≫ 

Pad cena polovnih automobila u Srbiji: Treba li sad kupiti auto ili sačekati kraj vanrednog stanja

Poslednjih desetak dana potražnja za polovnjacima je u blagom porastu u odnosu na drugu polovinu marta, ali je ipak daleko od onoga kakva je bila pre uvođenja vanrednog stanja

  • 18
Parking, automobili Foto: Pixabay

Globalna pandemija korona virusa i negativne ekonomske posledice koje su usledile vrlo negativno su se odrazile na tržište automobila u većini zemalja sveta. I dok se najveći proizvođači četvorotočkaša preorjentišu na proizvodnju respiratora, zaštitnih maski i drugih neophodnih sredstava za borbu protiv korone, ili zatvaraju svoje fabričke hale, svakodnevno sa raznih strana stižu vesti o značajnom padu prodaje automobila. A u takvoj situaciji, ni na tržištu polovnih vozila baš ne cvetaju ruže.

Vanredno stanje u Srbiji, proglašeno 15. marta, u prvim danima je dovelo do određene neizvesnosti kod potencijalnih kupaca polovnjaka, budući da se tada još uvek nije znalo kako će se prema kupljenim automobilim odnositi država.

Ubrzo je MUP objavio kako će izgledati procedura za dobijanje prve registracije, pa je situacija postala jasnija. Poslednjih desetak dana interesovanje je u blagom porastu u odnosu na drugu polovinu marta, ali je ipak daleko od onoga kakvo je bilo pre uvođenja vanrednog stanja. To za Telegraf.rs potvrđuju i predstavnici nekoliko beogradskih auto-placeva, koji kažu da se i pored manje potražnje prodaja odvija nesmetano.

Može se očekivati da će se prodaja još smanjivati, zbog čega može doći do stvaranja većih zaliha automobila na placevima, a to će verovatno biti praćeno padom cena, kažu u "Imperijal autu", i dodaju da bi taj iznuđeni potez mogao da bude prilika za povoljnu kupovinu polovnjaka.

Vanredna procedura registracije trenutno ne utiče na samu kupovinu, budući da se kod ovog prodavca kaparisani automobil izbacuje iz ponude, pa on na placu čeka kupca dok se ne pojavi sa registarskim tablicama, što može da potraje između 5 i 10 dana.

Registracija se, inače, u vanrednom stanju obavlja tako što kupac svu dokumentaciju za prvu registraciju svog novokupljenog polovnjaka policiji šalje poštom. Po prijemu dokumentacije, MUP na opštini prebivališta obavštava vlasnike automobila kada mogu da dođu po registarske tablice.

I pored aktuelnih mera ograničenja kretanja, neki prodavci polovnih automobila kupcima izvan Beograda nude usluga šlepovanja kupljenog automobila do drugih gradova Srbije, gde potom mogu registrovati svoj auto.

A kada je o kupovini u drugim gradovima reč, situacija se ne razlikuje mnogo. Nebojša Ivanović iz šabačke auto kuće "Holliday" kaže da jedina bitnija promena poslednjih dana korigovanje radnog vremena u skladu sa pravilima vanrednog stanja.

automobili Foto: Pixabay.com

I ovde je primetan pad interesovanja kupaca, s tim što Ivanović kaže da neće biti promena cena, pošto osim i tako ne baš preterano velike zarade, "obarenje cena utiče na nesigurnost kod kupaca u pogledu toga šta mu prodavac nudi".

Problem sa registracijom, odnosno vremenom od kupovine do dobijanja registarskih tablica, ovde rašavaju izdavanjem probnih tablica koje kupcima van Šapca omogućavaju da se doveze do opštine prebivališta u kojoj će podneti zahtev MUP-u.

Kao i naši šabački sagovornici, beogradska auto-kuća "Kompresor" ima velku količinu automobila na lageru, ali i nesmanjeni priliv polovnih vozila, budući da pretežno prodaje domaće polovnjake, dok oni iz uvoza čine dosta manji deo ponude.

Miloš Stević, iz te auto-kuće, za Telegraf.rs kaže da se, upravo zbog veće količine automobila, aktuelna kriza u većoj meri odražava na njihovo i poslovanje drugih velikih prodavaca, nego što je to slučaj kod manjih prodavaca.

Kola, Kupovina Kola, Polovnjak, Polovni Automobili Foto: PIxabay.com

- Za sada nije bilo promena cena, ali će ih biti naročito kod velikih kompanija koji imaju veliki priliv polovnih vozila, pa imaju prostora i da spuštaju cene. Manjim prodavcima nije povoljno da snižavaju cene, pa 90 odsto njih to siguno neće ni raditi, smatra on.

Bez obzira na pad prodaje i slabije poslovanje, Stević očekuje da će do snižavanja cena doći tek kada vanredno stanje prođe, do čega će, pretpostavlja, doći za oko mesec i po dana, odnosno krajem maja ili polovinom juna.

Ivanović i Stević su saglasni da bi, po okončanju vanrednog stanja, u problemu mogli da se nađu oni prodavci koji pre njegovog uvođenja nisu obezbedili dovoljan broj automobila iz uvoza za prodaju (budući da je zbog vanrednog stanja i zatvorenih granica uvoz stao) ili nemaju stalan priliv sa domaćeg tržišta.

Iz svega ovoga se može zaključiti da će do promena na tržištu definitivno doći, pa ukoliko im se ne žuri, kupcima ostaje da se još malo strpe, pa možda tako dodatno i uštede.

Video: Muškarci sanjaju da imaju ovaj auto, ali samo će jedan od njih sa njim harati ulicama

(Telegraf.rs/MBJ)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Bane

    10. april 2020 | 11:00

    Ocekuje se pad i to strmoglav... malo vlasnici placeva da budu na 20% zarade, a ne na 160% koliko su navikli da udaraju po usima.

  • Ja

    10. april 2020 | 10:31

    Jos uvek su visoke cene...cekamo da padnu za 50% sto bi i bila realna cena auta i bez vanredne situacije...

  • komsija

    10. april 2020 | 10:09

    Tek će biti pad. Čekajte

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA