≫ 

Kineska retromanija: Legendarni automobili iz prošlosti dobili svoje verzije za budućnost

Atraktivne retro modele pokreće savremeni hibridni pogon, koji je u stanju da ubrzanje od 0 do 100 na sat razvije za manje od 5 sekundi

  • 0
Songsan Summer Foto: SongSan Motors

Kao jedini međunarodni sajam ove godine, Auto China 2020 je privukao mnogo pažnje svetske autmobilske javnosti. Smotra u Pekingu, koja su upravo održava, istovremeno je i prilika da svet upozna brojne manje poznate kineske proizvođače i njihove četvorotočkaše.

Među njima je i Songsan Motors, kompanija koja je pažnju privukla modelom Songsan SS Dolphin, kopijom legendarnog američkog automobila Chevrolet Corvette C1, prve "korvete" proizvođene između 1953. i 1962. godine.

Ovaj veoma atraktivni roudster je skoro identična kopija originalnog automobila, s tim što je u ogromnoj meri modernizovana i osavremenjena tako da "iznutra" predstavlja potpuno savremen automobil. Songsan SS Dolphin je plag-in hibrid čiji osnovni pogon čini turbobenzinski motor od 1,5 litara, pozajmljen od jednog od najvećih kineskih proizvođača - BYD, u kombinaciji sa elektromotorom koga napajaju baterije kapaciteta 16kWh.

Atomobil sa ovakvim pogonom pokazuje impresivne performanse, budući da mu je za ubrzanje od 0 do 100km/h potrebno samo 4,9 sekundi. Samo sa elektičnim pogonom u stanju je da pređe između 90 i 100 kilometara. Cena ove moderne retro "korvete" nije mala i iznosi 86.600 dolara.

Pažnju na ovog proizvđača skrenula je i moderna inkarnacija legendarnog hipi kombija Volkswagena T1, koji je kod Songsana dobio ime Summer. Osim u samom obliku, retro stil se primećuje i na detaljima kao što su točkovi sa hromiranim ratkapnama i rezervnom točku na zadnjim vratima, a tu su i bočna klizna vrata i krov na izvlačenje.

Unutrašnjost je, čini se, ipak nešto modernija, odnosno manje retro, nego kod "korvete". Opremljena je velikim sedištima presvučenim kožom krem boje, ima mali ekranom na volanu i veliki, centralno postavljeni, ekran infotainment sistema.

Pogon Summera je identičan hibridni kao i kod Dolphina. Model će kupcima na kineskom tržištu biti dostupan u drugoj polovini sledeće godine, a cena još uvek nije poznata.

Ono što će, međutim, razočarati brojne ljubitelje automobila u svetu je to što ova dva atraktivna vozila, izgleda, neće biti prodavana na tržištima izvan Kine.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA