliko specijalnih izdanja, a G60 je svakako jedan od njih. Model čije su specifičnosti, poput pravougaonih farova, branika agresivnijeg dizajna, blatobrana oko točkova... definisale drugačiji spoljašnji izgled prepoznatljivog automobila, upotpunjen je Volkswagenovim G-Lader turbo punjačem koji je motoru obezbedio dodatnu snagu.

Iako je osnaženi motor isporučivao 159 konjskih snaga i imao obrtni momenat od 225Nm, ipak nije dugo opstao u proizvodnji, budući da nije imao onaj nivo pouzdanosti koji se od Volkswagena očekuje kada je reč o učestalosti servisnog održavanja, koji je nemački proizviđač želeo da održi.

Golf Foto: Wikimedia/Hubert Berberich

VW Golf Country (1990)

Krajem 80-ih godina prošlog veka, dok buduća epidemija "krosover" modela još nije bila na vidiku, Volkswagen je "dvojci" dao izdignutu karoseriju, pogon na sva četiri točka i rezervnu gumu postavljenu sa zadnje strane automobila. I tako je nastao - Golf Country.

Iako je pre izgledao kao pokušaj nekog auto entuzijaste da u svojoj garaži napravi adaptaciju Golfa nego kao model izašao sa fabričke trake, ipak, ideja ostvarena kod preteče budućeg "krosover" koncepta kasnije je iskorišćena je i za modifikaciju Audijevog modela A6, što je potom dovelo do stvaranja uspešne serije Audi Allroad Quattro.

VW Golf Harlequin (1996)

Platforma Golf 3, i onako ne preterano omiljena među Golf entuzijastima, imala je specijalno izdanje koje spada među najčudnije, a ujedno i najmanje prodavane u Golfovoj istoriji.

Serija Golf Harlequin, sa šarenom karoserijom vodi poreklo od prethodnog koncepta preuzetog sa "bube", kod koje je različita boja pojedinih delova karoserije automobila trebalo da potcrta njihovu međusobnu zamenljivost. "Arlekin" je, međutim, ostao na samo 3.000 hiljade proizvedenih primeraka.

VW Golf R32 (2004)

Konstrukcija ovog modela primer je šta može da se dogodi kada se inženjeri zanesu, a izostane kontrola njihovih zamisli od strane drugih sektora uključenih u realizaciju izrade modela. Ideja je bila da se osmisli perfektan Golf i inženjeri nisu mnogo marili za to da tržište još uvek nije previše verovalo novom tipu primenjene transmisije.

Rezultat toga bio je gotovo trkački model R32, opremljen motorim zapremine 3,2 litra i sa VR6 motorom sa 237 konjskih snaga i DSG menjačem, koji je uprkos snazi, dobrom izgledu i performansama, izazvao pažnju tek malog broja kupaca spremnih da skupo plate za ovakvu rasnu sportsku mašinu.

VW Golf GTI W12-650 (2007)

Iako pre deluje kao koncept vozilo, ovaj model koji je u sebi sabrao različita rešenja sportskih automobila drugih proizvođača, proizveden je za samo osam nedelja u fabričkim pogonima Volkswagena i uspešno testiran. Tim inženjera sa ambicijama da konstruišu "formulu na drumu" poslužio se Bentleyevim W12 motorom od 6 litara sa duplom turbinom, smeštenim u kabini, umesto izvađenih zadnjih sedišta iz modela Golf GTI.

Inženjeri su pozajmili prednje kočnice od Audija RS4, a zadnje vešanje i zadnje kočnice od modela Lamborghinija Gallardo. Menjač je preuzet sa Volkswagenove luksuzne limuzine Phaeton. Kada je kompletiran, W12-650 je na točkove isporučivao 650 konjskih snaga i obrtni momenat od 880Nm. Time je postao najjači ikada proizvedeni Golf, sa maksimalnom brziom od 325 km/h.

VW Golf GTI Rabbit Edition (2019)

Na američkom tlu, Golf je decenijama bio poznat pod nazivom "The Rabbit" (zec). Kada je Volkswagen odlučio da svom kultnom modelu i na američkom tržištu da naziv Golf, ipak se opredelio da zadrži dotadašnji amblem kojim je ovaj model obeležavan.

"Zeka" je ipak ostao rezervisano samo za ograničenu seriju od svega 3.000 vozila. Ti automobili se prodaju sa specijalnim paketom opreme u koji spadaju i patosnice da motivom zeca, koji se nalazi i na presvlakama sedišta. I pored toga što "The Rabbit" ima zadnji spojler i aluminijumske felne na točkovima do 18 inča kao i led svetla, najveći značaj za Golf entuzijaste ipak ima bedž "zeke" koji krasi prednju masku automobila.

Video: Auto pokojne tašte restaurirao 3 godine kako bi iznenadio suprugu za godišnjicu braka

(Telegraf.rs/T.T./M.J.)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Trn

    4. februar 2020 | 19:49

    Nikad nikakav auto...dok je golf gti imao 138 konja početkom devedesetih, japanci su pravili biturbo automobile preko 250 konja. Samo srpski gedža nikad nije ni čuo za hondu nsx ili nisan gtr, tojotu supru itd...

  • Zoki

    4. februar 2020 | 19:12

    I da je sa 1500 ks golf ostaje Golf....!!!!

  • VW obozavalac

    4. februar 2020 | 19:25

    Vozim mercedesa E class ima 200ks, ali golf je golf ako je gti jos ili neki jaci takvi automobili imaju dusu i zanimljivi su za voznju.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA