≫ 

Ne pravite prekršaje na putu do mora, možete završiti na "crnoj listi"!

Čak i najmanja opština u nekoj od zemalja članica EU može da pošalje prijavu zbog kršenja saobraćajnih propisa jedinstvenom telu EU i zatraži sankcije

  • 4
Autoput, Voznja Foto: Pixabay.com

Granice zatvorene u jeku pandemije korona virusa polako počinju da se otvaraju, pa je tako iz Srbije, od susednih zemalja, trenutno moguće ući u Bosnu i Hercegovinu, Bugarsku i Mađarsku, kao i u Hrvatsku za koju se mora priložiti dokaz o razlogu putovanja (poslovni, privatni ili turistički).

Od danas je državaljanima Srbije dozvoljen i ulaz u Makedoniju, ali uz obavezu da se ne napušta autoput i da trajanje tranzita ne sme biti duže od pet sati. Ova informacija ne menja mnogo toga, budući da su makedonski granični prelazi prema Grčkoj i Albaniji još uvek zatvoreni.

Sve to nas dovodi do zaključka da jedini put do omiljenog mora naših turista vodi trasom kojom su prvi turisti već krenuli, odnosno - u Grčku je trenutno moguće stići jedino preko Bugarske.

Od zmalja u koje državljani Srbije trenutno mogu da uđu tri su članice Evropske unije, i četvrta je Grčka kao krajnja destinacija. Budući da veliki broj srpskih turista u Grčku na letovanje ide sopstevenim prevozom, na njih se primenjuju propisi EU kada su saobraćajni prekršaji u pitanju.

Za jedan od najčešćih prekršaja - prekoračnje brzine, vozači bi možda mogli da pomisle da, budući da su iz druge zemlje, koja pri tom nije deo EU, neće morati da odgovaraju. Međutim, slučaj koji se pre oko dve godine dogodio u Sloveniji jednom vozaču iz Srbije to demantuje.

Naime, čoveku koji je za oko 15km/h prekoračio brzinu, na njegovu beogradsku adresu je oko pola godine kasnije stigla kazna za taj prekršaj u iznosu od 250 evra. Ostavljena mu je mogućnost da u roku od osam dana izmiri polovinu tog iznosa ili da uloži žalbu. U ovakvoj situaciji, međutim, nema mnogo koristi od žalbe, budući da su izrečene kazne obično propraćene adekvatnim snimkom sa saobraćajne kamere.

Ono što vozačima još može da se dogodi kao posledica je to da, ne znajući da neplaćene kazne za saobraćajne prekršaje počinjene na teritoriji EU mogu da ih pošalju na "crnu listu", zbog čega može da im se dogodi da im sledeći put bude zabranjen ulazak u zemlje članice.

A na "crnoj listi" EU može da se nađe svaki vozač koji se oglušio o prekršajni nalog ili kaznu, jer čak i najmanja opština u nekoj od zemalja članica EU protiv njega može da pošalje prijavu jedinstvenom telu EU i zatraži sankcije. Ako se to dogodi, vlasnk automobila će na prvom graničnom prelazu saznati da mu je ulazak zabranjen, a skidanje sa ove liste može potrajati i nekoliko godina.

Granicni prelaz Evzoni, granica, carina, Grcka Foto: Profimedia

Ako se pitate kako organi EU i njihovih zemalja članica mogu da dođu od vaših podataka i pošalju vam kaznu na kućnu adresu, razlog tome je saradnja nadležnih institucija Srbije sa organima EU, sa kojima se ti podaci razmenjuju bez obzira što naša zemlja nije članica Unije.

Prekršajni nalozi koji vam mogu stići na kućnu adresu uručuju se posredstvom instituta "Međunarodne pravne pomoći", koji se koristi uz prethodno postojanje ugovora o bilateralnoj ili multilateralnoj saradnji između Srbije i država članica EU.

U uslovima u kojima je većina granica još uvek zatvorena, zbog čega ste prinuđeni da zaputite jedinim mogućim putem, sasvim je logično da će vam put trajati duže nego što ste na to ranijih godina navikli. Izvesno je, takođe, i da ćete se suočiti i sa gužvama na putevima i graničnim prelazima.

Bez obrzira sve na to, najvažnije je da ne pokušavate da vreme izgubljeno tokom puta nadoknadite brzom vožnjim, jer pravda u ovom slučaju, zahvaljujući savremenoj tehnologiji i međudržavnoj saradnji, možda jeste spora, ali vas može stići onda kada se najmanje budete nadali.

(Telegraf.rs/MBJ)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • 534

    17. jun 2020 | 18:37

    Mislio sam da ne treba praviti prekršaje nikad i nigde ali sad vidim da ih ne treba praviti samo na putu ka moru. A da li i kad se vraćate sa mora treba izbegavati prekršaje ili to tada niko ne kontroliše?

  • Miroslav

    17. jun 2020 | 18:51

    Slobodno vozite i ne brinite za prekrsaje. Sama razmena podataka ne znaci i da vam neko moze naplatiti prekrsaj. Naplata prekrsaja ne funkcionise ni izmedju clanica EU, osim onih koje imaju bilatelarne sporazume o izvrsenju. Npr. Nemacka-Austrija! Dogovori o razmeni podataka ne omogucuju naplatu i zato nekakva pisamca sa pokusajima naplate slobodno i provereno, ignorisite!!!!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA