≫ 

Tanke i široke VS. "debele" i uske: Koje su letnje gume bolje za vožnju?

Prve su možda lepše i bolje izgledaju, dok su druge udobnije, ali se ne završava sve samo na tome...

  • 3
Zimske gume, točkovi, točak, šara, Foto: Pixabay

Nemački automobilski klub ADAC sproveo je test kako bi dokazao da šire gume povećavaju potrošnju goriva, kako zbog većeg otpora podloge, tako i zbog veće mase samih prenumatika.

Kada se postavi pitanje: Velike i široke gume sa niskim profilom ili klasične, manje i uže gume?, odgovor glasi: prve su lepše i bolje izgledaju, a druge su udobnije za vožnju.

Na osnovu podataka prikupljenih sa prethodnih testiranja, ADAC je sproveo uporednu analizu kako bi utvrdio koje gume su bezbednije. Na "tapetu" su se našle gume: 195/65 R15, 205/55 R16, 225/45 R17 i 225/40 R18.

Na suvoj podlozi široke gume pružaju bolji otpor (grip), a i zaustavni put od 100 do 0 km/h im ide u prilog. Za kočenje im je potrebno:

  • 195/65 R15 – 38,4 metra,
  • 205/55 R16 – 37,5 metra,
  • 225/45 R17 – 36,9 metra,
  • 225/40 R18 – 36,7 metra.

Fizika je jasna, više gumene površine na površini puta, gušći raspored šara - kraći put kočenja.

Šta se, međutim, dešava kada počne da pada kiša? Veće i šire gume su u prednosti samo dok iz oblaka ne počne da "lije".

Već sa tankim "vodenim filmom" na putu široke gume gube prednost, jer tada moraju da izbace veću količinu vode. ADAC-ova merenja pokazuju pri kojoj brzini "vodeni klin" ulazi ispod gume, kada se potpuno gubi se trakcija:

  • 195/65 R15 – 82,7 km/h,
  • 205/55 R16 – 76,9 km/h,
  • 225/45 R17 – 72 km/h,
  • 225/40 R18 – 71,4 km/h.
Auto-guma Foto: Pixabay.com

Kada su udobnost i komfor vožnje u pitanju, oni se mere pomoću posebnih senzora smeštenih ispod sedišta vozača. Prema tom kriterijumu, najudobnije su najuže gume - 195/65 R15, koje su ocenjene indeksom 0. Ostale testirane gume, zaostaju kada je udobnost u pitanju: 205/55 R16 za 3,3 odsto, 225/45 R17 za 3,8 odsto i 225/40 R18 za 9,8 odsto.

Inače, šire gume po pravilu duže traju, pa dok najuža guma ima okvirni radni vek od 30.200 pređenih kilometara, kod najšire je to 34.400 kilometara, prenosi HAK. Međutim, šire gume povećavaju potrošnju goriva, i to ne samo zbog većeg otpora podloge, već i zbog povećanog otpora vazduha koji stvaraju. Takođe, 18-oinčni točkovi su od 15-oinčnih teži za pet kilograma (puta četiri).

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Nikola

    26. maj 2020 | 16:48

    U prevodu, ko hoce lepo, treba da plati. Uvek bilo.

  • Brana

    27. maj 2020 | 09:32

    Najbolje letnje gume su stare zimske.

  • Boki

    28. maj 2020 | 12:18

    Za sigurnu vožnju najbolje je koristiti neku srednju veličinu. U ovom slučaju to su R16 ili R17, dok su R15 i R18 ekstremi. R15 nije dovolino sigurna za jake automobile, pucanje gume na velikim brzinama bi bilo veoma opasno, dok R18 ne pruža dovoljno trakcije na mokrom u slučaju da se radi o lakšoj karoseriji.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA