Kineska retromanija: Legendarni automobili iz prošlosti dobili svoje verzije za budućnost
Atraktivne retro modele pokreće savremeni hibridni pogon, koji je u stanju da ubrzanje od 0 do 100 na sat razvije za manje od 5 sekundi
Kao jedini međunarodni sajam ove godine, Auto China 2020 je privukao mnogo pažnje svetske autmobilske javnosti. Smotra u Pekingu, koja su upravo održava, istovremeno je i prilika da svet upozna brojne manje poznate kineske proizvođače i njihove četvorotočkaše.
Među njima je i Songsan Motors, kompanija koja je pažnju privukla modelom Songsan SS Dolphin, kopijom legendarnog američkog automobila Chevrolet Corvette C1, prve "korvete" proizvođene između 1953. i 1962. godine.
Ovaj veoma atraktivni roudster je skoro identična kopija originalnog automobila, s tim što je u ogromnoj meri modernizovana i osavremenjena tako da "iznutra" predstavlja potpuno savremen automobil. Songsan SS Dolphin je plag-in hibrid čiji osnovni pogon čini turbobenzinski motor od 1,5 litara, pozajmljen od jednog od najvećih kineskih proizvođača - BYD, u kombinaciji sa elektromotorom koga napajaju baterije kapaciteta 16kWh.
Atomobil sa ovakvim pogonom pokazuje impresivne performanse, budući da mu je za ubrzanje od 0 do 100km/h potrebno samo 4,9 sekundi. Samo sa elektičnim pogonom u stanju je da pređe između 90 i 100 kilometara. Cena ove moderne retro "korvete" nije mala i iznosi 86.600 dolara.
Pažnju na ovog proizvđača skrenula je i moderna inkarnacija legendarnog hipi kombija Volkswagena T1, koji je kod Songsana dobio ime Summer. Osim u samom obliku, retro stil se primećuje i na detaljima kao što su točkovi sa hromiranim ratkapnama i rezervnom točku na zadnjim vratima, a tu su i bočna klizna vrata i krov na izvlačenje.
Unutrašnjost je, čini se, ipak nešto modernija, odnosno manje retro, nego kod "korvete". Opremljena je velikim sedištima presvučenim kožom krem boje, ima mali ekranom na volanu i veliki, centralno postavljeni, ekran infotainment sistema.
Pogon Summera je identičan hibridni kao i kod Dolphina. Model će kupcima na kineskom tržištu biti dostupan u drugoj polovini sledeće godine, a cena još uvek nije poznata.
Ono što će, međutim, razočarati brojne ljubitelje automobila u svetu je to što ova dva atraktivna vozila, izgleda, neće biti prodavana na tržištima izvan Kine.
(Telegraf.rs)
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.