"Tera" u svim pravcima, prevozi po 10 tona - a kabine i šofera nigde
Zahvaljujući tome što su svi točkovi pogonski, šleper može da se okrene na malom prostoru, kao i da se kreće dijagonalno u takozvanom režimu "krabe"
Kompanija KamAZ predstavila je mogućnosti svog prvog autonomnog teretnog kamiona "Čelnok", karakterističnog po odsustvu kabine za vozača.
Prvo komercijalno autonomno vozilo u Rusiji je šleper dužine 8, širine 2,5 i visine 4 metra. Ovaj tegljač je uporediv je sa "klasičnim" kamionom srednje nosivosti KamAZ 4308, s tim što mu odsustvo kabine značajno smanjuje njegovu cenu i omogućava više korisnog prostora u vozilu.
Sa sopstvenom težinom od 8.000 kilograma, "Čelnok" može da poveze do 10 tona korisnog tereta. A pošto nema prednji i zadnji deo, odnosno pošto je sa svih strana potpuno ravan, u stanju je da se kreće u bilo kom smeru.
Zahvaljujući tome što su svi točkovi na vozilu pogonski, šleper može da se okrene na malom prostoru, kao i da se kreće dijagonalno u takozvanom režimu "krabe", navodi Russia Beyond.
"Čelnok" pokreće sinhroni elektromotor sa stalnim magnetima, koga napaja baterija od 60kWh. Maksimalna brzina je 40km/h, a sa punom baterijom u stanju je da pređe do 50 kilometara.
Prema rečima inženjera, s obzirom na to da ovo autonomno vozilo namenjeno za zatvorene prostore fabričkih hala, njegove karakteristike su dovoljne za obavljanje postavljenih zadataka.
(Telegraf.rs)
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.