≫ 

Paja iz Topole u šumi našao rđavu "opel olimpiu" iz 1938, pa od nje napravio čudo vredno 30.000 evra

- Prvu "opel olimpiu" sam uzeo u Plaskovcu, bila je do pola zatrpana u đubretu, ceo dan smo riljali i otkopavali da dođemo do nje - kaže Dragan Spasić zvani Paja

  • 12
Topola, Opel olimpija, restauracija, Dragan Spasić Paja Foto: RINA

Zub vremena odavno je nagrizao brojne automobile koji su obeležili našu prošlost. Sklonjeni u stranu i prepušteni vremenu odavno već ne krstare drumovima, a mnogi se ovih lepotana sećaju jedino iz kultnih filmova. Ipak, u varošici podno Oplenca, "opel adam olimpija" dobija nov život i jedino ovde možete videti oca sa dva sina kako od starog automobila pravi novi.

- Gde god sam nalazio stari automobil ja sam ga dovozio kući i restaurirao, nije mi bilo teško da odem na drugi kraj Srbije samo da spasim naše nacionalno blago. Prvu "opel olimpiu" sam uzeo u Plaskovcu, bila je do pola zatrpana u đubretu, ceo dan smo riljali i otkopavali da dođemo do nje. Drugu sam izvukao iz šume, bila je obrasla drvećem i rastinjem, dve godine sam sekao drva da bi došao do auta, jedva smo iskrčili, ali ništa mi nije bilo teško. To je strast, ljubav, nisam žalio novac da platim i da je dovezem kući, a onda slede godine rada i sređivanja kako bi joj vratio autentičan izgled - priča za RINU Dragan Spasić – Paja (55) iz Topole.

"Opel adam olimpia" koju trenutno restauirira je 1938. godište, poslednji put je registrovana 1976. godine.

- Njen vlasnik je imao želju da je reparira međutim, nije imao novca za to. Kada sam je rasturio iznenadilo me je koliko je unutra bila u dobrom stanju, posle toliko godina. Motor odličan, sve ima autentično, ništa na njemu nije prepravljano. Često prođu godine dok auto sredim, bez originalnog šrafa neću da ga namestim i zato taj posao traje godinama, jer želim da bude kao što je bilo nekada. Svaki dinar se ulaže u ovo i jako je skup hobi, ali kad se voli onda se ne gleda računica. Najviše volim "opel olimpiju" i za sedam godina koliko se bavim ovim poslom dobro sam izučio svaki njen deo - kaže Spasić.

Ovako sređen automobil može se registrovati po tzv. histori modelu, a kupci su najčešće bogatija klijentela. Paja je do sada od ovog hobija imao berićet, ipak, kako kaže žali što su automobili iz Srbije uglavnom završili u inostranstvu.

Cena ovakvog automobila može dostići čak 30.000 evra.

- Imao sam mnogo ponuda da prodam, čovek iz Minhena je dolazio i davao mi 5.000 evra ovde u dvorištu ali nisam prodao. Zaradio jesam, ali ni to nije lepo, jer bi možda ta vozila ostala u Srbiji, ružno je što odlaze od nas. Do sada sam mnogo vozila kupio i preprodao jer nisam imao novca da ih restauiram, a kome god sam prodao automobil isterao ga je iz Srbije - priča Spasić.

Nudili su mu da vozi vinski put, turizam ture, čak je imao ponudu da vozi u seriji "Senke nad Balkanom", ali nije mu to, kaže, bio cilj.

- Meni je od kad sam bio dete bila strast gluma, glumio sam kroz školu i sada imamo grupu i nastupamo. Ipak sam ja dete otpisanih, u sećanju su mi ministar Jović i Lula i baš ovaj auto Tihi i Prle voze. Kad završim ovu "olimpiu" želja mi je da je izvezem i da se slikam na Oplencu pred crkvom - rekao je restaurator iz Topole.

Inače, "opel olimpia" je bila napravljena kao nacionalno vozilo u Nemačkoj, za vreme rata njima je služilo za prevoz oficira. U tom periodu, brojni automobili ove marke su doveženi u Srbiju gde su i ostali kao ratni trofeji.

Video: Spaček, legendarno ružno pače koga je voleo ceo svet

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA